נשים ומחשבים: ליטל רוס, פאבפלוס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ליטל רוס, סמנכ"לית שותפויות אסטרטגיות, פאבפלוס

ליטל רוס, סמנכ"לית שותפויות אסטרטגיות, פאבפלוס. צילום: פאבפלוס

שם: ליטל רוס.

תפקיד: סמנכ"לית שותפויות אסטרטגיות, פאבפלוס.

ותק בתפקיד: 4.5 שנים – מינואר 2015.

תפקידים קודמים: מנהלת קשרי עסקים, Imonomy.

השכלה: תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון וקשרים במזרח התיכון, אוניברסיטת מק'גיל – מונטריאול, קנדה.

משפחה: נשואה + 2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כאשר עליתי לארץ בשנת 2012 חיפשתי את הדרך הנכונה עבורי להשתלב בתעשיית הדיגיטל. רציתי להיות חלק מתעשייה דינמית בקצב גבוה, שמעודדת יצירתיות וגדילה ובה אוכל לממש את הפוטנציאל שלי. אמנם לא היה לי נסיון קודם בעולם הטכנולוגי, אבל התחלתי להגיש מועמדות למשרות הקשורות בתוכן, ניהול לקוחות וכל תפקיד רלוונטי שיכול להוות בשבילי כניסה לתעשיית ההיי-טק והטכנולוגיה. התחלתי לעבוד בתור מנהלת לקוחות בסטארט-אפ קטן בתל אביב, כדי ללמוד כל היסודות של המקצוע.

הדרייב שלי היה להוכיח את עצמי על-ידי עבודה קשה שהובילה להזדמנויות מעניינות, ולמזלי הייתי עם ראש פתוח והרבה מוטיבציה כדי למנף אותן בצורה הטובה ביותר.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שלמרות שהתעשייה התפתחה משמעותית במהלך השנים האחרונות, עדיין יש דרך ארוכה עד למיגור האפליה בה. כשאני עשיתי את הצעדים הראשונים שלי בתחום, אני זוכרת שהרבה פעמים בכנסים, מיט-אפים ובפגישות עם לקוחות הייתי האישה היחידה בחדר או מסביב לשולחן הדיונים. זה נכון שיש היום יותר נשים בתעשיית ההיי-טק, אבל רק אחוז קטן מהן מגיעות לתפקידי ניהול, בכירים, מנכ"ליות ומייסדות.

בנוסף, אנו פחות שומעים על ההצלחות של אותן נשים מובילות בתעשייה שסוללות את הדרך בשביל דור חדש של נשים בעולם ההיי-טק. הבנות שלנו עדיין לא מודעות מספיק להזדמנויות הרלוונטיות עבורן בעולם ההיי-טק, כי אין להן מספיק דמויות במדיה להסתכל עליהן וללמוד מהן. שמעתי באופן אישי על הרבה סיפורים של נשים שנרתעות מלהיכנס לעולם הזה, מאחר שהן חושבות שאינן כשירות מספיק בשביל משרות פיתוח – עולם שנשלט על ידי גברים – והן מהוססות לגבי האתגר של שעות עבודה ארוכות, שהתעשייה לפעמים דורשת, אל מול ניהול משפחה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? התשובה היא חד משמעית – כן. יש אישה שלא חוותה את זה? בין אם זו השאלה: "מתי את מתכננת להביא ילדים?" בראיון עבודה, או מילות היחס השליליות לתיאור של ניהול אסרטיבי של נשים לעומת גברים – להיות  גבר אסרטיבי שמנהל צוות שם אותך מיידית על המסלול המהיר להצלחה וקידום, בעוד שאישה אסרטיבית שמנהלת צוות נתפסת כ"ביצ'ית מדי" ולא מספיק מקצועית. יש לי המון מזל לעבוד בחברה בעלת נוכחות נשית בכירה וחזקה, שמעודדת את התפתחותם של עובדים ועובדות על בסיס ההצלחות וההישגים שלהם/ן ולא על בסיס המגדר שלהם. עם זאת, אני יודעת שזה לא המקרה עבור כולן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הגר יהל

    כל הכבוד לליטל. יש להמשיך לעודד, לדרבן ולתמוך בנשים לחשוב בגדול ולא להמעיט ביכולתם.

אירועים קרובים