אנשים ומחשבים למען קידום המודעות לאורח חיים בריא

עובדות ועובדי הקבוצה נכחו בהרצאה של עמותת אחת מתשע, שעסקה בחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד ועד כמה אורח חיים בריא יכול לתרום לכולנו

למען קידום המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. אחת מתשע

לפני ימים אחדים התקיימה בבית אנשים ומחשבים בגבעתיים הרצאה מרתקת לקידום המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד, בה השתתפו עשרות מעובדות ועובדי החברה. את ההרצאה העבירה מיכל, מתנדבת בעמותת אחת מתשע, שגללה בפני העובדים והעובדות את סיפורה – סיפור על מלחמה במחלה והחלמה מעוררת השראה, זווית אישית ומלאת אופטימיות, שמעידה ממקור ראשון על חשיבותו של הגילוי המוקדם.

לדברי מיכל, המחלה חידדה אצלה את ההבנה באשר לחשיבות השיתוף במקום ההסתרה. "מהרגע שחליתי, הרגשתי שאני חייבת לשתף – בפני בני המשפחה, עמיתים, שכנים, חברים וסובבים, כמקור לשאיבת כוח, מעגל תמיכה וקבלת אנרגיה חיובית למלחמה במחלה", אמרה. עוד היא הדגישה את חשיבותם של הרגלי חיים נכונים ובריאים להחלמה ולהימנעות ממצבי חולי. בהקשר זה ציינה מיכל את תרומתן של הפעילות הגופנית הסדירה בשילוב תזונה נכונה, כמו גם הדגישה את הטיפול המשולב של גוף-נפש, המשלב טיפול קונבנציונלי לצד שיטות מהרפואה האלטרנטיבית ורפואת הנפש.

לדברי דליה אסיא-פלד, מנכ"לית קבוצת אנשים ומחשבים, שנטלה אף היא חלק פעיל במפגש והעבירה הרצאה על חשיבות האבחון המוקדם, "הקבוצה פועלת רבות להעמקת המודעות לנושא אורח החיים הבריא, התזונה הנכונה והשמירה על הכושר הגופני. מפגשים מסוג זה שקיימה עמותת אחת מתשע עם העובדות והעובדים תורמים אף הם להנגשת הידע בנושא".

עמותת אחת מתשע מסייעת לנשים חולות סרטן השד וקרוביהן מאז הקמתה ב-1994. את שמה היא שאבה מתוך הנתון הסטטיסטי שהיה נכון לאותם הימים, אולם לדאבוננו, מאז חלה עלייה בשכיחות המחלה: סרטן השד הוא סוג הסרטן השכיח ביותר בישראל והמחקרים הנוכחיים מצביעים על כך שאחת משמונה נשים עלולה לחלות במהלך חייה במחלה. אחת מתשע מעניקה תמיכה באמצעות מתנדבות שהחלימו מסרטן השד, לצד תמיכה רגשית על ידי אנשי מקצוע, ומסייעת במידע ובמיצוי זכויות. העמותה הוקמה על ידי קבוצת נשים מחלימות בראשות נורית טולנאי, לאחר שחלו בסרטן השד ונתקלו בקשיים רבים בהתמודדות עם מחלתן, בהיעדר תמיכה ומידע מספיקים. אחת מתשע עוסקת בפעילות הסברתית להעלאת המודעות הציבורית לגילוי מוקדם של המחלה, ובמסגרת זו עורכת סדנאות ייחודיות בארגונים ובמקומות עבודה, לצורך כך ולעידוד נשים לקחת אחריות על בריאותן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים