נשים ומחשבים: גבריאלה שלמה, אלעד מערכות

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: גבריאלה שלמה, סמנכ"לית המכירות של אלעד מערכות

גבריאלה שלמה, סמנכ"לית המכירות וחברת הנהלה באלעד מערכות. צילום: ניב קנטור

שם: גבריאלה שלמה.

תפקיד: סמנכ"לית המכירות של אלעד מערכות.

ותק בתפקיד: חצי שנה.

תפקידים קודמים: אני נמצאת יותר מ-20 שנים בעולמות הטכנולוגיה. הגעתי לאלעד לאחר שביצעתי כמה תפקידי ניהול מכירות ופיתוח עסקי בחברות גלובליות. אבל מה שמאפיין את הקריירה שלי זה בעיקר הובלה של תהליכי טרנספורמציה לאימוץ טכנולוגיות חדשות. כך, בתפקידי האחרון במיקרוסופט ניהלתי את קבוצת הענן. כשהתחלתי את התפקיד, החברה הייתה מזוהה עם עולמות ה-On-Prem והמטרה שלי הייתה להביא לשוק הישראלי את בשורת הענן שלה.

השכלה: בעלת תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.

משפחה: נשואה לאבי שלמה, מנכ"ל עמים וטעמים – עמותה שפועלת ליצירת מפגש והיכרות עם בני העדה הדרוזית בישראל – ואימא לשלושה ילדים

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? בתחילת הקריירה שלי פנתה אליי חברה טכנולוגית שחיפשה לשלב במערך המכירות שלה אנשים ללא רקע טכנולוגי, במטרה להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהיכנס לשווקים חדשים, כחלק מחשיבה מחוץ לקופסה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? בניהול הקריירה שלי היה לי תמיד חשוב להביא לשולחן את הידע והניסיון המקצועיים כדי להתקדם ולכן, בחוויה שלי הצבתי לעצמי מטרות ופעלתי להגשים אותם מבלי לתת לנושא להשפיע עליי. יחד עם זאת, לאורך הדרך נפגשתי לא פעם במקרים של אי שיוויון בין נשים לגברים, בעיקר בהבדלי שכר בין המגדרים ובקידום בעבודה בגלל אילוצי שעות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בתחילת הקריירה המקצועית שלי, במסגרת תהליך מכירה משמעותי, קיימתי פגישה בין נשיא חברה עולמית ללקוח ישראלי. הפגישה התקיימה בארצות הברית, בפורום שבו נכחו מנהלים גברים בכירים רבים, ואני הייתי המנהלת היחידה. על אף שהייתי אחראית על ניהול כל התהליך והפגישה, התבקשתי להישאר מחוץ לחדר. בסופו של דבר המקצועיות ניצחה והלקוח התעקש לסגור את העסקה בנוכחותי בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים