TriEye הישראלית גייסה 17 מיליון דולר

הגיוס הובל על ידי אינטל קפיטל, ולקחו בה חלק גם מייסד צ'ק פוינט, מריוס נכט, והמשקיע הסדרתי דב מורן, שמכהן כיו"ר החברה ● הסטראט-אפ מפתח המצלמות מתקדמות שיודעות להשיג יכולת ראייה מושלמת בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים, הכוללים בין היתר חושך, ערפל, או אבק

TriEye

חברת הסטארט-אפ הישראלית TriEye מתל-אביב גייסה 17 מיליון דולר בסבב גיוס ראשון. הגיוס הובל על ידי זרוע ההשקעות של אינטל העולמית, אינטל קפיטל, ולקחו בו חלק בין השאר גם מייסד צ'ק פוינט, מריוס נכט ו-Grove Ventures של המשקיע הסדרתי דב מורן. מורן גם המכהן כיו"ר TriEye, ומלווה את החברה מהקמתה.

מאז הקמתה גייסה TriEye יותר מ-20 מיליון דולר, כולל השקעת סיד של 3 מיליון דולר, אותה הובילה Grove Ventures בנובמבר 2017. כספי ההשקעה ישמשו לחברה בעיקר לגיוס עובדים נוספים, בכדי להמשיך את עבודות הפיתוח, ומקצתם – כדי לקדם את השיווק.

החברה מפתחת מערכת חישה מבוססת SWIR (אינפרה-אדום בטווח גל קצר), שמאפשרת למערכות מתקדמות לסיוע לנהג הקיימות כיום ברכב (ADAS), ולכלי רכב אוטונומיים בעתיד, להשיג יכולת ראייה מושלמת בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים, הכוללים בין היתר חושך, ערפל, או אבק.

TriEye הוקמה ב-2017 על ידי המנכ"ל אבי בקל, סמנכ"ל המו"פ עומר קפח, וה-CTO, פרופ' אוריאל לוי, אחרי כעשר שנות מחקר מתקדם בננו-פוטוניקה שביצע פרופ' לוי באוניברסיטה העברית. לאחרונה הצטרפו למועצת המנהלים של החברה יאיר שוהם, מנהל הפעילות של אינטל קפיטל בישראל, תא"ל (מיל.) אופיר שוהם, לשעבר ראש מפא"ת במשרד הביטחון, וכן עידו יבלונקה, שכיהן כסגן נשיא יאהו העולמית וכמנכ"ל פעילותה בישראל. החברה מעסיקה כ-20 עובדים ופועלת על מנת לגייס בשנה הקרובה עשרות עובדים נוספים, רובם בתחומי הפיתוח והמוצר.

רכבים אוטונומיים. אילוסטרציה: BigStock

רכבים אוטונומיים. אילוסטרציה: BigStock

"המשימה שלנו היא להציל חיים"

מצלמות SWIR פועלות כבר מספר עשורים בשירות תעשיית הביטחון, החלל והתעופה, ומאפשרות ראייה בתנאי תאורה ומזג אוויר קשים. בניגוד לטכנולוגיה הקיימת, המצלמה של TriEye מבוססת על טכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת ייצור מצלמת SWIR בתהליך CMOS, תהליך ייצור שמיושם במצלמות סטנדרטיות. תהליך זה, מוזיל את מחיר מערכת ה-SWIR בכמה סדרי גודל לעומת פתרונות מבוססי InGaAs, מאפשר איכות HD ומקטין את גודל המצלמה, כך שניתן להתקינה בקלות מאחורי השמשה הקדמית של הרכב.

אף ששוק היעד העיקרי של TriEye הוא תעשיית הרכב, הטכנולוגיה שלה מתאימה מאד לענפים נוספים ובכללם מכשירים ניידים, יישומי תעשייה, אבטחה ובקרה אופטית – תחומים שהחברה מתכוונת לפנות אליהם בעתיד הקרוב.

אבי בקל, מנכ"ל ומייסד משותף של TriEye, ציין שהפיתוח של החברה כבר משך את תשומת ליבם של יצרני רכב עולמיים גדולים והוסיף: "תנאי ראות לקויה דוגמת ערפל, חושך ואבק גורמים לפציעות ולהרוגים בתאונות. בארה"ב בלבד, כ-21% מתאונות כלי הרכב – 1.2 מיליון תאונות בשנה – קשורים למזג האוויר וכרוכים לעיתים קרובות בראות לקויה. המשימה שלנו היא להציל חיים על ידי הפחתת הסיכוי לתאונות בתנאים אלה ולעשות זאת במחיר דומה למצלמה סטנדרטית. הגיוס יאפשר לנו להגדיל את הצוות ולממש את מפת הדרכים שלנו לפתרונות HD SWIR, מרמת החיישן ועד אלגוריתמים בתחום החישה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים