נשים ומחשבים: מורן קרקינובסקי כהן, גלובל דטה סנטר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מורן קרקינובסקי כהן, מנהלת תפעול ואיכות בגלובל דטה סנטר

מורן קרקינובסקי כהן, מנהלת תפעול ואיכות בגלובל דטה סנטר. צילום: יח"צ

שם: מורן קרקינובסקי כהן.

תפקיד: מנהלת תפעול ואיכות בגלובל דטה סנטר.

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: מנהלת מחלקת קשרי לקוחות ומנהלת קול סנטר גלובלי.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בקרימינולוגיה ושירות ביחידת המחשוב יחל"מ.

משפחה: נשואה + 3.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? המירוץ אחר טכנולוגיות חדשות וניהול בסביבה מתחדשת תמיד טומנים בחובם אתגרים ניהוליים ומקצועיים כאחד. אתגרים אלה מצריכים שכלול של כלים שהיו טובים עד לא מזמן, ובמקביל חשיבה מתמדת על כלים חדשים. מצאתי בעולם הטכנולוגי בכלל, ובגלובל דטה סנטר בפרט, עלייה מתמדת באתגרים הטכניים והתפעולים, ברצון להיות בחוד החנית ובמחויבות לרמת שביעות רצון גבוהה של הלקוחות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? בגלובל דטה סנטר אינני חווה אפליה ובהחלט מרגישה שווה בין שווים. עם זאת, אין ספק שהתחום מנוהל ומתופעל ברובו על ידי גברים, ובתפקידים קודמים שלי ושל קולגות מהתחום בהחלט הרגשתי אפליה.

מצד אחד, הציפייה החברתית מאשה היא לאזן בין הקריירה למשפחה. מצד שני, ישנם מקומות רבים שבהם עובד או עובדת נמדדים על פי שעות עבודה, ולא על פי הספק ואיכות עבודה. הלחץ שמופעל עלינו, הנשים, להיות אלה שיאזנו בין שתי הציפיות האלה יוצר מציאות מלחיצה ביותר, אם לא בלתי אפשרית.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אשה? בוודאי שהיו מצבים שבהם הרגשתי אפליה. במהלך הקריירה שלי נתקלתי בתגובות ובסיטואציות שבהן הרגשתי שעצם היותי אישה מצריך ממני יותר הסברים או מאמץ. תחום שמנוהל ברובו על ידי גברים ולרוב באופן "גברי" יוצר חוסר איזון כלפי נשים. כמו כן, האתגר לנהל משפחה עם שלושה ילדים לצד הרצון לטפח קריירה כאישה דורש הקרבה ויוצר לחץ שאינו מופעל לרוב על גברים באותו מצב משפחתי.

כבר בראיון עבודה של אישה, היא תישאל לרוב לגבי ילדים ושעות יציאה מהעבודה, נושאים רגישים כגון הריון וחלילה לידות שקטות והפלות, שלרוב הם סוג של טאבו. אולי דווקא מעצם הקטלוג כנושא "נשי" (בשונה ממשפחתי או זוגי) מתעורר צורך להתנצל – ללא הבנה או הכלה מהסביבה התחרותית בתחום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים