משואת הסייבר: גיל שויד

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

הסייבר הוא אחד הענפים הבולטים ומעוררי הגאווה של ההיי-טק הישראלי, וצ'ק פוינט היא ה-חברה הבולטת בתעשייה. החברה, ששויד ייסד ב-1993 (יחד עם מריוס נכט ושלמה קרמר) ומשמש עד היום כמנכ"ל שלה, היא אחת האסוציאציות הראשונות שעולות בראש כשאומרים "היי-טק ישראלי".

צ'ק פוינט היא כבר מזמן חברה רב לאומית: היא פועלת ב-42 מדינות ומעסיקה יותר מ-5,000 עובדים ברחבי העולם. החברה מתמקדת בשוק הארגוני וברזומה שלה יש פיירוולים לצד תוכנות הגנה נוספות, בתוך הארגון ובענן. זאת, לצד VPN, הגנה לעולם המובייל ותוכנות אבטחה מסורתיות יותר. מדובר אמנם בחברה בת 26, אבל היא השכילה להתקדם ולהתעדכן לאורך השנים, ובעיקר להישאר רלוונטית בשוק הגדול הזה.

המחשה בולטת לתרומה של שויד וצ'ק פוינט להיי-טק הישראלי היא זכייתו של שויד בפרס ישראל בשנה שעברה, שנת ה-70 למדינה. בנימוקי הוועדה נכתב כי שויד "נחשב לאדם פורץ דרך והשראה, דוגמה ומופת ליכולת להצמיח טכנולוגיות חדשניות וחברה רב לאומית מצליחה ומשגשגת, הפועלת עד היום ממדינת ישראל. תרומתו של שויד למדינת ישראל משמעותית בפיתוחה של תעשיית ההיי-טק… יצירת אלפי מקומות עבודה וייצוג מצוינות וההון האנושי של ישראל בעולם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: רומן ינושבסקי, BigStock

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: רומן ינושבסקי, BigStock

מועמדים נוספים: בנימין נתניהו – ראש הממשלה הוא איש השיווק הטוב ביותר של תעשיית הסייבר הישראלית ברחבי העולם. נתניהו נושא את שמה של התעשייה הזו בגאון בפורומים ובנאומים רבים ברחבי העולם, והממשלה תחת הנהגתו מסייעת רבות לפיתוחה. הוא מדגיש גם את המובילות של ההיי-טק הישראלי בתחומי הביטחון: גופי הסייבר של צה"ל ושאר זרועות הביטחון הם כר פורה לחברות האבטחה הגדולות ויוצאים מהם לא מעט סטארט-אפים. זאת, לצד חברות כמו התעשייה האווירית, אלביט ואחרות.

מערך הסייבר הלאומי – המערך, שהוא פרי יוזמה של נתניהו, מאגד את פעילותם של גופי הסייבר השונים – הממשלתיים, התשתיות הלאומיות ועוד. המערך הוא איחוד תחת קורת גג אחת של שני גופי סייבר שגם אותם הקים נתניהו – מטה הסייבר הלאומי ורשות הסייבר.

לרשימה המלאה של המשואות ומדליקיהן לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים