בעקבות רכישת מובילאיי: אינטל נכנסת לתחום התחבורה כשירות

הענקית ממנה את החברה הישראלית, שאותה רכשה באוגוסט 2017, לאחראית על תחום ה-MaaS, ואת מנהלה פרופ' אמנון שעשוע, למוביל התחום ● אינטל צפויה, באמצעות מובילאיי, לספק פתרונות נסיעה שיתופיים באמצעות רובוטקסי

אינטל-מובילאיי

חברת אינטל הודיעה על כניסה שלה לתחום תחבורה כשירות (MaaS), הכולל בין היתר שירותי שיתופי נסיעות, כמו השירותים שמספקות חברת אובר וליפט, למשל.

פרופ' אמנון שעשוע, סגן נשיא אינטל, ונשיא ומנכ"ל חברת מובילאיי שנרכשה על ידיה באוגוסט 2017 תמורת יותר מ-15 מיליארד דולר,  אמר בכנס המשקיעים שלה, שנערך בלונדון באחרונה, כי תחבורה כשירות המיושמת על ידי רובוטקסי היא משנה משחק לניידות.

פרופ' שעשוע מונה לנהל את תחום התחבורה כשירות של אינטל בפריסה גלובלית, והודיע כי אינטל מתכוונת לנצל ולמנף את ההזדמנות של החדשנות המגולמת במוניות הרובוטיות בתוך שילוב נכון שלהן בערים ולעשות זאת במהירות.

"אינטל שואפת לעמדה מובילה בשוק הזה מלמעלה למטה", אמר שעשוע. "אנחנו יכולים לבנות את הפתרון המלא. אנחנו יודעים שיש לנו את המוצרים ואת עמדת השוק כדי לספק עולם ללא תאונות", הוא הצהיר.

רכבים אוטונומיים. אילוסטרציה: BigStock

רכבים אוטונומיים. אילוסטרציה: BigStock

מיפוי חכם חדשני לכבישים, רחובות ודרכים

עוד הכריזה אינטל בכנס על שיתוף פעולה למיפוי חכם ומתקדם לכבישים ורחובות בממלכה המאוחדת.

צי של וואנים ומכוניות המצוידים בטכנולוגיית המיפוי המבוססת על מצלמה ממונעת של Mobileye מתוכננים ללכוד תצוגת רחוב של רשת הכבישים של המדינה בניסוי שהחל בימים אלו, בשיתוף שירות הסקר והמיפוי הממשלתי של בריטניה.

"עתידן של ערים חכמות ורחובות בטוחים נמצא בהישג יד כאשר אנו מציידים ממשלות ועסקים עם נתוני מיפוי מדויקים. אנו מצפים לראות את המשך ההתקדמות של הניסויים שלנו", אמר פרופ' שעשוע.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דורון

    על מובילאיי הירושלמית ישראלית שמשרדיה בהר החוצבים בירושליים לצרף את טויוטה קורולה וראב 4, קיה סורנטו לפרוייקט מיזם רכב האוטונומי שיתוף מובילאיי ואינטל וב.מ.וו כמו שצורפה פולקסווגן לשיתוף שיוצג בשנת 2021

  2. דורון

    על מובילאיי החברה ירושלמית ישראלית שמשרדיה בהר החוצבים שבירושליים לצרף את טויוטה קורולה וראב 4, קיה סורנטו לפרוייקט מיזם רכב האוטונומי בשיתוף מובילאיי ואינטל וב.מ.וו כמו שפולקסווגן צורפה לפרוייקט ששיתוף יוצג בשנת 2021

אירועים קרובים