מדור חדש: 40 שנה של אנשים, מחשבים ואירועים

מערכת אנשים ומחשבים ליוותה בארבעת העשורים האחרונים את האירועים של ענף ההיי-טק, ובארכיונה הצטברו תמונות וכתבות רבות ● במדור זה נביא סיפורים מעניינים על אירועים ואנשים לאורך השנים ● והפעם: ביקור היסטורי של משלחת ישראלית בתוניס - בראשות יליד המדינה, השר דאז סילבן שלום

מטוס ישראלי נוחת בפעם הראשונה בתוניסיה. בתמונה: השר סילבן שלום, רעייתו דאז, ג'ודי שלום-ניר-מוזס, אמו, מרים ז"ל, והפמלייה. צילום: אנשים ומחשבים

קבוצת אנשים ומחשבים מתקרבת בצעדי ענק ליום הולדתה ה-40. במהלך השנים הללו ליווינו, אנשי הקבוצה, את תעשיית ההיי-טק הישראלית, שהתפתחה והגיעה למקום המכובד שבו היא נמצאת כיום – בין אם זה במדיה המודפסת, ברשת ובאירועים הרבים שקיימה. בהתאם, הצטברו בארכיון שלנו אלפי תמונות וכתבות, שמהרכיבות היסטוריה שלמה של הקטר של ההיי-טק.

לכן, אנחנו פותחים היום (ד') במדור, שיביא בפניכם תמונות ורשמים מאירועים שונים לאורך השנים. האירוע שאתו בחרנו לפתוח התקיים לפני קצת פחות מ-14 שנים, בנובמבר 2005. ב-15 בו יצאה מישראל משלחת רשמית לביקור בתוניס – בראשותם של סילבן שלום, שכיהן אז כשר החוץ וממלא מקום ראש הממשלה, דליה איציק, שהייתה שרת התקשורת, וח"כ דאז אלי ישי. במטוס היו גם בכירים ממשרד החוץ ובכירי אגף התקשוב במשרד האוצר, ביניהם: איציק כהן, אז סגן החשב הכללי, בועז דולב, מנהל ממשל זמין, ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר למשרד האוצר, ומוזמנים נוספים. הייתה זו הפעם הראשונה שמטוס של חברה ישראלית (ישראייר) נחת בנמל תעופה במדינה הערבית בטיסה ישירה – דבר שגרם להתרגשות רבה.

שלט היסטורי: טיסה ראשונה של חברה ישראלית לתוניסיה. צילום: אנשים ומחשבים

שלט היסטורי: טיסה ראשונה של חברה ישראלית לתוניסיה. צילום: אנשים ומחשבים

אל הביקור התלוותה משלחת של אנשי תקשורת מישראל, על כל המדיומים שלה – העיתונות הכתובה, הרדיו, הטלוויזיה והאינטרנט, וביניהם דליה פלד, מנכ"לית משותפת ומו"לית אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. לשר שלום התלוו גם ג'ודי שלום-ניר-מוזס, אז רעייתו, ואמו, מרים (שבינתיים נפטרה).

ביקור מקצועי – וביקור מולדת

מטרת הביקור הרשמית הייתה השתתפות של משלחת ישראלית בוועידה בינלאומית של האו"ם בנושא האינטרנט, שנערכה בעיר ג'רבי. השרים איציק ושלום נאמו בוועידה, ושר החוץ הישראלי פגש שם את נשיאי תוניסיה ומאוריטניה, וכן את ראש ממשלת מרוקו. המשלחת של אנשי התקשוב הממשלתי עוררה עניין רב בקרב המשתתפים. ראשי אגף התקשוב נפגשו שם עם מקביליהם בממשלות שלא היו להן קשרים רשמיים עם ישראל.

דליה פלד, מנכ"לית משותפת של אנשים ומחשבים, שהיא גם קוסמת מקצועית וכיהנה במשך שנים כנשיאת אגודת הקוסמים בישראל, הציגה קסם לשר סילבן שלום. השר לא הסתיר את הפתעתו. צילום: אנשים ומחשבים

דליה פלד, מנכ"לית משותפת של אנשים ומחשבים, שהיא גם קוסמת מקצועית וכיהנה במשך שנים כנשיאת אגודת הקוסמים בישראל, הציגה קסם לשר סילבן שלום. השר לא הסתיר את הפתעתו. צילום: אנשים ומחשבים

מרים, אמו של השר שלום, הוזמנה באופן אישי על ידי ממשלת תוניסיה, מאחר שהיא ושלום נולדו במדינה זו, והם ניצלו את הביקור גם למסע שורשים בארץ הולדתם. הם והפמליה של השר ערכו סיור במחוזות הילדות של שלום, שנולד בתוניסיה אבל עזב אותה כתינוק בן חודשיים וחצי. בין היתר, הם ביקרו בשכונה שבה נולד השר וגילו שם, לצערם, שבית הכנסת שבו הם גרו נהרס. הפמליה התקבלה בחום על ידי הקהילה היהודית. ככלל, השלטונות יצאו מגדרם כדי לתת הרגשה נוחה מאוד לכל חברי המשלחת והרבו להדגיש את הסובלנות שהם מעניקים כלפי הקהילה היהודית שם.

יש לציין שמרים הייתה נרגשת מאוד מהפגישה עם רב הקהילה. היא הדליקה נרות והרימה תרומה צנועה לבית הכנסת. השר שלום קרא את הברכה המוצבת בכניסה לבית הכנסת והתרשם מספר התורה העתיק הנמצא במקום.

השר סילבן שלום בביקור בקהילה היהודית בשכונה שבה נולד. צילום: אנשים ומחשבים

השר סילבן שלום בביקור בקהילה היהודית בשכונה שבה נולד. צילום: אנשים ומחשבים

קוראים שיש להם תמונות או מידע על פעילות מהעבר מוזמנים לשלוח אלינו תמונות וטקסטים, ולשתף בכך את כל קהילת ההיי-טק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים