מדוע לא נבחר עדיין מנמ"ר לוועדת הבחירות?

בפוסט שפורסם בפורום של מנמ"רים בממשלה, נטען כי המבחן שנאלצו מועמדים לעבור לא כלל שאלות שקשורות לתפקידם, וכי הנשים שהגיעו לשלב הגמר מודרו ולא הוזמנו לשלב הבא ● מדוע תפקיד מנמ"ר ועדת הבחירות כל כך מבוקש? ● ועדת הבחירות: העובדות אינן מדויקות

אבטחת המידע של פנקס הבוחרים והפרטיות - בין האתגרים המרכזיים של מערכת הבחירות. מקור: BigStock

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת פרסמה בחודש שעבר הודעה, שבה נאמר, כי היא מחפשת בדחיפות מנמ"ר לוועדה, לקראת הבחירות בספטמבר. זאת בעקבות העובדה, שמנמ"ר הוועדה, לזר דוידוביץ, פרש לגמלאות מיד לאחר הבחירות באפריל, בטרם נודע על קיום בחירות במועד ב'. אולם למרות הדחיפות, טרם נבחר מנמ"ר לוועדה, על אף שלוועדה ניגשו מספר רב של מועמדים, שחלק מהם עברו את שלבי המיון הראשונים.

בפורומים הפנימיים של מנמרי הממשלה הופץ אתמול פוסט חריף ביותר, המותח ביקורת על הליכי המיון, ובעיקר על השאלות של המבחן המעשי שלדעת משתתפי המבחן לא כללו שאלות שקשורות לתפקיד המתבקש.

כותבת הפוסט, שאינה נמנית עם המועמדים, אלא מצטטת חברה שהייתה שם, כותבת, בין היתר: "זומנתי למיון תלת שלבי, שלפי הגדרת המכרז אמור לכלול ידע מקצועי הנדרש לתפקיד. יועץ הסייבר של הוועדה פותח חגיגית את המפגש ומסביר לנו את אתגרי התפקיד, ואחר כך מגיש לנו חוברת בת 12 עמודים עם שאלות, כמו איך מטפלים ב-VLAN, היכן מתקינים פרוקסי, ואף שאלה על ניהול מערכות מידע", נכתב בפוסט.

עוד נטען בפוסט, כי למבחן הסופי זומנו 20 גברים ורק שלוש נשים, ולמיטב ידיעתה של כותבת הפוסט אף אישה אחת לא זומנה לשלב הבא, ולמיטב ידיעתה גם מרבית אלו שישבו בחדר. מחברת הפוסט מותחת ביקורת על כך, שהושיבו את כל המתמודדים סביב שולחן אחד, מבלי לשמור על מינימום פרטיות. בסיום הפוסט שואלת הכותבת, שכאמור אינה נמנית עם המתמודדים: "האם זו דרך להרחיק נשים? האם זה מכרז תפור?"

כותבת הפוסט מבקשת הסברים ממנכ"לית הוועדה, אורלי עדס.

יצוין, כי תפקיד מנמ"ר ועדת הבחירות הוא אחד התפקידים הנחשקים ביותר בשירות הממשלתי, מאחר שתקן התפקיד מקביל לדרגת מנכ"ל משרד ממשלתי, דבר שאין לו תקדים מלבד התפקיד של ראש רשות התקשוב הממשלתי, שנבחר לא על ידי מכרז, אלא על ידי ועדות איתור.

תפקיד מנמ"ר הוועדה הוא קריטי מאוד בהכנת מערכת הבחירות, טיפול בכל היבטי התקשוב, התשתיות ואחריות על כל ועדות הקלפי. אחת המסקנות שהיו לאחר הבחירות האחרונות היא, שיש צורך בהחלפת כל תשתיות המחשוב של הוועדה, לשדרג מערכות, ולהתאים אותן לעידן הנוכחי. תהליכים אלו הם ארוכי טווח, וכעת המנמ"ר שייבחר יצטרך לעבוד במהירות רבה כדי להחזיר לפעולה את המערכות הקיימות, על מנת לא לשבש את תהליך הבחירות מועד ב' בספטמבר.

תגובת ועדת הבחירות

ועדת הבחירות הגיבה לדברים בזו הלשון: "ככלל, אין זה מדרכה של ועדת הבחירות המרכזית להשיב לטענות בעלמא, שאין להן על מה שיתבססו. אבל נוכח הטענות שמפחיתות במיומנות של נשים בתחומי המבחן וחוסר הדיוק העובדתי, להלן ההתייחסות: ועדת הבחירות המרכזית פרסמה מכרז פומבי לתפקיד ראש אגף טכנולוגיות דיגיטליות וסייבר, שאמור להתוות וליישם את מדיניות מערכות המידע של הוועדה בשנים הבאות, ולא 'על מנת למחשב את הליך הבחירות', כפי שנטען בפוסט. מי שייבחר לתפקיד אמור/ה להתוות וליישם בכפוף למדיניות הוועדה את כל הסוגיות הטכנולוגיות הנדרשות מהתפקיד.

"במכרז נבדקו מספר פרמטרים, עמידות המועמדים/דות בתנאי הסף למשרה, ובכלל זה דרישות הניסיון הנובעות מהתפקיד, בחינת בקיאות המועמדים/דות בידע טכנולוגי, שהוא התחום העיקרי שהאגף עוסק בו. על כן, במבחן שולבו שאלות מתחומים טכנולוגיים שונים, אולם בנוסף נכללו כמובן גם שאלות מתחום ניהול הפרויקטים הטכנולוגיים. כמו כן נערך ראיון עם פסיכולוג תעסוקתי וראיון עם ועדת בוחנים.

"בעקבות פרסום הפוסט בחנו בשנית את התפלגות הציונים, ונמצא, כי התפלגות הציונים היא נורמלית, חלק לא מבוטל מהמועמדים/דות עמדו במבחן בהצלחה.

"למכרז ניגשו עשרות מועמדים ומועמדות, מתוכם 23 שענו לתנאי הסף של המשרה, מתוכם 6  נשים. מקרב המועמדים/ות שנגשו למבחן, עברו לשלב הבא, שני שלישים (!) נשים, דהיינו – 4 מועמדות. ועדת הבוחנים, שתתכנס בקרוב, תבחר את המועמד/ת המתאימים ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים