סומוטו מוכרת את הפעילות העסקית לצביקה בארינבוים ב-47 מיליון דולר

כ-31 מיליון דולר מהסכום ישולמו במהלך העסקה ותשלום היתרה מותנה בתנאים שונים, בהם עמידה ביעדים ● סומוטו מציעה פתרונות פרסום ושיווק באינטרנט - במחשבים אישיים ובמובייל, ומעוניינת להתרחב לתחום הקנאביס

שוקי אברמוביץ, יו"ר דירקטוריון סומוטו. צילום: סומוטו

חברת השיווק והפרסום באינטרנט סומוטו הודיעה היום (ד') כי היא מוכרת את כלל הפעילות העסקית שלה לחברה בשליטתו של איש העסקים צביקה בארינבוים תמורת 47.3 מיליון דולר. קבלת הסכום המלא מותנית בעמידה מלאה ביעדים ופירעון מלא של הלוואת מוכר שהנרכשת תיתן לרוכשת לצורך מימון חלק מתמורת המכירה, לרבות הריבית בגינה. סכום העסקה קטן ב-2.7 מיליון דולר מהמתווה המקורי, שעמד על 50 מיליון.

במועד השלמת העסקה תקבל סומוטו תשלום בסך 31.32 מיליון דולר והחברה של בארינבוים תשלם לה 1.3 מיליון בגין חלקה בתוצאות פעילות החברה לחודשים אפריל ומאי 2019. בנוסף, תשלם החברה הרוכשת 2.4 מיליון דולר, היה וה-EBITDA המצטברת מהפעילות הנמכרת תעמוד בשלוש השנים שמחודש אפריל האחרון על יותר מ-40 מיליון דולר, וכן סכום של עד 11 מיליון דולר אם סומוטו תעמוד ביעדים שנקבעו בהסכם. הנרכשת תעמיד לרוכשת ביום השלמת העסקה הלוואת מוכר לשלוש שנים בגובה 6.264 מיליון דולר (יותר ממיליון פחות מהמתווה המקורי, שלפיו ההלוואה הייתה אמורה לעמוד על 7.344 מיליון).

לאחר השלמת העסקה, החברה תיוותר ללא חברות בנות וללא כל פעילות עסקית ממשית, אך עם קופת מזומנים ושווי מזומנים, לרבות מזומן מוגבל בסכום המוערך ב-14.6 מיליון דולר, בניכוי התאמות הון חוזר ותשלומי מס המסתכמים ב-2.6 מיליון. בהתאם לאמור לעיל, בתמורה לנכסים הנמכרים ליום השלמת העסקה ולאחר העמדת הלוואת המוכר, צפויים להיות בקופת החברה כ-38.4 מיליון דולר.

השלמת העסקה כפופה לאישור האספה הכללית של בעלי המניות של סומוטו, שצפויה להתקיים בחודש הבא.

שוקלת כניסה לשוק הקנאביס

סומוטו מתמחה בשיווק ופרסום באינטרנט, ב-וידיאו ובמובייל, ובהפצת תוכנות ואפליקציות עבור סביבות PC, אנדרואיד ו-iOS. החברה הוקמה ב-2009, המטה שלה נמצא בתל אביב ובראשה עומד המנכ"ל, אסי יצחאיק. מאחוריה עומדות כמה רכישות: ב-2014 היא קנתה את ג'ניו, כדי להעמיק את הפעילות שלה בעולם מחשבי ה-Mac. ג'ניו עוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום מותאם משתמש באינטרנט לסביבת ה-Mac, ומוצר הדגל שלה הוא דף בית חכם, המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית לצורך התאמת התוכן להעדפות המשתמש. במאי באותה השנה היא קנתה את חברת המובייל טאבאטו, כחלק מהאסטרטגיה שלה לחדור לתחום ולהרחיב את בסיס שותפיה העסקיים. בינואר 2016 היא רכשה את טרסר טיוד, שמציעה פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום ב-וידיאו, ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות חברות צד שלישי. בספטמבר באותה השנה היא קנתה חברה נוספת בתחום המובייל – ממה וידיאו.

כעת מעוניינת סומוטו להתרחב לתחומים נוספים והדירקטוריון החליט על הקמת ועדה לבחינת הזדמנויות חדשות לחברה. בסומוטו אומרים שההשקעות החדשות שהיא בוחנת הן בעיקר בתחום הקנאביס הרפואי, שמתפתח באחרונה ושהחברה רואה בו פוטנציאל רב, עם דגש על חברות משמעותיות בתחומי המחקר הקליני, המו"פ והפורמולציות.

לדברי שוקי אברמוביץ', יו"ר דירקטוריון סומוטו, אמר כי "אישרנו עסקה מצוינת לחברה ולבעלי מניותיה. סומוטו הצליחה לייצר תזרימי מזומנים עודפים ולחלק דיבידנד בהיקפים משמעותיים לבעלי מניותיה לאורך השנים האחרונות. הנהלת החברה תמשיך לנהל את הפעילות גם לאחר מכירת הנכסים, כחברה פרטית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים