סיסקו ומטריקס ערכו פרויקט תקשורת ברשת "דרכא"

הפרויקט, שנערך בעבור רשת בתי הספר, החל בתחילת 2017 והסתיים באחרונה והיקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו בכמיליון שקלים

דרכא - רשת בתי ספר

סיסקו ומטריקס אינטגרציה ותשתיות ערכו פרויקט תקשורת ברשת בתי הספר "דרכא". הפרויקט החל בתחילת 2017 והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו בכמיליון שקלים.

המניע לפרויקט הוא לקדם אוריינות דיגיטלית: הפרויקט יאפשר לתמוך בלמידה באמצעות ציוד טכנולוגי, המותאם למאה ה-21: מחשבים, טאבלטים, טלפונים חכמים וציוד מחשוב מתקדם. "דרכא" מונה יותר מ-3,700 מורים ומשרתת כ-30 אלף תלמידים. משרד החינוך דירג את הרשת, הקיימת כ-8 שנים בלבד, כרשת החינוך המובילה בישראל, עם ממוצע בגרות של 88%.

במסגרת הפרויקט בוצע חיבור של בתי הספר התיכוניים של "דרכא" לרשת Wi-Fi המושתתת על מערכת Cisco Meraki. לצד הטמעת המערכת, נערך במקביל ליווי מקצועי של מומחי סיסקו, וזאת כדי לממש את חזון רשת "דרכא", הפועלת לקידום דיגיטציה במערכת החינוך. זאת, מתוך הבנה כי הדבר מהווה נדבך מרכזי בדרך לצמצום פערים בין הפריפריה למרכז.

את ההטמעה הוביל צחי ראובן, מנהל לקוח במטריקס אינטגרציה ותשתיות, בשיתוף אנשי מחלקת ה-IT של "דרכא". הטכנולוגיה נפרסה ב-30 בתי הספר, ובמטה הרשת, הכולל מאות נקודות גישה אלחוטית, מתגים ופיירוולים. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת לרשת התקשורת ב"דרכא" להיות מנוהלת באמצעות הענן של Cisco Meraki, ממקום אחד מרכזי ובאופן גמיש.

ד''ר גיל פרג, מנכ"ל רשת דרכא. צילום"יח"צ

ד"ר גיל פרג, מנכ"ל רשת דרכא. צילום"יח"צ

ד"ר גיל פרג, מנכ"ל רשת דרכא, ציין כי "הפרויקט הינו צעד חשוב נוסף בתנופת החדשנות החינוכית שאנו מקדמים בבתי הספר שלנו, לטובת קידום חזון המצוינות פורץ הדרך של הרשת בפריפריה בישראל". 

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: יח"צ

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: יח"צ

 

 

לדברי אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל: "מדובר בפרויקט דגל שלנו, שמטרתו לצמצם את הפערים הקיימים בין הפריפריה למרכז. הטכנולוגיה מהווה בסיס פורה ליצירת גשרים חברתיים, תרבותיים ותפישתיים. היא גם מאפשרת לכל תלמיד הזדמנות שווה לרכוש ידע ולהיחשף ולחוות עולמות תוכן חדשים ומגוונים".

שחר עמי מזרחי, CTO רשת "דרכא", הוסיף כי "הפרויקט מאפשר לנו בראשונה לנהל בצורה חכמה ומהענן את רשת התקשורת – ולעשות זאת עם רמת ביצועים גבוהה, אמינה, רמת אבטחת מידע גבוהה, יכולות ניהול מתקדמות ויכולות גילוי וניבוי תקלות עוד בטרם התרחשותן". הוא הוסיף כי "הטכנולוגיה מותאמת לנו כרשת חינוך הפועלת ברחבי הארץ. בעקבות הפרויקט ויישום הטכנולוגיות החדשות ניתן כעת לשלוח ציודי תקשורת לבתי הספר, כאשר הם כבר מוגדרים מראש ומוכנים לחיבור לרשת. זה מרכיב החוסך זמן רב בהגדרת הציוד ובעלויות הטכנאים. בנוסף, יש לציוד התקשורת יכולת לייצר חיבור VPN מאובטח בין אתרים ברמת הפיירוול – וכך לחסוך עלויות נוספות בחיבור קווי IPVPN".

לדברי ערן מייזנר, מנהל מוצר סיסקו, מטריקס אינטגרציה ותשתיות, "הקמנו רשת תקשורת רחבה ומאובטחת, התומכת בצורה אידיאלית ברשת בתי הספר. הטכנולוגיות של Cisco Meraki מקלות מאד על ניהול רשת התקשורת הקווית והאלחוטית מהענן, אבטחת המידע ופריסת הציוד בעתיד. נמשיך ללוות את הרשת, עם הגידול הצפוי בפריסת בתי הספר בישראל".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים