מרג'רמרקט: תחום ה-TMT יהיה המבוקש ביותר בשוק ה-M&A הישראלי ב-2019

סקר של חברת המחקר העולמית בתחום המיזוגים והרכישות מצא ש-90% מהנסקרים - בכירים במשק ומנהלי קרנות הון סיכון בישראל - חושבים שבשוק הישראלי הביקוש לתחום טכנולוגיה, מדיה ותקשורת יהיה הגדול ביותר השנה ● בנוסף, 50% מהנשאלים מצפים שבשוק ה-M&A בישראל תהיה דרישה לחברות סייבר

תחום ה-TMT (טכנולוגיה, מדיה ותקשורת) יהיה המבוקש ביותר בשוק המיזוגים והרכישות הישראלי בשנת 2019, כך טוענים 90% ממשיבי סקר שנערך בקרב מנהלים בכירים במשק ומנהלי קרנות הון סיכון בישראל, שערכה חברת מרג'רמרקט, ושנחשף במסגרת הפורום הישראלי למיזוגים ורכישות וקרנות הון סיכון בחסות משרד נשיץ ברנדס אמיר.

יותר ממחצית מהמשיבים מצפים כי תהיה דרישה לחברות סייבר בתחום המיזוגים והרכישות הישראלי, בעוד ש-27% ממשיבי הסקר סבורים כי דווקא לעסקאות טכנולוגיה בתחום המובייל יהיה ביקוש גבוה.

מהסקר עולה תחזית לשוק המיזוגים והרכישות הישראלי לשנת 2019, כאשר תחום הטכנולוגיה הוא המוביל: 40.8% ממשיבי הסקר מאמינים כי זה יהיה התחום המבוקש ביותר; 25.7% – תחום השירותים העסקיים; 11.1% – תחום תעשיות וכימיקלים; 9.8% – תחום הפארמה, הרפואה והביוטק; 7.9% – התחום הביטחוני; 2.3% – תחום הפנאי; 2.2% – תחום המדיה; 0.3% – תחום התעבורה, ואחרים.

תחום הטכנולוגיה – המוביל בשוק המיזוגים והרכישות הישראלי

תוצאות אלה משקפות את העובדה שתחום הטכנולוגיה הוא המוביל בשוק המיזוגים והרכישות הישראלי, עם 10 עסקאות בשווי של 1.2 מיליארד דולר, שנחתמו ברבעון הראשון של 2019. יחד עם זאת, נרשמה ירידה בעסקאות כלליות בשוק המיזוגים והרכישות ברבעון האחרון.

למרות התחזיות המבטיחות בתחום ה-TMT, סך כל עסקאות המיזוגים והרכישות שנעשו ברבעון האחרון (בשווי של 3 מיליארד דולר), צנחו משמעותית – כמעט בחצי, בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה (שעמד על 5 מיליארד דולר).

לדברי עו"ד שרון אמיר, שותף בכיר וראש מחלקת מיזוגים ורכישות במשרד נשיץ ברנדס אמיר, ועו"ד טוביה גפן, שותף המוביל את תחום שוק ההון הבינלאומי במשרד: "ההיקף המוגבר של עסקאות מיזוגים ורכישות שאפיין את 2018 ממשיך בתחילת 2019, עם רבעון ראשון מבטיח בסימן עסקאות מבטיחות. בנוסף לעסקאות המיזוגים והרכישות בתחום ההיי-טק, המובילות באופן מסורתי את השוק הישראלי, מגמות גלובליות גם היוו טריגר לעסקאות מיזוגים ורכישות ישראליות גדולות במגוון רחב יותר של ענפים, כגון תעשיות המזון והמשקאות, תעשיות צרכניות וחברות תעשיות מסורתיות נוספות. מדובר בחברות ציבוריות ישראליות משמעותיות, עם שנים של פעילות עצמאית, שבוחרות להתאחד עם שחקנים גלובליים מובילים כדי להתחרות ביעילות בשוק".

לדברי ג'ונתן קלונוסקי, עורך מחקר במרג'רמרקט: "השקעות זרות, בעיקר מארה"ב, הן עדיין גורם מרכזי לעסקאות מיזוגים ורכישות בישראל, בגלל הסביבה העסקית הטכנולוגית שלה וכמות הנכסים האיכותיים. בהתחשב בצורך של התאגידים להמשיך את ההתפתחויות החדשניות, על מיזוגים ורכישות ישראלים להמשיך לפעול עד 2019".

סקר מרג'רמרקט: תחום ה-TMT יהיה המבוקש ביותר בשוק ה-M&A הישראלי ב-2019

סקר מרג'רמרקט: תחום ה-TMT יהיה המבוקש ביותר בשוק ה-M&A הישראלי ב-2019

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים