"המימד האוטונומי הופך את הענן למכפיל כוח"

כך אמר עוזי נבון, מנכ''ל אורקל ישראל, שדיבר בפתח כנס הענן שערך הסניף הישראלי של ענקית המחשוב, Oracle Cloud Day, בהפקת אנשים ומחשבים, שהתקיים היום (ג') ● לדבריו "מדובר במכפיל כוח עבור ארגונים, אשר ממנפים אותו בעיקר לטובת הפקת ערך עסקי מהנתונים שברשותם"

"הענן מהווה מהפכה בעולם ה-IT. כעת אנו נמצאים בשלב השני במהפכת הענן, עם בסיס הנתונים האוטונומי. בסיס נתונים זה הופך את הענן מברירת מחדל למחשוב ואחסון – למכפיל כוח אמיתי", כך אמר עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל.

נבון דיבר בפתח כנס הענן שערך הסניף הישראלי של ענקית המחשוב, Oracle Cloud Day. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות כאלף לקוחות ושותפים עסקיים. את המליאה המרכזית הנחה העיתונאי דרור גלוברמן.

לדברי נבון, "מדובר במכפיל כוח עבור ארגונים, אשר ממנפים אותו בעיקר לטובת הפקת ערך עסקי מהנתונים שברשותם. בסיס הנתונים האוטונומי נתמך על ידי OCI, תשתית הענן של אורקל. מדובר בארכיטקטורה מודרנית, שנבנתה לעמוד בעומסים בלתי מתפשרים – על משאבי המחשוב, האחסון והרשת".

קורס מיוחד הכשיר יותר מ-120 ארכיטקטים לענן

"עם המעבר של יותר ויותר לקוחות לענן שלנו", אמר נבון, "ראינו צורך בדרישה הולכת וגוברת לבעלי מקצוע, ארכיטקטים לענן. פצחנו ביוזמה ייחודית, הראשונה בעולם, לקורסים בתחום. כבר סיימנו את המחזור השישי, והכשרנו יותר מ-120 אנשי IT לתפקיד עדכני זה".

לדבריו, "המיזם נועד לעזור להכשיר את אנשי ה-IT הישראלים לעולם החדש, התופס תאוצה. אנחנו מעבירים קורס הכשרה חינם, על הענן של אורקל, בו לומדים את כל סביבת הענן מהבסיס, וגם 'עולים' מהתשתיות לשירותים ולפלטפורמה ומעמיקים. הקורס נועד להעניק למשתתפים בו יתרון משמעותי בשוק ה-IT ובארגוני האנטרפרייז שבהם הם עובדים – שעוברים בהדרגה לענן. לא חזינו את הביקוש וההצלחה לקורס הזה".

נבון סיים באומרו כי "מהפכת הענן מאפשרת לארגונים לתכנן את העתיד ולדאוג למחר – ולעשות זאת היום, עם יכולות גמישות, תשלום לפי צריכה וחדשנות טכנולוגית. יש לנו בישראל כבר מאות לקוחות בענן, והמגמה ממשיכה לצבור תאוצה".

עולם IT חדש בזכות הענן – בדגש על אבטחת מידע

אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי, אורקל ישראל, אמר כי "הטכנולוגיות של הענן מעצבות את עתיד המחשוב הארגוני, מזריקות חדשנות, והן תשפענה על כל היבט בחיינו – החל מתחבורה עם מכוניות אוטונומיות, דרך רפואה מותאמת אישית, עבור בחקלאות מדויקת וכלה בערים חכמות".

"בעולם ה-IT החדש", ציין סובול, "יש לשים דגש על היבט אבטחת המידע. העולם הופך ליותר ויותר מחובר, וזה אתגר אבטחה – והזדמנות לרעים. מחקרים מצביעים כי ניתן היה למנוע 85% מהפריצות, כיוון שהיו להן טלאים מוכנים, שלא הוטלאו. כך, הצפי הוא למחסור של 3.5 מיליון מקצועני אבטחה עד 2021. מדי שבוע ארגון ממוצע מקבל 17 אלף התראות, אלא שרק 19% מהן מהימנות ורק 4% מהן נבדקות לעומק. המענה הוא לא בהגדלת כוח האדם, אלא במיכון. קשה לזהות מתקפה כשיש כה הרבה רעש לבן. לכן, נדרשת פלטפורמה אוטונומית, ה'מבינה' את הארגון, את התהליכים העסקיים, ומסוגלת לזהות אנומליות ולטפל בהן". לדבריו, "ניתן לנצח את הרעים רק באמצעות שימוש במכונות. יש לתת למכונות להתנהל מול מכונות – אחרת נפסיד במלחמה".

אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי, אורקל ישראל. צילום: עזרא לוי

אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי, אורקל ישראל. צילום: עזרא לוי

סובול סיים בציינו כי "רוב הספקיות מציעות ללקוחות שביל לענן. אורקל מציעה יותר מזה, גשר דו-סטרי, לטובת הלקוחות שבשנים הקרובות יחיו בעולם היברידי. הענן שלנו מספק מענה לכל שכבות השירות – פלטפורמה כשירות, PaaS, תשתיות כשירות, IaaS, ותוכנה כשירות, SaaS. כך אנו מסייעים למסעות השונים של הלקוחות. התחלנו, ונמשיך, במהלך של הכנסת בינה מלאכותית ולימוד מכונה לענן, לטובת הדור הבא שלו. האוטונומי והמיכון מביאים להפחתת הוצאות, לצמצום סיכונים וליכולת להתמקד בחדשנות. המיכון מניב חיסכון של עד 70% בעלויות הרישוי, הענן מביא לצמצום העלויות של ניהול ה-IT עד 80%. בסיס הנתונים האוטונומי מצמצם במחצית את הוצאות התפעול, כי לא נדרש כוח אדם. זאת, לצד העלמת שגיאות של בן אנוש, מה שמביא לפי 100 יותר אמינות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים