בקשה לתביעה ייצוגית נגד פרטנר, סלקום והוט מובייל בשל חיוב על תא קולי

התביעה מבקשת מבית המשפט לתת צו, המצהיר כי החיוב בגין שירות תא קולי הינו בלתי חוקי ולאסור על החברות לגבות תשלום בגינו  * מתוך הכרה בכך "שהעלאת מחירי החבילות תוביל לנטישת לקוחות, חיפשו דרך 'מקורית' שבה יוכלו להגדיל את הכנסותיהן... ו'בראו' חיוב חודשי בגין שירות תא קולי, אשר ניתן מאז ומעולם חינם, למרות שמעולם לא ניתנה הסכמת הלקוחות לשלם", נטען בבקשה

עובדים ב-NSO נגד פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

בקשה לאישור תובענה ייצוגית הוגשה לבית המשפט נגד פרנטר, סלקום והוט מובייל, אשר עילתה היא חיוב בגין שירות תא קולי מבלי שניתנה הסכמה מפורשת מראש על ידי הלקוחות.

הבקשה, שהוגשה על ידי שלושה מלקוחות החברות באמצעות שלומי מושקוביץ ממשרד עו"ד מושקוביץ וסטיס ונתי פולינגר ממשרד עו"ד פולינגר ויקמן כהן, טוענת, כי במשך שנים רבות לא גבו החברות מלקוחותיהן כל תשלום בגין שירות תא קולי, ובשל התחרות העזה בתחום ומתוך הכרה בכך "שהעלאת מחירי החבילות תוביל לנטישת לקוחות", הן "חיפשו דרך 'מקורית' שבה יוכלו להגדיל את הכנסותיהן, ועל כן נקטו בתכסיס הבא: הן 'בראו' חיוב חודשי… בגין שירות תא קולי, אשר ניתן מאז ומעולם בחינם, למרות שמעולם לא ניתנה הסכמת הלקוחות לשלם ולו אגורה שחוקה עבור שירות זה, וזאת באמצעות משלוח הודעת SMS ללקוחות, בה נכתב, חד צדדית, כי לקוח שלא יודיע להן אחרת – יחויב בגין השירות".

עוד נכתב בבקשה, כי "המשיבות אוחזות בנאמנות בפרטי אמצעי התשלום של חברי הקבוצה לשם גביית תשלומים שכן הוסכמו בחוזה, ולכן הן פשוט החליטו למעול באמון הלקוחות ולשלוח יד לחשבונות הבנק שלהם, תוך ניצול לרעה של ההרשאה שניתנה להן, וכך הן נוטלות, מדי חודש, את התשלום ללא הרשאה ובאופן בלתי חוקי".

עוד מציינים מגישי הבקשה, כי "החברות יודעות שאין מקור חוקי לגביית החיוב שבראו, ועל כן הן הוסיפו 'חטא על פשע' והחליטו להטעות במכוון את הלקוחות ושלחו להם הודעה לפיה הגבייה החדשה נעשית כביכול בשל 'עדכון מחירים'". סעיף "עדכון המחיר" הקיים בחוזי ההתקשרות, לדברי התביעה, "מתייחס בכלל לשינוי מחיר ביחס לחיוב קיים, שהלקוח הסכים לקבלו ולשלם עבורו, ואינו חל על חיוב חדש, בגין שירות שכלל לא התבקש, ושמעולם לא ניתנה הסכמה לשלם עבורו", נטען.

בית המשפט התבקש לתת צו, המצהיר כי החיוב בגין שירות תא קולי הינו בלתי חוקי ואסור בהתאם לרישיון החברות, כמו גם להשיב לחברי הקבוצה כל סכום שגבה מהם, לאסור על החברות לגבות תשלום בגין השירות ולהורות על מתן סעד אחר לטובת הקבוצה המיוצגת… או לטובת הציבור, כפי שבית המשפט ימצא לנכון בנסיבות העניין".

התביעה מציינת עוד, כי בשלב זה אין בידיה נתונים מדויקים בקשר לנזק המצרפי של הקבוצה, המצויים בידי החברות הנתבעות בלבד, ואולם "מתוך הערכה המבוססת על כמות מנויי הסלולר של החברות הנתבעות (6.77 מיליון)… הרי שדי אם נניח בהערכה שמרנית מאוד, כי רק 10% מהמנויים חויבו בגין השירות… הרי שהנזק שנגרם לציבור הצרכנים חברי הקבוצה נאמד, לכל הפחות, בסך של עשרות מיליוני שקלים מדי שנה".

מפרטנר לא נמסרה תגובה. מסלקום נמסר, כי "החברה פועלת על פי דין ותגיב בערכאות המתאימות". מהוט מובייל נמסר: "הוט מובייל פועלת בהתאם לדין ועדכנה את לקוחותיה על עדכון מחיר שירות התא קולי מבעוד מועד ואפשרה ללקוחותיה להסיר את השירות. התביעה טרם הומצאה לנו".

בתוך כך, הודיעה אתמול חברת סלקום, כי תביעה ובקשה לאישורה כתובענה ייצוגית נגדה  ונגד שתי מפעילות שירותי טלפוניה בינלאומית, בטענה כי הן גבו מלקוחות מזדמנים, באופן לא חוקי, מחירים מופרזים ובלתי סבירים עבור שירותי שיחות יוצאות מישראל – נדחתה על ידי בית המשפט. סלקום ציינה בדיווחה, כי הסעד הכספי הכולל הנדרש מהנתבעות, ככל שהבקשה לאישור הייתה מאושרת כתובענה ייצוגית, לא הוערך על-ידי התובעים.

 

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלון שרוני

    גם אני מנפגעי סלקום בעניין חיוב תא קול בחו"ל. מה עלי לעשות?

אירועים קרובים