חברות מובילות מצטרפות לחרם על וואווי; המנכ"ל: "לא ניכנע"

גוגל, אינטל, קוואלקום, ברודקום וחברות נוספות הודיעו כי ימלאו את הצו שהוציא נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ואוסר על רכישת ציוד תקשורת מוואווי הסינית ● מנכ"ל החברה: "התכוננו לכך, הצמיחה שלנו תואט רק במעט מאוד"

מייסד ומנכ"ל וואווי, רן זנגפי. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

צרות צרורות לוואווי: שורה של חברות היי-טק ואינטרנט אמריקניות גדולות הודיעו שהן מצטרפות לחרם על החברה, שמוביל נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כחלק ממלחמת הסחר עם סין. בין החברות הללו נמצאות גוגל, אינטל, קוואלקום וברודקום.

גוגל, שהייתה הראשונה בין החברות שהודיעו על כך, מסרה כי תפסיק למכור לוואווי חומרה ותוכנה, כולל רישיונות שימוש באנדרואיד ובשירותים שונים שלה, המותקנים בסמארטפונים של החברה הסינית.

לפי הדיווחים, וואווי עדיין יכולה לבצע עדכונים בטלפונים שלה תוך שימוש בקוד הפתוח של גוגל כדי לתקן באגים, למשל, אך לא תהיה לה גישה לשינויים קנייניים בתכונות שונות, כמו העוזרת הקולית של גוגל. משתמשים קיימים יוכלו עדיין לקבל עדכונים לאפליקציות באמצעות חנות Play.

הודעות החברות באו בעקבות החלטתו של טראמפ לחתום על צו חירום שאוסר על חברות אמריקניות לרכוש ולהשתמש בציוד תקשורת מחברות זרות המציבות סיכון ביטחוני לאומי, בהן וואווי, ובנוסף מגביל את המכירות של חברות אמריקניות לחברה. דובר מטעם גוגל מסר שהיא "מצייתת לצו ובודקת את השלכותיו".

"לא נלך בעקבות ZTE"

מנכ"ל וואווי, רן זנגפי, אמר בעקבות הצו (ועוד לפני הודעות החברות) כי החברה לא תיכנע ללחץ האמריקני. "התכוננו לכך", ציין זנגפי, המייסד והמנכ"ל של החברה, לקבוצת עיתונאים יפנים, בראיון ראשון לאחר הצעד שנקט טראמפ. לדבריו, וואווי מוכנה להתמודד עם החרם האמריקני, והיא תמשיך לפתח רכיבים משל עצמה ולהפחית את תלותה בספקים חיצוניים.

וואווי מבססת את מעמדה הבולט בטכנולוגיית דור 5 העתידית, אך עדיין תלויה בספקים זרים. מדי שנה היא רוכשת רכיבים בסך 67 מיליארד דולר, מתוכם 11 מיליארד מהשוק האמריקני, לפי נתונים שפרסם Nikkei Business Daily.

"לא עשינו שום דבר שמפר את החוק", אמר זנגפי והוסיף כי הצעדים של ארצות הברית יהיו בעלי השפעה מוגבלת. "צפוי שצמיחתה של וואווי תואט, אך רק מעט מאוד", אמר.

הוא הוסיף כי "לא נשנה את הרכב ההנהלה שלנו לפי דרישותיה של ארצות הברית ולא נסכים לפיקוח כמו שעשתה ZTE". זנגפי התייחס בכך למשבר בין הממשל האמריקני ל-ZTE, על רקע יחסיה המסחריים עם איראן וצפון קוריאה – משבר שכמעט גרם להתמוטטותה. טראמפ שינה מאוחר יותר את החלטתו, ובתמורה נאלצה ZTE לשלם קנס של מיליארד דולר ולהסכים לפיקוח הדוק של משרד המסחר האמריקני.

כיצד ישפיע הצו על יצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה?

וואווי היא יצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בעולם, ובסוף השנה שעברה היא דיווחה כי חצי מיליארד מכשירים שלה נמצאים בשימוש ב-170 מדינות. כמחצית מהמכשירים נמכרו ב-2018.

הצו שהוציא טראמפ והודעות החברות עלולים להשפיע לרעה בכמה היבטים: ראשית, על עסקיה של וואווי, שחברות תקשורת רבות מסתמכות על הציוד שלה כדי לפרוס רשתות דור 5. כעת, בעקבות העובדה שוואווי לא תוכל לרכוש רכיבים קריטיים מארצות הברית – יבוטלו או יידחו הפריסות החדשות ברחבי העולם, בעיקר בסין. במקביל, ייפגעו חברות אמריקניות שהכנסותיהן באות ממכירות לוואווי ובכלל לשוק הסיני, המהווה את הכלכלה השנייה בגודלה בעולם בקצב הצמיחה. גם מפעילות אמריקניות, בעיקר קטנות, ייאלצו כעת להוציא מיליארדי דולרים כדי להחליף ציוד של החברה שכבר התקינו ברשתות שלהן בזה של ספקיות אחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים