בית המשפט בתל אביב הורה לחסום 1,700 אתרי פדופיליה

השופט המחוזי בני שגיא הוציא את הצו בעקבות עבודה משולבת של המשטרה, הפרקליטות והאינטרפול, שנמשכה כשנה ● האתרים היו זמינים לכל משתמשי האינטרנט בישראל - ברשת הגלויה

נשלח לכלא אחרי שפרסם בטלגרם תמונות מיניות ללא אישור. צילום אילוסטרציה: BigStock

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, הוציא היום (ב') צו לחסימת 1,700 אתרי אינטרנט שמפרסמים תמונות וסרטונים פדופיליים. האתרים היו זמינים לכלל משתמשי הרשת בישראל.

הצו הוצא בעקבות פעילות משותפת של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, המטה הלאומי להגנה על קטינים ברשת – יחידה 105 בלהב 433 שבמשטרת ישראל – והאינטרפול. החוק שמכוחו הוציא השופט את הצו הוא חוק הסמכויות למניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט, שנכנס לתוקף בספטמבר 2017.

המידע על האתרים הפדופיליים התקבל ממשרדי האינטרפול, שעוסקים במאבק בפדופיליה ברשת. במשרדים, שממוקמים בליון שבצרפת, מנהלים רשימה המכונה "הגרועה שבכל הרשימות" ("The Worst of All List"), שכוללת את אתרי האינטרנט הפדופיליים שזמינים לגולשים ברחבי העולם. לאחר מבצע איסוף ממושך של הוכחות לגבי פעילותם של 1,700 אתרי האינטרנט האמורים, הגישו עורכי הדין איתי גוהר ואדר לר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה את הבקשה, שהיא תקדימית בהיקפה.

האתרים התארחו בשרתים בחו"ל

החוק שבהתאם לו הוגשה הבקשה מאפשר לתובע מוסמך לפנות לבית המשפט המחוזי בבקשה להוצאת צווים להסרת אתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי פלטפורמות אירוח בישראל, להגביל גישה לאתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי שרתים בחו"ל או להורות על סינון האתרים מתוצאות החיפוש. האתרים שלגביהם הוצא הצו מאוחסנים בשרתי אירוח מחוץ לישראל, ולפיכך מדובר בהגבלת גישה אליהם – באמצעות חסימה שתתבצע בימים הקרובים בידי ספקיות הגישה לאינטרנט.

במסגרת הפעילות המשותפת נחשפו שיטות בהן נקטו מנהלי האתרים המפיצים תכנים פדופיליים, כדי להסתיר תכנים אלה מפני רשויות האכיפה. חשיפה זאת אפשרה את פריצת הדרך שהובילה להגשת הבקשה ביחס לרשימת האתרים שנחשפו.

ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אמר כי מדובר במאמץ פרי עבודה של כשנה, שבמהלכו נחשפה תופעה חמורה של אתרי אינטרנט פדופיליים שפעילים במסגרת הרשת הגלויה. "סברנו כי בעשור האחרון ויותר, הפדופיליה עברה לאזורים 'מחתרתיים' ברשת – לדארקנט ולפורומים וקבוצות לשיתוף קבצים, וכי לא ניתן עוד להיכנס לאתרים פדופיליים דרך שימוש בדפדפן רגיל ברשת הגלויה", אמר. "מתברר כי מפיצי התכנים הפדופיליים מצאו דרכים מתוחכמות להישאר נוכחים ברשת הגלויה, ולחמוק מרשויות אכיפת החוק ומהחברות המנהלות את שרתי אירוח האתרים".

הוא הוסיף כי "המאבק הגלובלי בפדופיליה ברשת, שמחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מחויבת לו, הוביל אותנו לניהול המבצע שמסתיים בימים אלה – לצמצום החשיפה לאותם תכנים פדופיליים שמצויים באתרים שאותרו. המאבק בתופעה מחייב את גופי אכיפת החוק להשתמש בכלים משפטיים עדכניים ודינמיים, שמתאימים לעידן האינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים