הסטארט-אפ וויקו הטמיע מערכת להפקת מסמכים מונגשים בעיריית אשדוד

המערכת מאפשרת את ההנגשה בכל אתרי העירייה, בממשק אחד, אוטומטי, ונועדה על מנת לאפשר לעירייה לתת את השירות ולעמוד בדרישות החוק ● היקף הפרויקט: עשרות אלפי שקלים

עיריית אשדוד

הסטארט-אפ הישראלי וויקו הטמיע בעיריית אשדוד מערכת כחול לבן פרי פיתוחו, המאפשרת הנגשת מסמכים דיגיטליים בכל אתרי העירייה, בממשק אחד, אוטומטי. היקף הפרויקט מוערך בעשרות אלפי שקלים והוא נחשב בעל החזר השקעה מהיר ביותר, לאור חשיבות התוצאה שלו.

הפרויקט, שהחל בימים אלה, נועד לאפשר לעיריית אשדוד לעמוד בדרישות החוק להנגשת אתרים, ולאפשר לתושבים בעלי מוגבלויות להתממשק עם כל אתרי העירייה והמידע אודותיהם. המערכת משרתת את אגפי העיריה האחראים על הזנת תכנים ומאפשרת לכל עובד לייצר מסמכים מונגשים, ללא כל צורך בביצוע פעולה מיוחדת.

שירלי כהן שוורץ, מנכ"לית וויקו. צילום עצמי

שירלי כהן שוורץ, מנכ"לית וויקו. צילום עצמי

לדברי שירלי כהן שוורץ, מנכ"לית וויקו, "אחד האתגרים המרכזיים בביצוע הנגשת תכנים בתוך הארגון נובע מזה שבכדי לבצע הנגשה איכותית נדרש להכיר את דרישות התקן ולדעת כיצד ליישם אותן – מה שמצריך בדרך כלל זמן וכתוצאה מכך, מעורר התנגדות רבה לנושא. כשלוקחים בחשבון שבמרבית הארגונים, יצרני התוכן הפנימיים מגיעים מדיסציפלינות שונות – דוברות, רכש, המחלקה המשפטית ועוד, והם מבינים שקשה מאוד להטמיע תהליך כזה בהצלחה באמצעות כלים 'מסורתיים' כמו הדרכות תקופתיות או הקמת גוף תמיכה במשתמשים, שכן אין שום מכנה משותף, והצרכים ולוחות הזמנים שונים".

לדברי כהן שוורץ, המערכת שפיתח וויקו עומדת בתקני ההנגשה הדיגיטלית הבינלאומיים והישראליים, והנחת היסוד היא שאם תהליך ההנגשה יהיה מהיר, פשוט ונגיש, היקף המסמכים הדיגיטליים יגדל מאוד, לטובת כל תושבי העיר.

"הנגשה דיגיטלית – קריטית לשוויון הזדמנויות"

יוסי בן סימון, מנמ"ר עיריית אשדוד, אמר כי התרשם במיוחד מקלות השימוש במערכת והפשטות שלה. "כבר בשלב ההתחלתי, שבו אנחנו נמצאים, הטמעת מערכת וויקו תורמת להתייעלות בתהליכים שקשורים בהפקת מידע דיגיטלי, לשיפור איכות השירות לאזרח, לחיסכון בשעות אדם בעבודה ידנית ולעמידה בדרישות החוק", הוסיף.

"בעידן הנוכחי, הנגשה דיגיטלית והנגשת מסמכים דיגיטליים הן מרכיבים קריטיים על מנת לספק שוויון הזדמנויות לכלל האוכלוסייה, כולל לאנשים עם מוגבלויות", ציין בן סימון. "אנחנו גאים לאמץ טכנולוגיה של חברת סטארט-אפ ישראלית מבטיחה, ובאותה העת לשפר את רמת השירות לתושבינו ולספק תקשורת דיגיטלית מונגשת".

וויקו היא חברת תוכנה ישראלית שעוסקת בפיתוח ומכירת פתרונות להנגשת מסמכים דיגיטליים, ועובדת עם לקוחות במגזרים הממשלתי, המוניציפלי, הציבורי, הפיננסי והפרטי. החברה הוקמה ב-2017 והיא בבעלות של המנכ"לית והמייסדת, שירלי כהן שוורץ, לשעבר מנכ"לית טוליפ מערכות, ויוחאי כהן, בוגר יחידה 8200 של צה"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים