סטארט-אפ הרחפנים פרספטו ממשיך להמריא: גייס 15 מיליון דולר

החברה ממודיעין, שפיתחה רחפנים תעשייתיים אוטונומיים בתחנת עגינה, גייסה בחמש שנות פעילותה 27.5 מיליון דולר ● הכסף ישמש להרחבת השיווק והפעילות שלה בעולם, ולגיוס עובדים

דור אבוחצירה, ממייסדי ומנכ"ל פרספטו. צילום: יח"צ

תחום הרחפנים הוא אחד התחומים הטכנולוגיים החמים של השנים האחרונות. מדובר לא רק ברחפנים לצרכי שמירה על הביטחון, כאלה שמצלמים אירועים או כלים מעופפים למשלוחים, אלא גם ברחפנים לתעשייה. ראייה לכך היא הודעה שפרסם אתמול (ד') הסטארט-אפ פרספטו, שלפיה הוא השלים בימים אלה סבב גיוס בסך של 15 מיליון דולר.

הגיוס הובל על ידי קרן ההשקעות האמריקנית USVP והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה – NHN, ספיידר קפיטל ו-Emerge. כספי ההשקעה ישמשו בעיקר להרחבת מערך השיווק של החברה, לגיוס של עשרות עובדים בשנה הקרובה ולשדרוג הרחפן שהיא מציעה. הסכום הכולל שהיא גייסה עד כה עומד על 27.5 מיליון דולר.

רחפנים בקופסה

פרספטו נוסדה ב-2014 על ידי דור אבוחצירה, המשמש כמנכ"ל החברה, שגיא בלונדר, רביב רז ואריאל אביטן, ומעסיקה כ-60 עובדים במשרדיה במודיעין, ארצות הברית ואוסטרליה.

החברה מפתחת רחפנים תעשייתיים אוטונומיים בתחנת עגינה (Drone in a box). המערכת שלה פועלת מסביב לשעון, ללא צורך בהתערבות אנושית ובתנאי מזג אוויר מאתגרים של גשם, שלג ורוחות חזקות. הרחפנים מצוידים במערכות צילום יום ולילה, ומשתמשים בבינה מלאכותית על מנת לזהות בזמן אמת סכנות בטחון ובטיחות ותקלות אופרטיביות. המערכת נשלטת מרחוק על ידי תוכנה בענן ומשמשת לתחומים מגוונים, ביניהם ביטחון ואבטחה, וזיהוי אנומליות שעלולות להצביע על תקלות או שחיקה בציוד ותשתיות. כך, ארגונים יכולים לאסוף נתונים אוויריים באופן רציף.

לפרספטו לקוחות ביותר מ-10 מדינות, ביניהם חברות חשמל ואנרגיה, חברות דלק, מכרות ותעשיות כבדות נוספות. אחת מהן היא חברת החשמל האיטלקית ENEL, שמסתייעת ברחפנים למעקב אחר תחנות כוח תרמיות ופאנלים סולריים בשדות אנרגיה ירוקה.

לדברי אבוחצירה, "ההשקעה החדשה תסייע להאיץ עוד יותר את מסלול הצמיחה המהיר שלנו. יש לנו את הפתרון, הכישרון, התשתית והמימון כדי להרחיב את נוכחותנו הבינלאומית, שכבר קיימת במגוון ענפים. אנחנו גאים לשלב רובוטיקה וכלים אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית וטכנולוגיית ענן בתעשייה הכבדה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים