"המיכון בקוד פתוח משנה את חוקי המשחק של ניהול ה-IT"

"האוטומציה תביא לשיפור התהליכים העסקיים ולהידוק הקשר בין ה-IT לעסק", את הדברים אמר בלקסם מוסוני, ראש תחום פיתוח עסקי לאזור EMEA ברד האט ● מוסוני דיבר בפני יותר מ-200 לקוחות רד האט בישראל באירוע Ansible Automates, שנערך היום (ב') בהדר יוסף, תל אביב

בלקסם מוסוני, ראש תחום פיתוח עסקי לאזור EMEA, רד האט. צילום: ניב קנטור

"מערכי ה-IT הארגוניים חווים שינויים טכנולוגיים בקצב מואץ מבעבר. מדובר בארגונים מכל מגזר תעשייתי. אין ארגון המחוסן מפני השינויים הללו. על מנת להצליח בהתמודדות עימם, נדרשת אוטומציה, כי היא תביא לשיפור התהליכים העסקיים ולהידוק הקשר בין ה-IT לעסק. כך, טכנולוגיית האוטומציה בקוד פתוח משנה את חוקי המשחק עבור הניהול של סביבות ה-IT והרחבתן", כך אמר בלקסם מוסוני, ראש תחום פיתוח עסקי, רד האט לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

מוסוני דיבר באירוע Ansible Automates. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים סטוקו במגרשי הטניס בהדר יוסף, תל אביב, בהשתתפות יותר מ-200 לקוחות רד האט בישראל.

לדברי מוסוני, "ככל שהמנמ"רים בארגונים חווים לחצים לחדש מהר יותר ולעתים קרובות יותר – כך תשתית ה-IT חייבת את היכולת של התאמה לטכנולוגיות החדישות ביותר. זאת, תוך המשך התמיכה במערכות לגאסי הקריטיות והוותיקות, לצד תמיכה במערכות המודרניות. מצב זה עלול לבוא לידי ביטוי במערכות מורכבות ונפרדות, אשר קשה לנהל אותן בלא אוטומציה".

הוא ציין כי "עם Ansible Engine ו-Ansible Tower, ארגונים יכולים לאחד טכנולוגיות קיימות ונפרדות, להפוך אותם לתהליכים פשוטים, אשר חוזרים על עצמם והם אוטומטיים. גישה זו תוכל לעזור לנהל באופן מלא את ההטמעה והאימוץ של אוטומציה עסקית קריטית. אימוץ כלל ארגוני זה הוא חשוב למערכי IT בארגונים, אשר מחפשים להטמיע DevOps, כמו גם לשימוש במיכון עבור קידום הטרנספורמציה הדיגיטלית".

"ל-Ansible ישנם שלושה מאפיינים", אמר מוסוני, "פשטות, נטול-סוכן (Agentless) ויכולת לאינטגרציה קלה. כך, יש לנו שורה של API לטובת בניית ממשקים. 96 מיליון פרויקטי IT בקוד פתוח נעשים על גבי תוכנת GitHub – עם Ansible. הדבר נעשה באופן חוצה צוותים – פיתוח עסקי, פיתוח, רישות, הבטחת איכות ואבטחת מידע, אנשי תפעול IT. אנו שוברים את החומות בין הצוותים, ומביאים למיכון בכל שכבות ה-IT: אבטחת מידע, תשתיות, DevOps וענן. יצרנו סביבה מאובטחת, בשל שיתופי פעולה שאנו עורכים עם נט-אפ, נוקיה, F5, סייבר ארק, סיסקו ו-InfoBox. אנו נותנים את 'המייל האחרון', לטובת גישור הפער בין הקהילה ובין הלקוחות הארגוניים".

מביאים לעולמות ה-IT את השיטה של 'אחד ונהל'

מוסוני ציטט מחקר שערכה IDC, בקרב מאות ארגונים בארה"ב ובאירופה, אשר עברו מהגרסה החינמית של Ansible לזו המגובה בתמיכה הטכנית של רד האט. "חל גידול של 368 אחוז בהיקף הארגונים שקיבלו החזר השקעה, כאשר הזמן הממוצע להחזר צומצם לחמישה חודשים", אמר. "השימוש בכלי בתשלום הביא לצמצום של 35 אחוז בממוצע בעלויות התפעול של ה-IT. ו-21 אחוז מהארגונים קיבלו יותר תפוקתיות של צוותי הפיתוח. בסך הכל, בממוצע, התפוקתיות זינקה בארגונים בשיעור של 75 אחוזים".

"כך", אמר מוסוני, "ערכנו כבר יותר מ-1,500 פרויקטים בתחום, ביניהם בצבא בריטניה, סוויסקום, יוניצף ולופטהנזה. אנו מסייעים לארגונים לממש שלוש מטרות במקביל: להסיר את המחסומים בדרך להפיכת הארגון כולו לממוכן; לעשות כמה שיותר מיכון באופן רוחבי, כך שהדבר יביא להאצה עסקית עם ערכים ורווחים; להביא לשיתופי פעולה פנים-ארגוניים באופן הדוק ומעמיק יותר, עם יותר מחוברות וקישוריות".

"אנו מספקים לשוק את מסגרת העבודה הטובה ביותר למיכון חוצה-ארגון", סיכם מוסוני, "ועושים זאת בדרך של נטול-סוכן, מה שמביא למניעה של כל שדרוג והתקנה להפוך לתהליך גרנדיוזי ומסובך. מדובר בכלי מעצים, כי יכולים להשתמש בו לצורך הטמעת אפליקציות, קונפיגורציות, תזמור תהליכי עבודה ומיכון רישות. בנוסף, אנו מביאים לשדה פשטות, בשל היכולת של הסקריפט להיות קריא, כי הוא נכתב באופן שמייתר את הצורך בתיעוד. יש שתי שיטות ניהוליות, כשהראשונה היא 'הפרד ומשול'. אנו מביאים לעולמות ה-IT את השיטה של 'אחד ונהל', עם אג'יליות, שיתופיות, בקרה ומעטפת אבטחה. ברחבי העולם אנו רואים עניין רב ב-Ansible. לקוחות ארגוניים מעוניינים בטכנולוגיות אוטומציה יותר יציבות ואמינות, כדי שיוכלו לענות טוב יותר לאתגרים הניצבים לפתחם. אנו מפחיתים את ה'חיכוך' של ה-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים