מרכז איטון בצרפת – אנרגיה בת קיימא לעולם טוב יותר

איטון היא חברת ניהול אנרגיה גלובלית שמפתחת פתרונות אנרגיה יעילים וירוקים ● השבוע התארחה קבוצת לקוחות מישראל במטה החברה בצרפת, ופלי הנמר, העורך הראשי של קבוצת אנשים ומחשבים, התלווה לסיור

14/05/2019 09:50
מטה חברת Eaton בצרפת. צילום: פלי הנמר

השבוע התארחה קבוצת לקוחות מישראל במטה חברת איטון (Eaton) בצרפת, בעמק הרון, ליד העיר גרנובל. את הסיור ארגנו רותי אביאל, מנהלת ערוצי הפצה של איטון בישראל, ואשר בוחניק, מנהל מוצר איטון ב-CMS. פלי הנמר, העורך הראשי של קבוצת אנשים ומחשבים, ליווה את הקבוצה בסיורה.

איטון היא חברת ניהול אנרגיה גלובלית, אשר פתרונות האנרגיה היעילים והירוקים שהיא מפתחת עוזרים לארגונים לנהל בצורה אמינה, בטוחה ובת-קיימא את האנרגיה החשמלית, ההידראולית והמכאנית שלהם. איטון מעסיקה יותר מ-99 אלף עובדים ברחבי העולם, ומוצריה מופצים ביותר מ-175 מדינות. בשנת 2018 רשמה החברה מכירות בהיקף של יותר מ-21.6 מיליארד דולרים.

בישראל יש לאיטון מטה מכירות הממוקם ברעננה, ומרכז הפצה לוגיסטי הממוקם באשדוד. החברה פועלת בשוק המקומי באופן ישיר ובאמצעות שותפים עסקיים. המפיץ היא חברת CMS, בניהולו של יוסי כהן, ואשר בוחניק מנהל את עסקי איטון. מוצרי איטון נמכרים בארץ מאז שנת 1954.

פתרונות איטון לדטה סנטרים

איטון מתמחה בבניית דטה סנטרים ומשלבת בפעילותה את הידע שצברה בתחום ניהול האנרגיה. החברה מספקת תשתית חכמה לניהול אנרגיה – IPM (ר"ת Intelligent Power Manager Infrastructure) – המספקת למנמ"רים פתרון קל לשימוש ופשוט להטמעה, לניטור תשתיות ומכשירים. מרכיב בודד, כמו מכשירי אל-פסק UPS, ועד לשליטה על מרכז הנתונים. IPM מאפשרת לאנשי IT להבין ולפקח באמצעות תשתית ה-IT על תצרוכת האנרגיה.

מערכות האל-פסק המתקדמות של החברה מותקנות במרכזי הנתונים ובפרויקטים הגדולים בישראל. בנוסף מספקת איטון לדטה סנטרים פסי שקעים מתקדמים ומנוהלים (ePDU), המאפשרים שליטה על האנרגיה המסופקת לשרתים, וכן RACK מודולרי להתקנת שרתים.

פתרונות איטון לאחסון אנרגיה XStorage

הירידה המתמשכת בעלויות אחסון האנרגיה יוצרת הזדמנויות להגדלת השימוש באנרגיה מתחדשת, תוך חיזוק רשת החשמל – הן לצרכנים תעשייתיים והן לצרכנים פרטיים. זאת, על רקע מתן שליטה טובה יותר על צריכת האנרגיה ועל חשבונות החשמל.

איטון משתפת פעולה עם חברות כמו יצרנית הרכב והטכנולוגיה ניסאן (Nissan) ותאגיד האנרגיה AES, ובכך מספקת טכנולוגיות אחסון וניהול אנרגיה מתקדמות ושירותי התקנה מגוונים.

איטון הציגה יחד עם ניסאן את טכנולוגיית ה-xStorage, כאשר הרעיון הבסיסי הוא שימוש במצברים של המכונית החשמלית מתוצרת ניסאן. ה-xStorage מעשיר את רשת החשמל, באמצעות המצברים הממוחזרים שהוצאו מהמכוניות החשמליות לאחר שימוש של עד 3 שנים, והמצברים מגיעים עם אחריות יצרן לחמש שנים נוספות.

לאחר כ-3 שנים של שימוש ברכב, במקום למחזר את המצברים (פירוקם עד הרכבם הכימי), המצברים עוברים בדיקות קפדניות ונשלחים למפעלים של Eaton שם הם עוברים סבב בדיקות נוסף. כל המצברים שאוגרים יותר מ-70% מהאנרגיה כבר אינם מתאימים למכונית, אבל כן מתאימים לשימוש ביתי, מסחרי ותעשייתי, שמאפשר אגירת אנרגיה מפנלים סולריים או כל מקור אנרגיה מתחדשת אחר, ושחרור האנרגיה בשעות שיא הצריכה, וכך מגיעים לחסכון ניכר בעלויות החשמל.

צריכת חשמל מהרשת הארצית בשעות השיא מייקרת את חשבון החשמל וכאן איטון נכנסת לתמונה עם פתרון ה-xStorage. הצרכן יכול להטעין את המצברים במערכת ה-xStorage בשעות השפל, כאשר עלות החשמל נמוכה, ולהשתמש בו לצריכה עצמית או למכור לחברת חשמל בשעות השיא, כאשר המחיר יקר יותר. מבחינה זו הצרכן יכול להרוויח פעמיים – פעם אחת כשחסך בהפרש עלויות בין צריכה בשעות השיא לשעות השפל ובפעם השנייה על ידי ייצוב המתח במתקן באמצעות מערך ה-xStorage.

מימין: שלומי פליוטקל, סמנכ"ל שיווק ומכירות, SMBIT; חיים פימט, קבוצת מילניום ליין פתרונות תקשורת; אילן בר-דוד, יועץ, טריפל-T; אשר בוחניק, מנהל מוצר איטון ב-CMS; פול די-טואל, מנהלת אירועי לקוחות EMEA, איטון מטה בצרפת; ליאור גולן, מנהל סמנכ"ל תפעול ולוגיסטיקה, יעל פתרונות משולבים; רותי אביאל, מנהלת ערוצים, איטון ישראל; אמונה, מרצה-מומחה, באדיאל, איטון מטה צרפת; לאקרואה, מרצה-מומחה, איטון מטה צרפת; איציק בן-טוב, מנהל לקוחות, יעל פתרונות משולבים; אתי לוין, זיפקום. צילום: פלי הנמר

מימין: שלומי פליוטקל, סמנכ"ל שיווק ומכירות, SMBIT; חיים פימט, קבוצת מילניום ליין פתרונות תקשורת; אילן בר-דוד, יועץ, טריפל-T; אשר בוחניק, מנהל מוצר איטון ב-CMS; פול די-טואל, מנהלת אירועי לקוחות EMEA, איטון מטה בצרפת; ליאור גולן, מנהל סמנכ"ל תפעול ולוגיסטיקה, יעל פתרונות משולבים; רותי אביאל, מנהלת ערוצים, איטון ישראל; אמונה, מרצה-מומחה, אדיאל, איטון מטה צרפת; לאקרואה, מרצה-מומחה, איטון מטה צרפת; איציק בן-טוב, מנהל לקוחות, יעל פתרונות משולבים; אתי לוין, זיפקום. צילום: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים