"הקוברנטיס הוא השלב הבא בעולם התשתיות"

"הוא מקל על הפיתוח, וארגונים מתחילים להבין אותו ואת יתרונותיו", אמר גייב מונרו, מנהל קבוצת הקונטיינרים בחטיבת הענן של מיקרוסופט

גייב מונרו, מנהל קבוצת הקונטיינרים בחטיבת הענן של מיקרוסופט. צילום: פלי הנמר

"הקוברנטיס הוא השלב הבא בעולם התשתיות, מעבר לתשתיות המסורתיות. מה שעושה אותו מיוחד הוא שהדבר מוסכם על כל החברות המרכזיות בתחום", כך אמר גייב מונרו, מנהל קבוצת הקונטיינרים בחטיבת הענן של מיקרוסופט, בראיון לאנשים ומחשבים לקראת כנס שיעסוק בתחום, כמו גם בענן ההיברידי.

חברות טכנולוגיה גדולות, בהן מיקרוסופט, גוגל, אמזון, יבמ, אורקל ו-VMware, הבינו את החשיבות של תחום הקוד הפתוח, ובתוכו הקוברנטיס והענן בכלל, הפוטנציאל שגלום בו והתרומה שתהיה לכל אחת מהן משיתוף ידע ביניהן, גם אם הן מתחרות זו בזו. לשם כך, הן הקימו את Cloud Native Computing Foundation (או CNCF) – קרן שמונרו חבר במועצת המנהלים שלה. "זה המקום היחיד שאני יכול לחשוב עליו שבו החברות האלה יכולות לשבת ולדבר על קוד פתוח ואיך כולן יכולות לקדם את הקוברנטיס", אמר.

בתוקף תפקידו במיקרוסופט, מונרו אחראי על האסטרטגיה של החברה והמוצרים שהיא מציעה בתחומי הקונטיינרים והקוברנטיס. הוא מנהל את הצוות הגדול של תאגיד הענק בתחום ולא מזמן הצטרף אליו ברנדון ברנס – שם שלא אומר הרבה לציבור הרחב, אבל כן לאנשי הקוברנטיס, מאחר שהוא אחד מהראשונים בקהילה הזאת.

"הקוברנטיס נמצא עדיין בשלב ההתפתחות המואץ שלו"

תחום הקוברנטיס אמנם נולד בגוגל, אבל הענקית מרדמונד היא חברה בולטת בו. היא מציעה חבילת פתרונות תחת Azure Kubernets Service (או AKS), ולפני כשבועיים השיקה את הגרסה החדשה של פלטפורמת הקוברנטיס שלה – v1.14. לדברי מונרו, "AKS הוא השירות בעל קצב הגידול המהיר ביותר בהיסטוריה של Azure ואין לנו ראיות לכך שהוא עומד להאט".

ככלל, אמר, "הקוברנטיס נמצא עדיין בשלב ההתפתחות המואץ שלו. ארגונים וחברות מתחילים לראות ולהבין את היתרונות של הטכנולוגיה הזאת". עם זאת, ציין, "התקווה שלי היא שהקוברנטיס והקונטיינרים יתפיידו אל הרקע, שהטכנולוגיה תהיה שם אבל לא מקדימה. במקום זה, ייבנו כלי פיתוח חדשים, שיפשטו את הפיתוח בענן, שלא יצריכו את המפתחים ללמוד את עולמות הקוברנטיס והקונטיינרים".

למה דווקא קוברנטיס?
"משום שהוא עושה את תחום המערכות המבוזרות לקל יותר. אימרה רווחת היא שהקוברנטיס הופך את הדברים הקשים לאפשריים. המחשוב הארגוני מתרחב למכונות רבות, כמו גם לתחומים כגון מיקרו-שירותים, אינטרנט של הדברים ולימודי מכונה. לכן, על המערכות להיות מבוזרות ולא ריכוזיות. נדרש משהו שיבצע את ה-Scale Out באופן אוטומטי, וקוברנטיס הוא הדבר הזה".

איך הפעילות של מיקרוסופט בתחום הזה משתלבת עם העובדה שמדובר בחברה ותיקה?
"לאורך ההיסטוריה של מיקרוסופט, היא הייתה חברה גם למפתחים וגם לארגונים. כשטרנדים טכנולוגיים עולים על פני השטח, וקוברנטיס הוא דוגמה לכך, ארגונים מצפים שמיקרוסופט תעשה אותם ידידותיים למשתמש. בצד של המפתחים, יש לנו היסטוריה של העצמתם עוד מעידן האקסל וה-Access, הפיכת אנשים שעובדים בעבודה משרדית למתמחים, לעובדי IT. עשינו את זה בעבר שוב ושוב, ואנחנו עושים זאת גם כאן".

כיצד אתה תופס את ישראל ומקומה בעולם הטכנולוגי?
"ישראל תמיד הייתה האב לחדשנות, זה אחד הדברים שאני אוהב במדינה שלכם. הפעילות הטכנולוגית בישראל מזכירה לי את עמק הסיליקון. החברות בהאב החדש שלנו בתל אביב מתקדמות אפילו יותר מבארצות הברית, במקרים מסוימים. אני מתרשם מאוד מהסטארט-אפים הישראליים, אבל אני לא מופתע מזה".

מהם הטרנדים הנוכחיים והבאים בעולם המחשוב?
"מחשוב הקצה הוא טרנד גדול עכשיו, ויוסיף להיות. כך גם טרנדים אחרים, שימשיכו לגדול, כגון ענן, אינטרנט של הדברים, לימודי מכונה וחיישנים. גם עולם הקוברנטיס ימשיך לצמוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים