טראמפ לאפל: "תייצרו בארה"ב; אין היטלים!"

בציוץ בטוויטר בסוף השבוע הודיע טראמפ כי כי אפל לא תזכה לשום ויתורים בהיטלי המכס של רכיבים המיוצרים בסין למחשבי ה-Mac Pro שלה, כנראה בתשובה לבקשתה של אפל לקבל הקלות ● במפגש עם עיתונאים, אמר טראמפ, כי הוא מצפה שאפל תפתח מפעל ייצור בטקסס

יום החנינות של נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

כרגיל אצל הנשיא דונאלד טראמפ, טוויטר הוא הכלי הטוב ביותר להודיע הודעות חשובות. בציוץ שלו בטוויטר בסוף השבוע הודיע טראמפ, כי אפל לא תזכה לשום ויתורים בתעריפי המכס של רכיבים המיוצרים בסין למחשבי ה-Mac Pro שלה. זאת לאחר שדווח, כי אפל הגישה בקשה לממשל להקלות בהיטלי המכס בייבוא של רכיבי ה-Mac Pro.

"אפל לא תקבל שום פטורים או הנחות בהיטלי הייבוא עבור רכיבים של Mac Pro המיוצרים בסין. תייצרו אותם בארה"ב, אין היטלים!" צייץ טראמפ "קצר וקולע" בסוף השבוע.

קצר וקולע: שום הנחות לאפל. צילום מסך: נחמה אלמוג

כעת, לפי דיווחים, אמר הנשיא טראמפ במפגש עם עיתונאים בבית הלבן שהתקיים בסוף השבוע, כי הוא מצפה שאפל תודיע על פתיחת מפעל ייצור שלה בטקסס.

"אני מחבב ומעריך מאוד" את טים קוק, אמר הנשיא, והוסיף, כי הוא חושב שהם יהיו מסוגלים לפתור את המצב בנוגע ל-Mac Pro: "אני רוצה שאפל תבנה את המפעלים שלה בארצות הברית. איני רוצה שהם יבנו אותם בסין. לכן, כאשר שמעתי שהם עומדים לבנות אותם בסין, אמרתי 'או-קיי, אתם יכולים לבנות בסין, אבל כאשר אתם שולחים את המוצרים לארצות הברית, אנחנו עומדים להטיל עליהם מכסים'. אבל אנחנו נפתור את זה".

"אני חושב שהם עומדים להודיע שהם יבנו מפעל בטקסס, ואם הם יעשו זאת, אהיה שמח מאוד", הוסיף הנשיא.

לא ברור על מה מבסס טראמפ על הערתו זו. בעבר ייצרה אפל רכיבים של ה-Mac Pro במפעל בטקסס, אבל בעקבות בעיות הנוגעות למחסור בתשתיות ייצור היא הפסיקה, ובאחרונה אף דווח כי אפל חתמה על עסקה עם היצרנית הסינית  Quanta, שתרכיב עבורה את מחשבי ה-Mac Pro. ואולם אולי טראמפ יודע משהו שאנחנו לא יודעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים