"זה זמן נהדר להיות מנהלי פרויקטים – בגלל השינוי בתחום"

"לא משנה באיזו תעשייה מנהלי הפרויקטים עובדים, בכל מקום יש להם הזדמנות להוביל קדימה בתקופה הנוכחית, של שינוי והתחדשות", אמרה לואן פיקארד, חברת הנהלת עמותת מנהלי הפרויקטים PMI

לואן פיקארד, חברת הנהלת עמותת מנהלי הפרויקטים PMI. צילום: ניב קנטור

"אלה הם זמנים נהדרים להיות מנהלי פרויקטים, מאחר שאנחנו נמצאים בתקופה של שינוי. לא משנה באיזו תעשייה מנהלי הפרויקטים עובדים, בכל מקום יש להם הזדמנות להוביל קדימה בתקופה הנוכחית, של שינוי והתחדשות, בתקופה בה נכנסים לתוקף טכנולוגיות ורעיונות חדשים", כך אמרה לואן פיקארד, חברת הנהלת עמותת מנהלי הפרויקטים PMI.

פיקארד אמרה את הדברים כשחתמה את הכנס השנתי ה-23 שערכה PMI ישראל – העמותה לניהול פרויקטים בישראל. הכנס, שמשך אליו מאות רבות של חברי העמותה, שמילאו מקיר לקיר את אולם הכנסים ב-LAGO שבראשון לציון, נערך בהפקת אנשים ומחשבים וציין יובל לעמותה העולמית.

לדבריה, "אני גאה להגיע לכאן כנציגת PMI כשהיא חוגגת את שנתה ה-50. העמותה מובילה את השינויים שעוברים על עולם ניהול הפרויקטים. אני מתפעלת ממה שכבר השגנו, אבל מתפעלת עוד יותר כשאני יודעת מה עוד מחכה לנו בשנים הבאות. כחברת הנהלת PMI, אני מבקרת במקומות רבים בעולם, ובכל מקום מרגישה שהגעתי הביתה, כי לא משנה לאן מגיעים, בסופו של דבר האנשים הם אלה שעושים את ההבדל. אנחנו, מנהלי הפרויקטים, אנשים מקצוענים, אבל קודם כל אנשים, והקשרים בינינו הם אלה שעושים אותנו מיוחדים ומאפשרים לנו להוביל פרויקטים גדולים וחדשניים. צריך לשמור על זה".

"הבינה המלאכותית תוביל לשינוי משמעותי בתוצאות העסקיות"

פיקארד הוסיפה בהמשך להתייחס לשינוי הגלובלי בעולם הארגוני, שבא לידי ביטוי בעיקר בטרנספורמציה הדיגיטלית שהם עוברים. "ה-'שיבוש' הטכנולוגי ניכר בכל שטח, בכל תחום ובכל תעשייה", אמרה. "91% מהארגונים מציינים שהם עוברים 'שיבוש' במידה כזה או אחר בגלל טכנולוגיה חדשה, ובמקביל צומחים מרכזי חדשנות ופיתוח במקומות כמו ישראל, שמשגשגת והופכת לאחד ממרכזי החדשנות המובילים בעולם. כאן, כמו גם במקומות אחרים, משקיעים רבות ברעיונות שיהפכו לעתיד שלנו", טענה.

היא ציינה את ההערכות שלפיהן כ-85% מהעבודות שיהיו זמינות עד 2030 עדיין לא הומצאו כלל – וזה אחד ההיבטים הכי חשובים של החדשנות. "הדבר נובע מכך שהשימוש בבינה מלאכותית הולך וגדל, ובהתאם ההשפעה שלה על חיינו", אמרה.

"יש כאלה שיכולים לראות בבינה מלאכותית איום, אבל לדעתי היא מביאה עמה הזדמנות גדולה, ואנחנו צריכים לאמץ אותה וטכנולוגיות חדשות אחרות כדי להוביל לשינוי משמעותי בתוצאות העסקיות. לא צריך להתייחס לטכנולוגיות פורצות דרך כאיום, אלא לאמץ אותן ולשפר את היכולות, ולא צריך לפחד מטכנולוגיה, כי היא יכולה לעזור לבצע את העבודה באופן יעיל יותר ומספק יותר. מומלץ לארגונים ומנהלים להתרכז בנושאים שהם יכולים לקדם במידה הרבה ביותר", הסבירה פיקארד.

מה זה PMTQ?

בדבריה הציגה פיקארד מונח חדש שמנהלי פרויקטים צריכים להתייחס אליו, לדעתה. "אנחנו בעידן דיגיטלי וזה אומר שעל מנהלי הפרויקטים לאמץ יכולות מתאימות באספקת הפרויקטים שלהם. זה אתגר לרכז את המאמצים עם כל הטכנולוגיות הללו וקשה להיות מומחה בכל הגישות. לכן, על מנהלי הפרויקטים לשאול את עצמם מהו ה-PMTQ שלהם", אמרה.

לדבריה, PMTQ הוא היכולת של מנהל הפרויקטים לאמץ, לנהל ולהשתמש בטכנולוגיה בהתאם לארגון שבו הוא מפתח פרויקטים, ולהפעיל אותה בהתאם לצרכים שלו. "לא מדובר ביכולות טכנולוגיות בלבד", ציינו פיקארד, "אלא גם לדעת מתי טכנולוגיה היא התשובה ואיזו טכנולוגיה – מתי צריך אולי שיודע בלוקצ'יין ומתי מומחה DevOps. לפעמים אנשי הטכנולוגיה, ובהם מנהלי הפרויקטים, לא ידעו עם מה הם צריכים להתמודד, אבל לבצע בכל זאת את ההתמודדות, לאמץ את הטכנולוגיה, לא לפחד ממנה ולא למצוא סיבות לא להשתמש בה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אוריאל

    היה כדאי לפרט מהם ראשי התיבות של PMTQ...

אירועים קרובים