אמזון ומיקרוסופט – הפיינליסטיות בקרב על חוזה 10 המיליארדים של הפנטגון

חוזה JEDI הוא למעשה הסכם לבניית פלטפורמת מחשוב ענן לתמיכה במערכות נשק ולאחסון נתונים מסווגים עבור צבא ארצות הברית ● כעת הודיע משרד ההגנה האמריקני כי נשארו רק שתי חברות ענק שמתחרות ביניהן על הבוננזה הזו AWS ומיקרוסופט כשההכרעה על אחת מהן תיפול ביולי הקרוב

אמזון ממשיכה להילחם נגד הזכייה של מיקרוסופט במכרז הענן של הפנטגון

יש פיינליסטיות במכרז הענן של משרד ההכנה האמריקני – AWS ומיקרוסופט, כך הודיע הפנטגון אתמול (ד').

מאז שהפנטגון השיק את פרויקט JEDI (ר"ת Joint Enterprise Defense Infrastructure), לבניית פלטפורמת מחשוב ענן לתמיכה במערכות נשק ולאחסון נתונים מסווגים עבור צבא ארצות הברית, החל מרוץ סוער במיוחד לזכייה במכרז שמשמעותו עסקה בהיקף 10 מיליארד דולר.

במירוץ השתתפו מרבית חברות הטכנולוגיה הגדולות, בכללן יבמ, גוגל, מיקרוסופט, AWS ואורקל – כולן היו להוטות לזכות בחוזה הרווחי. כעת, ואחרי לא מעט דרמות בעניינו, הכריז משרד ההגנה האמריקני כי רק שתיים מהחברות נותרו כפיינליסטיות, שמתמודדות ראש בראש על הזכייה הגדולה לספק שירות ענן לצבא – AWS של אמזון ומיקרוסופט. יבמ ואורקל מצאו עצמן מחוץ לתחרות.

למעשה מדובר בחוזה IT שהוא יותר מחוזה IT – חוזה חד פעמי לענקית טכנולוגיה יחידה להפעיל ענן מסחרי הוליסטי, שבכירי המשרד מציגים כאמצעי לחולל מהפכה ביכולות הצבא לבצע ביעילות משימות ולהגן על המולדת. הוא מתאפיין בנפח בלתי מוגבל ויהיה הענן הגדול ביותר בשימוש הפנטגון. משמעות הזכייה במכרז היא לא רק עסקת ענק כלכלית אלא גם לא מעט יוקרה.

רק אחת תזכה בחוזה הלוהט

תהליך ההצעה למכרז, שעוכב מספר פעמים בעקבות שלל טענות לקיפוח ולהטיה מוקדמת מצד חלק מענקיות הטכנולוגיה, יסתכם בחודש יולי, כך על פי בלומברג, כשרק חברה אחת תזכה בחוזה.

אחת המתנגדות העיקשות לדרך שבה בצע הפנטגון את הליך המכרז ל-JEDI הייתה אורקל. הענקית אפילו בחרה לקחת את התלונות שלה לבית המשפט בתביעה שטענה כי שני אנשים שהשתתפו בתהליך המכרז עומדים לכאורה בניגוד אינטרסים, כי יש להם קשרים עם AWS – מה שמציב את אורקל ואת המתחרות האחרות בעמדת נחיתות לא הוגנת. אבל ההודעה האחרונה סיימה את הפרשה ולא הותירה כל תקווה לקו הטיעון הזה.

משמעות הבשורה היא ששתי הפיינליסטיות כבר יכולות ממש להתחיל לחשוב על הפרקטיקה שבה ינקטו בפועל ולהפסיק להיות טרודות במרדף אחרי העסקה.

לאחר שגוגל הוציאה את עצמה מהמירוץ בשנה שעברה בעקבות מרד העובדים שלה על עבודתה בתחום טכנולוגיית הבינה המלאכותית עם הצבא, הזוכה הסבירה ביותר, להערכת פרשנים, היא ענקית הענן מסיאטל.

מחד מציינים רבים כי ל-AWS יש יתרון, בהתחשב בעובדה שהיא כבר פעלה בעבור סוכנות המודיעין המרכזית, ה-CIA, אך מאידך יש הטוענים כי מיקרוסופט היא מתמודדת אמינה במיוחד.

AWS ומיקרוסופט סירבו להגיב על ההודעה של הפנטגון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים