דיווח: גם מיקרוסופט מעסיקה צוות אנושי לסקירת הקלטות המשתמשים

אל החשיפות שהענקיות גוגל, אפל ואמזון פעלו כך בכדי ללמד את הבינה המלאכותית שלהן, מצטרף כעת הגילוי שהענקית מרדמונד מבצעת גם היא האזנות לשיחות סקייפ, בהן נעשה שימוש בשירות התרגום שלה, כמ גם להקלטות של העוזרת הקולית קורטנה

קורטנה - העוזרת הקולית של מיקרוסופט. צילום אילוסטרציה: BigStock

לא רק אפל, אמזון וגוגל משתמשות בבני אנוש בכדי לנתח הקלטות של משתמשים במוצריהן. האתר Motherboard חשף כי גם במיקרוסופט נוהגים בפרקטיקה דומה בה הקלטות משתמשים מועברות להאזנה בידי גורמי צד שלישי.

לפי האתר, הוא קיבל לידיו מאגר של הקלטות אודיו, מסמכים ותמונות מסך, שמוכיח שעובדי קבלן מאזינים לשיחות שאנשים ביצעו ביישום סקייפ, המשמש, מתחילת דרכו, כיישום VoIP בעבור אלו שמבקשים לבצע שיחות באמצעות האינטרנט. ההאזנות מתייחסות לשיחות בהן נעשה שימוש בשירות התרגום של מיקרוסופט ביישום, המאפשר לבצע שיחות בזמן אמת גם בין אנשים שאינם דוברים את אותה השפה.

בתנאי השירות מוסבר כי החברה יכולה להשתמש בשיחות טלפון שמבוצעות באמצעות מערכת התרגום של סקייפ בכדי לשפר את השירות, אך בשום מקום לא כתוב שמדובר בניתוח שיבוצע בידי בני אדם.

צריכה ללמוד עוד עוד. בינה מלאכותית מבוססת קול. אילוסטרציה: BigStock

צריכה ללמוד עוד עוד. בינה מלאכותית מבוססת קול. אילוסטרציה: BigStock

קורטנה ואלקסה הקליטו משתמשים עושים אהבה

בכתבת התחקיר מציינים שבין השיחות שעברו ניתוח והגיעו לידי Motherboard ניתן לשמוע שיחות אינטימיות בין אוהבים וכן שיחות שנוגעות לעניינים אישיים אחרים, כמו הורדת משקל ובעיות ביחסים.

רק השבוע נודע כי אמזון הייתה החברה השלישית מבין אלו שנמצאו כנוהגות כן, שבישרה למשתמשים כי מעתה יוכלו להשעות את ברירת המחדל של ההקלטה וכך ימנעו מחשיפת ענייניהם הפרטיים לאוזניים זרות. בכל הקשור באמזון, אחד הזרזים להחלטה היה ככל הנראה חשיפה של הצהובון הבריטי הסאן שמצא כי ההקלטות כללו רגעים אינטימיים משפחתים וזוגיות, כמו ריבים ויחסי מין שביצעה אלקסה – העוזרת הקולית שפועלת ברמקול אקו – ושנשמעו על ידי סוקרים שדיווחו על כך לעיתון.

מסמכים נוספים שהציגה הכתבה מראים שכמו במקרה של יצרניות התוכנה האחרות, שמציעות שירותי סייעות וירטואליות, גם במיקרוסופט הייתה האזנה בפועל לפקודות שניתנו לקורטנה, הסייעת האישית שמשולבת במערכת חלונות.

"אנחנו מנסים להיות כמה שיותר שקופים אודות האיסוף והשימוש בנתונים קוליים, כדי להבטיח שהלקוחות שלנו יוכלו לקבל בחירה מודעת לגבי הדרך שבה ייעשה שימוש בנתוני הקול שלהם. מיקרוסופט מקבלת את ההסמכה של הלקוחות לפני שהיא מתחילה לאסוף ולהשתמש בנתוני הקול שלהם וזאת במטרה לשפר שירותים המאפשרים שימוש קול, כמו חיפוש, פקודות, הכתבה או שירותי תרגום", מסרה מיקרוסופט, שגם ציינה כי בכל עת יכולים המשתמשים למחוק את כל המידע הקולי שלהם השמור במערכת.

לגבי העברת החומרים לחברות צד שלישי, מסרה החברה כי היא נוקטת בכמה תהליכים שמטרתם לשמור על פרטיות המשתמשים לפני שהיא משתפת את המידע. "מדובר בתהליכים שמטרתם לבטל את האפשרות לזהות ממי הגיע המידע, דרישה לחתימה על הסכמי אי גילוי עם היצרניות והעובדים שלהן, ודרישה מהחברות לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של השמירה על פרטיות", הבהירה מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים