נס ואלביישן משיקות מסלולי בוטקאמפ טכנולוגיים

שוק העבודה הדינמי והמתפתח דורש הסתגלות מהירה למקצועות המשתנים, בפרט בעולמות הטכנולוגיים המתפתחים ● המיזם המשותף נועד לענות על צורך זה באמצעות הבוטקאמפ: ערוץ, אשר באופן יחסי ללימודי הכשרה ארוכים או לימודי אקדמיה מציע הכשרה אינטנסיבית קצרה, עם חיבור יומיומי לתעשייה ולפרקטיקה המקצועית, עם כל התכנים הרלוונטיים לצורכי השוק

אסי מויאל, סמנכ"ל דיגיטל ופיתוח בנס טכנולוגיות

נס וגוף ההכשרה הטכנולוגי אלביישן הקימו מסלולים כוללים לעולמות הפיתוח והאוטומציה, תוך כדי התנסות מעשית ואינטנסיבית במתכונת בוטקאמפ.

הסיבה למיזם, על פי נס, היא בשל העובדה, ששוק העבודה הפך בשנים האחרונות לדינמי ומתפתח, ונדרשת הסתגלות מהירה למקצועות המשתנים, בפרט בעולמות הטכנולוגיים המתפתחים. נס מעסיקה כיום כ-3,300 עובדים בכל עולמות הטכנולוגיה. החברה מנהלת מאות פרויקטים טכנולוגיים עבור לקוחותיה מכלל המגזרים, ומתמודדת עם הצורך בגיוס הון אנושי טכנולוגי חדשני ומתקדם. היא מעניקה, בין היתר, שירותים בעולמות הפיתוח, הבדיקות והבטחת האיכות, ומפעילה עשרות פרויקטים בארגונים רבים בכלל המגזרים. מומחי פיתוח ובדיקות (QA) עם התמחות בתחום האוטומציה הם בין מקצועות ההיי-טק המבוקשים ביותר כיום – והמיזם המשותף נועד לענות על הצורך בתחום זה.

בבוטקאמפים הללו, מנטורים בכירים מהחברות הגדולות במשק מלווים את המשתתפים בהם לכל אורך תקופת ההכשרה, תוך התנסות בפרויקטים מעשיים ומקרי בוחן אמיתיים מהשטח. תוכנית הבוטקאמפ מתעדכנת באופן שוטף במטרה להתאים את התכנים לצורכי הלקוחות והשוק. בנוסף, מציעים לכל לקוח שמעוניין לקלוט לפרויקטים הקיימים אצלו בוגרי בוטקאמפ, להשתלב כבר בשלב המיונים של המשתתפים, ללוות מקצועית ואף לייצר תכנים הרלוונטיים לעולמם ולצורכיהם.

לדברי אסי מויאל, סמנכ"ל בנס ומנהל פעילות בוטקאמפ: "היום, יותר מתמיד – לעולמות הפיתוח, האוטומציה והבטחת האיכות יש משמעות קריטית. בתחומים אלה, שעוברים שינויים מהפכניים, נדרש הון אנושי עם כישורים בינאישיים ומקצועיים. זאת, לטובת מקצועות ותפקידים ב"עידן העבודה החדש" – למידה עצמית גבוהה, גמישות מחשבתית, יכולות להתמודד עם שינויים ועוד. לצד דרישות אלו, קיים חוסר ממשי של כוח אדם עם מיומנויות אלה. אחד האמצעים המהווה מענה לחוסר זה הוא הבוטקאמפ: ערוץ, אשר באופן יחסי ללימודי הכשרה ארוכים או לימודי אקדמיה מציע הכשרה אינטנסיבית קצרה, עם חיבור יומיומי לתעשייה ולפרקטיקה המקצועית, עם כל התכנים הרלוונטיים לצורכי השוק". מויאל הוסיף, כי "אנו יוצרים פה משולש שכל הצדדים בו מרוויחים: הסטודנטים מרוויחים הכשרה בשווי עשרות אלפי שקלים, בלא עלות, עם כרטיס כניסה למסלול קריירה בעולם הטכנולוגי בנס; הלקוחות שלנו מרוויחים כוח אדם מקצועי, מוכשר תחת ה"מטרייה" והאחריות של נס; וכמובן, אנחנו, אשר ממשיכים לייצר פתרונות ושירותים מתקדמים לכלל לקוחותינו".

אוהד פרנקפורט, שותף וסמנכ״ל תפעול באלביישן, הוסיף, כי "אנחנו בונים פתרונות הכשרה למקצועות המבוקשים ביותר בעולמות הטכנולוגיה והדיגיטל. בבוטקמפים שלנו, הסטודנטים לומדים את כל הכישורים הרלוונטיים לעולם התעסוקה החדש, אשר משתנה ומתחדש בכל יום. הדגש הוא על למידה "מעורבבת", המשלבת שיטות לימוד שונות, כגון למידת עמיתים, למידה עצמית מדידה ובניית פורטפוליו של פרויקטים ממוקדי תעשייה. נייצר לסטודנטים בבוטקאמפים המשותפים ערך מוסף ייחודי ונעניק להם את הידע, הכלים והמתודולוגיות שנדרשים בשוק העבודה כיום עבור נס ולקוחותיה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסף

    רעיון מצוין! מתאים לאשתי שלמדה פיתוח תוכנה, השקענו הרבה זמן וכסף, אבל המחסום של חוסר הניסיון מנע ממנה להתקבל לעבודה בתחום. אפשר אולי לקבל פרטים על המסלולים המתוארים בכתבה, מיקום ותנאים? בתודה מראש! יוסף

אירועים קרובים