"כל מנהל תשתיות הוא חדשן – אפילו אם הוא שמרן"

"החדשנות היא כל דבר שגורם לשינוי, והיא חלק גדול מהעבודה של מנהל התשתיות", אמר עופר קריצ'מן, מנמ"ר FMR, בכנס השקת פורום C6 של אנשים ומחשבים ● מוטי אשכנזי, מנהל התשתיות של טבע, הדגים כיצד החדשנות מסייעת לטיפול בסוכרת נעורים

עופר קריצ'מן, מנמ"ר FMR. צילום: ניב קנטור

"כל מנהל תשתיות וטכנולוגיה הוא חדשן. אפילו אם הוא רוצה להיות שמרן, הוא חייב להיות חדשן. החדשנות היא חלק גדול מהעבודה שלו", כך אמר עופר קריצ'מן, מנמ"ר FMR – חברת פיתוח מוצרים טכנולוגיים לעולמות הפיננסים.

קריצ'מן דיבר בכנס ההשקה של פורום מנהלי התשתיות, החדשנות והטכנולוגיה C6 מבית אנשים ומחשבים, שנערך ביום ה' האחרון באולם האירועים LAGO בראשון לציון. את האירוע הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ורונן זרצקי, יועץ לפורום.

הרצאתו של קריצ'מן נשאה את הכותרת "מיומנו של חדשן סדרתי". הוא מכיר את החדשנות הן מסטארט-אפים והן מארגונים מסורתיים כמו בית ההשקעות פסגות, שבו הוא שימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות. בין אם בחברות קטנות או גדולות, אמר קריצ'מן, "מנהלי התשתיות והטכנולוגיה צריכים לתת את דעתם להיבטים רבים. עליהם לחשוב בצורה חדשנית, לתכנן את הצעדים הבאים לביזנס את הערך המוסף".

הוא הגדיר את החדשנות הארגונית כ-"כל דבר שגורם לשינוי – בין אם תהליך חדש, יכולת חדשה, ייעול תהליך קיים, חוויה שונה בתהליך קיים, היכולת להסיק מהקיים או היכולת לטפל ביותר סיכונים".

לדבריו, אחד האתגרים שעומדים בפני מנהל התשתיות הארגוני הוא הבאת טכנולוגיות "לא במספר בודד". אתגרים נוספים הם יציבות וסייבר, ביצוע פרויקטים ומילוי אחר הדרישות העסקיות, התמודדות עם רגולציה (בארגונים רלוונטיים), תקציב ו-"העובדה שכל אחד בארגון חושב שהוא יודע טכנולוגיות". בנוגע לאתגר הסייבר הוא אמר כי "כמות האיומים היא אינסופית, בעוד שכמות הפתרונות והטלאים מוגבלת מאוד. קיים חוסר כרוני של פתרונות וחדשנות בהיבט הסייבר היא חשובה", אמר.

"סופרמרקט של טכנולוגיות"

"אומת הסטארט-אפ היא סופרמרקט של טכנולוגיות. יש יזמים רבים ויכולות רבות, ומה שעל ארגונים לעשות הוא לדעת מה הם צריכים, מה לבחור מבין הטכנולוגיות הללו, איך להטמיע את המוצר ולגשר על הפערים שבין הרצוי למצוי ובין הסטארט-אפים לארגון המסורתי שלהם. אם בעבר, הסטארט-אפים עסקו בעולמות הצרכנים ופיתחו אפליקציות מגניבות, כיום הרבה מהם פונים לעולם הארגוני. אלא שסטארט-אפים לא תמיד מבינים ארגונים גדולים יותר", הוסיף.

קריצ'מן דיבר גם על התפתחות החדשנות בארגונים המסורתיים. "אם פעם היו מקימים צוותי חשיבה ומשם שואבים את החדשנות, כיום התהליכים הרבה יותר מהירים. בין לבין, ארגונים התחילו להוציא פעולות למיקור-חוץ, תחת השם 'פרויקטים אסטרטגיים', אבל גם זה הביא למעט מאוד חדשנות. משם עברנו בשנים האחרונות להקמת חממות ארגוניות, אקסלרטורים של הארגון", אמר. "ייתכן שהעתיד הוא ריבוי חדשנויות. אותי, למשל, הטמעה של חדשנות מסוימת הביאה להטמיע עוד חדשנות".

לסיכום, ציין קריצ'מן, "על מנהלי הטכנולוגיה בכלל לחשוב על חדשנות לשם החדשנות ולהיות פתוחים לסטארט-אפים. חלק מהתפקיד של מנהלי התשתיות והחדשנות הוא לאתר אותם ולהביאם אל הארגון".

חדשנות לטובת טיפול בסוכרת נעורים

דובר נוסף באירוע היה מוטי אשכנזי, מנהל התשתיות של טבע, שדיבר על חדשנות בחברת התרופות הענקית, וציין כי החברה מטמיעה חדשנות לכל אורך תהליכי התכנון והייצור של התרופות.

אשכנזי התמקד בחיבור החדשנות בטבע לטיפול בסוכרת נעורים. הוא הציג מכשיר שנמצא על החולה בכל רגע נתון ולאחר ניתוח וכריית מידע, יודע לעצור את ירידת הסוכר על ידי הזרקה ללא יד אדם של מנות אינסולין. בכך, לדבריו, הוא משפר את אורח החיים של החולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים