BliztWolf BW-BH1: דיבורית זולה, אבל גם איכותית

תג המחיר של הדיבורית החדשה מבית בליצוולף הוא 35 שקלים בלבד ● כמתבקש מחברה סינית, עובדה זו לא מונעת ממנה להציע איכות שלא נופלת ממכשירים טובים אחרים בשוק

דיבורית נוחה וזולה. BliztWolf BW-BH1. צילום: יח"צ

הדבר העיקרי שמשך את הקהל הישראלי לחנויות הסיניות האינטרנטיות, בעיקר בתחילת הדרך ועוד לפני שההיסטריה הפכה להיסטוריה, היה תגי המחיר הנוחים עד מאוד לעומת השוק הישראלי. אבל, כמו שבעלי עסקים רבים אומרים, הלקוחות הגיעו בגלל המחיר ונשארו בגלל השירות, החיוך ובהרבה מקרים גם עקב המבחר. במקרה של שוק הטכנולוגיה הסיני זה נכון פי כמה – לא רק שלעתים קרובות המחירים בהן הרבה יותר נוחים לכיס, גם המבחר שהן מציעות פשוט עצום.

ועוד דבר שלומדים לאורך הזמן: שיש לא מעט יצרניות שעל אף שהן מציעות מכשירים זולים באופן יחסי, לא מדובר במכשירי "זבל". יש אפילו כמה מותגים שזכו להכרה כאיכותיים במידה מסוימת, ואחד מהם הוא בליצוולף, שהיא חברה שמייצרת מגוון אביזרי עזר לעולם הדיגיטלי הנייד המודרני – מסוללות ניידות דרך כבלים איכותיים ועד, לדוגמה, BW-BH1, שהיא דיבורית בלוטות' חדשה שהשיקה החברה באחרונה.

מדובר בדיבורית שנאמנה מאוד לסממנים של השוק הסיני החדש, אם אפשר לכנות אותו כך: מצד אחד, תג המחיר שלה עומד על כ-35 שקלים בלבד, ומצד שני, החברה מנסה לצייר אותה כדיבורית מודרנית ואיכותית יותר מאשר הממוצע.

הדיבורית שאפשר לשכוח שהיא באוזן

קודם כל, ה-BW-BH1 היא דיבורית מאוד נוחה לשימוש. עם אורך של פחות מ-6 ס"מ ועם משקל שעומד על 5.6 גרם בלבד היא כמעט שאינה מורגשת כשמשאירים אותה באוזן לאורך זמן. למעשה, במהלך הבדיקות קרה ששכחתי שהיא בכלל שם. היא מחזיקה היטב מעמד בתוך האוזן עבור שימושים רגילים, עד הליכה יחסית מהירה, ובכל מקרה, בקופסה יש גם קשת אוזן שאפשר לחבר כדי להוסיף עוד ממד של יציבות.

הסממן הבולט שלה, מעבר למשקל הקל, הוא שימוש בחיישן טביעות אצבע כדי להעביר את הפקודות הנדרשות במקום להשתמש בכפתור פיזי – מה שלפי החברה אמור להיות נוח יותר ובמידה מסוימת גם להאריך את חיי הדיבורית. יכול להיות שהמחשבה נכונה, אבל גם לאחר תרגול ושימוש במשך תקופת מה קרה שהנחתי את האצבע במקום הלא נכון. יש אמנם חריצים קלים אך מורגשים שמסמנים את המקום הנכון, אבל בכל זאת, אפשר לפספס. מצד שני, כשכבר רגילים, מספיק לבצע נגיעה קלה בלבד כדי לעשות את מה שרוצים.

BliztWolf BW-BH1. צילום: יח"צ

BliztWolf BW-BH1. צילום: יח"צ

חסרון נוסף בבחירה של בליצוולף לוותר על הכפתורים הפיזיים הוא שהשליטה בעוצמת הקול מתבצעת דרך הטלפון בלבד, וזה יכול להיות מטרד אם המכשיר לא זמין כל הזמן מתחת ליד.

עוד כמה אלמנטים נחמדים שהחברה שילבה בדיבורית הם דיווח קולי על מצב הסוללה כשמדליקים אותה והודעה על חיבור חוזר לאחר ניתוק, שיכול להתרחש בגלל יציאה ממרחק הקישור, שעומד על כ-10 מטרים – לאור העובדה שמדובר באוזניה שתומכת בבלוטות' 4.1. בנוסף, כשמתנתקים, הדיבורית משמיעה בכל כמה שניות שני צפצופים קצרים כדי להזכיר שהיא מנותקת. הצימוד חזרה לטלפון מתבצע מיד עם כניסה בחזרה לטווח.

כמו מקל פלסטיק שתקוע באוזן

ב-BW-BH1 שולב גם שבב חסימת רעשים סביבתיים פסיבי, שיכול להתמודד עם רעש של מכונית חולפת, אנשים מדברים, רוח קלה וכדומה. אם עוצמת הקול הסביבתי חזקה, הדיבורית הופכת למקל פלסטיק שתקוע באוזן. זה נכון, למשל, כשיש ברוח בעוצמה גבוהה, אז מתקבלת ההרגשה ששומעים אותה באופן בולט דווקא בגלל הדיבורית.

איכות הקול בשמע סבירה לחלוטין ובדרך כלל, גם בצד השני של השיחה הדיווח היה על קול ברור, גם אם מתכתי משהו. האלמנטים הללו, יחד עם חסימת רעשים חלקית בלבד, מפרידים בין הדיבורית הזו של בליצוולף לדיבוריות יקרות יותר, שמציעות איכות שמע ודיבור וכן סינון רעשים טובים יותר בכמה רמות.

יש לפעמים ניתוקים קלים, אבל אלו בעיות שכן מוכרות עבור כל מי שמשתמש בדיבוריות. זמן העבודה המוצהר הוא שש שעות דיבור, אלא שבבדיקות התגלה שהוא רב יותר, אפילו אם שומעים מוזיקה – דבר שהדיבורית לא ממש בנויה אליו. זמן הטעינה המלא הוא שעה בלבד, וגם זה יתרון.

לסיכום, ה-BW-BH1 של בליצוולף היא דיבורית שימושית לנסיעה באוטו – בין אם הוא סגור או יש חלון פתוח – ולמשרד עבור מי שלא רוצה טלפון צמוד לאוזן בזמן השיחות. האטרקטיביות שלה באה לידי ביטוי במחיר, בעיצוב, במשקל, בזמן העבודה, ושוב – במחיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים