קריית מלאכי: פרויקטי IT לאבטחת מידע והחלפת תשתיות במאות אלפי שקלים

בין הפרויקטים: הטעמת פתרונות פיירוול של חברת Sophos; מכרז בדיקת חדירות ש-One1 זכתה בו; והחלפת מערכות ליבה על ידי חברת EPR

גדעון רחמים, מנמ"ר עיריית קריית מלאכי. צילום: עצמי

עיריית קריית מלאכי נמצאת בימים אלו בעיצומם של פרוייקטי תשתית ו-IT, שנועדו לשדרג את רמת אבטחת המידע בנקודות קצה של 200 עובדי העירייה, פרויקט IT במערכות הליבה, וכן פרויקט סיבים אופטיים. את הפרויקטים מוביל מנמ"ר העירייה הוותיק גדעון רחמים, וההיקף הכולל של כל הפרויקטים הוא מאות אלפי שקלים.

הפרויקט הראשון הוא בתחום אבטחת המידע, וכולל הטמעת פיירוול חדש של חברת Sophos, המיוצגת בישראל על ידי חברת פאואר קומיונייישן.

הפרויקט, שהסתיים לא מכבר ונמשך מספר שבועות, בוצע על ידי חברת Expert2IT. התוצאה הישירה של הפרויקט היא הידוק ההגנה והשמירה על המידע הרגיש שיש בעירייה על כל תושבי העיר, והתאמה לתקנות הגנת הפרטיות החדשות.

"בחרנו בפתרון הזה לאחר מחקר מעמיק והשוואתי בין מספר ספקים", אמר גדעון רחמים, בשיחה עם אנשים ומחשבים, שהוסיף כי "הפתרונות קלים לניהול ולתפעול שוטף ומאפשרים שליטה ובקרה משמעותית יותר בתחום אבטחת המידע".

"רשויות מקומיות בישראל חשופות להתקפה בגלל רגישות המידע ולכן הן חייבות להטמיע את הפתרונות האופטימליים", אמר אילן סגלמן, סמנכ"ל מכירות בחברת פאואר קומיוניקיישן.

בדיקות חדירות על ידי One1

לדברי רחמים, בימים אלו נכנסה העירייה לפרויקט המשך לפרויקט שדרוג האבטחה, והוא תהליך של בדיקות חדירה רחבות ומורכבות שנועדו לבדוק את רמת העמידות של המידע. "את הפרויקט מבצעת חברת One1, שזכתה במכרז שעשינו, ואנשים שלה יהיו פה ויבצעו את כל התהליכים הנדרשים", סיפר רחמים.

אנשי One1 גם יטפלו בכל תהליכי רישום מסודר של מאגרי המידע. המכרז הוא בהיקף של 100 שעות, ואם יהיה צורך – יוארך, אמר רחמים.

פרויקט נוסף אותו מוביל רחמים הוא פרויקט החלפת מערכות ליבה, בעקבות מכרז שערכה העירייה וזכתה בו חברת EPR בהנהלת גלעד פריגר. לדברי רחמים, החברה תבצע פרויקטים בשלב ראשון בתחומי גביה  וחשבונות.

בתחום העיר החכמה, רחמים אומר כי תפישת העירייה היא שיש לבצע תכניות בתחום בהיבט הוורטיקאלי. אחד הפרויקטים שעומד לצאת לפועל הוא הטמעת סיב אופטי בשתי שכונות חדשות בקריית מלאכי, מה שיאפשר לעירייה לחסוך מאות אלפי שקלים בהוצאות התקשורת, בנוסף לשדרוג המוקד העירוני ושירותים נוספים לטובת התושבים.

בהקשר רחב יותר מציין רחמים כי העירייה החלה בהליכים להכשרת קרקע של מושבים סמוכים להקמת אזור תעשייה חדש, שיכלול גם תעשיות היי-טק, במטרה לסייע להגברת מקורות התעסוקה בעיר.

רחמים מכהן בתפקידו מאז 2004, וצוות כוח האדם שלו מורכב ממיקור חוץ שמגיע מהחברות שמבצעות פרויקטים ברשות.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליעוז

    מה לגבי הסיבים כמה שנים צריך לחכות שזה יהיה בכל העיר?.!

אירועים קרובים