משרד התקשורת מתקן את רישיונות חברות התקשורת להטמעת פרוטוקול IPv6

משרד התקשורת מתקן את רישיונות חברות התקשורת, שיחויבו להתאים את הרשת ומרכיביה כך שיתמכו באופן מלא בפרוטוקול IPv6 • המעבר יהיה מדורג, והחל מ-18 חודשים מיום החתימה יחלו חברות התקשרות להעביר באופן יזום את כל מנוייהן לכתובות בפרוטוקול IPv6

משרד התקשורת מתקן את רישיונות חברות התקשורת, שיחויבו להתאים את הרשת ומרכיביה כך שיתמכו באופן מלא בפרוטוקול IPv6 ובאופן שיאפשר גישה למנויים לשירות האינטרנט בפרוטוקול IPv6 מכל ציוד קצה התומך בפרוטוקול החדש.

המשרד הפיץ היום לחברות התקשורת תוכנית מפורטת על מנת להתאים את שירות האינטרנט בישראל לפרוטוקול IPv6, שהוא פרוטוקול הכרחי למעבר למהפיכה הדיגיטלית בעידן ה-IoT.

פרוטוקול IPv6 נוצר בעיקר על מנת לפתור את מצוקת הכתובות בפרוטוקול IPv4 ולהיערך לעידן שבו כל חפץ המחובר לאינטרנט יידרש לכתובת עצמאית.

מאז 2012 הפסיק הארגון המקצה את הכתובות למדינת ישראל (RIPE NCC) להקצות כתובות בפרוטוקול IPv4, דבר שהביא למחסור בקרב ספקיות האינטרנט בכתובות בפרוטוקול IPv4. הדרך המקובלת בעולם התקשורת להתמודדות עם מצוקת הכתובות הינה תמיכה בפרוטוקול IPv6  על ידי כל המעורבים בשרשרת הערך בתמיכה בפרוטוקול.

באוקטובר 2018 הפיץ המשרד שימוע בנושא המעבר לפרוטוקול IPv6  לבעלי הרישיונות  השונים ולהתייחסות הציבור. לאחר בחינת הטענות שהתקבלו במשרד בעקבות השימוע, הוחלט לבצע את המעבר לפרוטוקול IPv6 באופן הדרגתי ומבוקר ובאופן שיאפשר לחברות התקשורת  לבצע תכנון ובדיקות,  וכן על מנת להכשיר כוח אדם, וזאת בהתחשב במשאבים ועלויות יישום המעבר.

במקביל , המשרד פועל בכמה מישורים על מנת לקדם את ההטמעה  בישראל, בין היתר תוך שיתוף עם איגוד האינטרנט הישראלי, מערך הסייבר, הרשות להגנת הפרטיות,  רשות התקשוב הממשלתי, משרד החשב הכללי ועוד.

לפי הרישיונות המתוקנים, חברות התקשורת צריכות להטמיע את השינוי במערכותיהן בתוך 12 חודשים מיום החתימה על תיקון הרישיון, כך שיתמכו באופן מלא בפרוטוקול IPv6 ובאופן שיאפשר גישה של משתמשי הקצה לשירות האינטרנט בפרוטוקול IPv6 מכל ציוד קצה שהוא, וכן לפעול להכשרת כוח אדם כנדרש לתמיכה.

במהלך 12 עד 18 חודשים מיום החתימה – מתן כתובות  IPv6 על פי דרישה. בתקופה זו החברה תבחן  את השפעת המעבר על הרשת, המנויים וציוד הקצה.

החל מ-18 חודשים מיום החתימה – העברה יזומה של כלל המנויים. בתקופה זו יחלו חברות התקשרות, באופן יזום, להעביר 100% ממצבת המנויים הקיימים והחדשים שלהן לכתובות בפרוטוקול IPv6. מועד הסיום של אבן דרך זו יהיה בהתאם לסוג הרישיון של כל חברה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים