רשת המלונות מריוט נושפת בעורפה של Airbnb ומציעה שיתופי דירות

השירות, ששמו Homes & Villas by Marriott, יציע בתחילת דרכו - ואחרי פיילוט מוצלח באירופה - 2,000 "משכני פרמיום ויוקרה" ביותר מ-100 ערים ● מריוט תנסה להתמודד עם ההצלחה של המודל העסקי שפיתחה Airbnb, שמציעה כיום 6 מיליון נכסים רשומים ביותר מ-190 מדינות וב-81,000 ערים

רשת מריוט. צילום אילוסטרציה: BigStock

רשת מלונות מריוט מתכננת להיכנס לשוק שיתופי הדירות והחדרים להשכרה, ולספק שירות זהה לזה שבו מתמחה ושאותו הביאה לעולם חברת Airbnb, כך על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל.

על פי "אנשים שמכירים את העניין", מריוט תהיה חברת המלונות הגדולה הראשונה שתיצור פלטפורמה להשכרת נדל"ן לטווח קצר בארה"ב וההתרחבות שלה לשירות בינלאומי מגיעה אחרי פיילוט מצליח באירופה.

הפיילוט האירופי כלל שת"פ של מריוט עם Hostmaker, חברה לונדונית לניהול השכרת בתים, שבמסגרתו היא הציעה 340 נכסים בפריז, רומא, ליסבון ובלונדון. גם בארה"ב עתידה מריוט לשתף פעולה עם חברות לניהול נכסים.

לפי דיווח ב-CNN השירות, ששמו Homes & Villas by Marriott, יציע 2,000 "משכני פרמיום ויוקרה" ביותר מ-100 ערים. הבתים ינוהלו על ידי חברות השכרה ויהיו מצוידים ב-Wi-Fi, בשירותי פרמיום – כגון מצעים וניקוי מקצועי – שיבוצעו לאחר כל שהייה.

"ההשקה הבינלאומית של שירות בתים & וילות של מריוט משקפת את המחויבות המתמשכת שלנו לחדשנות בזמנים שבהם צרכי הנוסע מתפתחים", צוטטה סטפני לינארץ', האמונה על תחום המסחריות של מריוט, בהודעה לתקשורת שאישרה את הדיווח בג'ורנל.

שירות שיתמקד בעיקר בנכסי יוקרה

מאחר שהשירות של מריוט מתמקד בעיקר בנכסים יוקרתיים, נראה שהוא מספק תחרות בעיקר לשירות Plus של Airbnb, אשר במסגרתו מוצעים נכסים דומים להשכרה, במקומות שמהווים אתרי תיירות בעיקר לבעלי ממון, כמו חוף אמלפי באיטליה.

למריוט 7,000 נכסים שחלקם מוכרים תחת מיתוג אחר, כמו למשל מלונות ריץ' קרלטון. הרשת נוכחת ומציעה שירות מסורתי של מלונאות ב-130 מדינות, וזה כולל בסך הכל מיליון חדרי אירוח במנעד רחב של דירוגים. לעומת זאת, ל-Airbnb יש 6 מיליון נכסים רשומים ביותר מ-190 מדינות וב-81,000 ערים, כך על פי החברה.

מריוט דיווחה אחרי הפיילוט האירופאי שלה כי גילתה שהאורחים נטו להישאר בנכס שהושכר דרך השירות החדש לשהות כפולה באורכה מזו האופיינית ללינת תיירים במלון טיפוסי, ושההצעות במתכונת החדשה קרצו יותר ללקוחות שחיפשו מקומות לינה שיש בהם גם מטבחים ומתקני כביסה.

Airbnb. צילום:BigStock

Airbnb. צילום:BigStock

היריבות המתגעשת מצד מריוט בזירה שבה מככבת Airbnb לא חייבת בהכרח להתפרש כשלילית, וזאת לנוכח דיווחים שונים על כך ש-Airbnb עומדת להיכנס לבורסה בשנה הבאה.

אמנם התחרות הגוברת יכולה לסמן נגיסה בנתח השוק, משהו שמשקיעים עתידיים ב-Airbnb לא ישמחו עליו, אבל מאידך, מריוט היא רשת המלונות הגדולה ביותר בעולם, כך שאם היא נכנסת לעסקי השכרת הבתים והדירות לטווח הקצר הדבר מסמל את העובדה שהתעשייה כנראה משגשגת.

ואכן Airbnb לא נשמעת מודאג מדי. כריס להין, ראש מחלקת המדיניות והתקשורת של החברה אמר לג'ורנל כי "אנו מקבלים אותם בברכה למסיבה ומאחלים להם מסע מהנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים