פובליסיס רכשה את אפסילון; שווי העסקה – 4.4 מיליארד דולר

קבוצת הפרסום הצרפתית מקווה שהרכש האמריקני יסייע לה לאמץ חדשנות בעסקיה ● בהודעתה של פובליסיס לתקשורת היא מתארת את אפסילון כ-"בעלת טכנולוגיה ייחודית וחברה לפלטפורמות עם נכסי נתונים חסרי תקדים שנבנו במשך שנים"

רכישה. צילום אילוסטרציה: BigStock

קבוצת הפרסום הצרפתית פובליסיס רכשה את אפסילון – חברה אמריקנית לשיווק דיגיטלי – בעסקה הגדולה ביותר שלה עד היום, ששוויה 4.4 מיליארד דולר, כך על פי הודעתה מיום א'.

העסקה שנחתמת מול הבעלים של אפסילון, אליאנס דטה סיסטמס, עתידה להעניק לפובליסיס יתרון בשיווק הדיגיטלי והרשתי, ולסייע לה לספק ללקוחות התאמה אישית ומדויקת בהרבה של הפרסום. הליך הרכישה אמור להסתיים ברבעון השלישי של השנה.

"להשתנות כדי לענות על ציווי השוק החדש"

"עם הרכישה של אפסילון, קבוצת פובליסיס מביאה את הטכנולוגיה, המומחיות והכישרון הדרושים כדי להשלים את השירות שלנו ביצירתיות, בתקשורת ובעסקים, ומסייעת ללקוחותינו לזנק לתחרות ולהגדיל את רווחיותם", צוטט ארתור סעדון, יו"ר קבוצת פובליסיס, בהצהרה. הוא הוסיף והבהיר כי החברה "חייבת להשתנות כדי לענות על ציווי השוק החדש".

קבוצת פובליסיס חיזרה אחרי אפסילון מזה זמן מה. בהצהרה ב-1 באפריל הודיעה כי "פובליסיס גרופ מאשרת שהיא בוחנת את הפוטנציאל לרכישה של אפסילון, הנמצאת כעת בתהליך מכירה של אליאנס דטה סיסטמס. אפסילון היא שחקן מרכזי בדטה ובשיווק ממוקד (התאמה אישית המונית) הפועלת בעיקר בצפון אמריקה".

אפסילון, שסיכמה את 2018 עם הכנסות של 2.2 מיליארד דולר, יכולה לספק לפובליסיס יתרון מובחן מובהק יותר בארצות הברית על פני יריבותיה בתחום השיווק הדיגיטלי, חברות הפרסום הענקיות אומניקום ו-WWP כמו גם מול השליטות האינטרנטיות בתחום הפרסום, גוגל ופייסבוק.

הפייננשייל טיימס ציטט אנליסט מ-Liberum שאמר כי "יש בהחלט הגיון בחשיבה שאפסילון עתידה לספק לפובליסיס מידע על 200 מיליון לקוחות בודדים, ולהרחיב את היצע השירותים שלה בתחומים כמו ניתוח אסטרטגי בצד השיווק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. SmarTR2.0

    איך אומרים בועה ב'שיווקית'? פובליסיס.

אירועים קרובים