מלכת היוטיוב: רפסודיה בוהמית של קווין הגיע למיליארד צפיות

האתר דיווח על ההישג המרשים, שעיקרו בזכות פרדי מרקורי המנוח וסיפור חייו המרתק, שהפך לסרט עכשווי, מה שגרם לצעירים רבים להתאהב בלהיט הגדול של הלהקה שבראשה עמד, ולהפוך לראשונה שיר שנוצר הרבה לפני שנות ה-90' לסרטון מגה-נצפה בהווה

עדיין אלופים - בובת השעווה של פרדי מרקורי סולן קווין. צילום: BigStock

הקליפ המפורסם של להקת קווין ללהיט האלמותי שלה "רפסודיה בוהמית" הגיע השבוע (א') לציון דרך די מדהים – מיליארד צפיות ביוטיוב (בינתיים הוא הצליח כבר לצבור עוד מיליון כאלו…).

הסרטון של קווין מצטרף לשורות הלהיטים האחרונים יותר שחורכים את יוטיוב, ביניהם הקליפ הנצפה ביותר בכל הזמנים משנת 2017, לשיר "דספסיטו" של לואיס פונסי ודדי ינקי, ששבר את רף 6.3 מיליארד הצפיות. אד שירן הגיע למקום השני עם הלהיט Shape of You, שיצא בשנת 2015 ושצבר 4.3 מיליארד צפיות נכון להיום.

ליאור כהן, ראש תחום המוזיקה הגלובלית של יוטיוב, התייחס להצלחה הפנומנלית ואמר כי רפסודיה בוהמית היא יצירת מופת קולית וקולנועית וש"הסרטון החדש ששוחזר ביוטיוב יבטיח שהשיר ימשיך להתגלות, ולהיות מחובק ואהוב על ידי דורות ישנים וחדשים של מעריצי מוזיקה ברחבי העולם".

דף הפייסבוק של הלהקה בישר למעריצים: "מיליארד צפיות של "'רפסודיה בוהמית"! זה שהמוזיקה שלנו עדיין יוצרת השפעה כה גדולה עד היום פשוט מדהים, ואנחנו מודים לכם".


המסע המופלא של הרפסודיה הבוהמית

המסע המופלא של הרפסודיה הבוהמית החל בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת, כאשר פרדי מרקורי היה סטודנט מן המניין בלונדון, ושרבט כמה רעיונות לשיר האייקוני על שאריות נייר, כך מספרת האגדה.

וכך גם סיפר הסרט שיצא ב-2018, זכה להיקרא בשם השיר המצליח, וגולל את סיפורו של מרקורי, זמר ויוצר אקסטרווגנטי וסולן הלהקה, שנפטר אמנם בהיותו בן 45 בלבד ממחלת האיידס, אבל שהותיר אחריו חותם משמעותי בדמות מוזיקה בלתי נשכחת ועל-זמנית. הסיבה המרכזית להפיכת הקליפ הישן נושן לכל כך נצפה כיום – תופעה שלא הייתה כדוגמתה ביוטיוב, לפי האתר – היא ככל הנראה השפעת הסרט, שזכה לשבחים רבים ובהחלט שבר קופות.

הגיטריסט של קווין, בריאן מיי, גם הוא מוזיקאי מוערך עד מאוד, זוכר שהזמר והפזמונאי המבריק נתן לחברי הלהקה הצצה ראשונה ל"רפסודיה בוהמית" בשנות ה-70 המוקדמות, ושאז הוא כונה בכלל "שיר הקאובוי". הוא סיפר שמרקורי אמר לחבריו ללהקה שיש לו כנראה מספיק חומר לכשלושה שירים, אבל שהוא חושב לחבר את כל הטקסטים ליצירה ארוכה אחת. וכך נוצרה למעשה אופרת מיני-רוק אייקונית בת שש דקות, שהפכה לשיר המכונן של הלהקה שיצא באוקטובר 1975, ובסופו של דבר גם לסרט הלהיט הביוגרפי מהשנה האחרונה, שבו כיכב ראמי מאלק בתפקיד מרקורי. הסרט חשף קהל צעיר לנפלאות מרקורי וקווין וליצירה הייחודית, והקפיץ את מניין הצפיות בה לשיא הנוכחי.

רפסודיה בוהמית של קווין - מוויניל ליוטיוב, ובענק. צילום: BigStock

רפסודיה בוהמית של קווין – מוויניל ליוטיוב, ובענק. צילום: BigStock

הרבה לפני עידן ה-MTV

לא די בכך ש"רפסודיה בוהמית" הוא שיר מיוחד ונדיר בסגנונו, על אף היותו שיר פופ, אלא שגם הקליפ שלו, מראשוני הקליפים בעולם, היה חכם ומקורי. הוא נעשה על ידי הבמאי ברוס גוארס הרבה לפני עידן ה-MTV, שהגיע רק בסוף אותו עשור, בזמנים שבהם לא נהגו ליצור קליפים מעניינים, או קליפים בכלל. בסרטון קווין משתמשים בהכפלות צילום של פניהם, כדי להדהד את הכפלת הקולות בשירה המוקלטת. אל התוצאה המרשימה מוזיקלית ו-וויזואלית מתווסף כמובן עניין השם המוזר והמילים של השיר, שפירושם נותר סתום למדי עד היום. 

לפי וויקיפדיה אפשר להבין שזהו אינו השיא היחיד של השיר "רפסודיה בוהמית" – כשיצא הושמע 14 פעמים בתוך יומיים, זכה להצלחה כבירה ומיידית בבריטניה, שהה 14 שבועות ברציפות במצעד ואז גם כבש את העולם. האלבום שבו נכלל, A Night at the Opera, היה לאלבום פלטינה. לאחר מותו של מרקורי יצא השיר כסינגל בפעם השנייה, וכך הפך לשיר הראשון בהיסטוריה שהגיע למקום הראשון במצעד הבריטי ושהה בו למשך יותר משבוע אחד, בשנים נפרדות – 9 שבועות בשנת 1975 ועוד 5 שבועות בשנת 1991.

לפי יוטיוב, במסגרת ההישג הנוכחי של "רפסודיה בוהמית" ניצח הקליפ של קווין ברייטינג את את הקליפ לשיר Sweet Child O' Mine של להקת גנז אנד רוזס, משנת 1987, שהצליח לגרוף "רק" 965 מיליון צפיות עד כה, ואת הסינגל של להקת אָ-הָא משנת 1985 – קליפ אנימציה מתוחכם ויפהפה ללהיט Take On Me – שהסתפק ב-915 מיליון צפיות "בלבד" עד היום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים