הפרת הנתונים הענקית ביאהו: מסתמן שהלקוחות יפוצו ב-117.5 מיליון דולר

בתחילה הציעה החברה פיצוי בגובה 50 מיליוני דולרים ל-200 מיליון מגישי התובענה הייצוגית נגדה, אבל ההצעה הנמוכה נדחתה, וכעת נראה שיקבע בפרשייה החמורה סכום גבוה במיוחד ● אפשר שגם לקוחות ישראלים שנפגעו מאירוע האבטחה יפוצו

בכמה יפוצו הלקוחות על הפריצה שהיא אולי הגדולה בהיסטוריה? אילוסטרציה: BigStock

ביום ג' האחרון פורסמה הצעתה של חברת יאהו, שמנסה ליישב תובענה ייצוגית שהגישו כנגדה 200 מיליון משתמשים בעקבות אחת מהפרות הנתונים הגדולות ביותר בהיסטוריה. ההצעת הפשרה הנוכחית עומדת על 117.5 מיליון דולרים.

ההצעה הוגשה לבית המשפט המחוזי של ארה"ב בסן חוזה, כשהנתון האחרון הוא מתוקן והגיע בתגובה לביקורת של השופטת האמריקנית, לוסי קו, על סכום הפשרה המוקדם, שעמד על 50 מיליון דולרים, ושהוצע על ידי יאהו באוקטובר 2018.

יאהו מקווה שההסדר החדש יקבל את אישורה של קו, שדחתה את ההצעה הראשונה בשל סיבות רבות, כולל שכר טרחת עורכי דין גבוה וחוסר שקיפות.

יאהו, שנמצאת כיום בבעלות וריזון, כבר נקנסה על ידי נציבות המידע של בריטניה, ה-ICO, בסך של 250 אלף פאונד בשם המשתמשים מהממלכה המאוחדת. ההסדר המוצע כעת כולל לפחות 55 מיליון דולר בעבור פיצוי הקורבנות, 24 מיליון דולר בעבור ניטור אשראי, עד 30 מיליון דולר בעבור שכר טרחה, ו-8.5 מיליון דולר בעבור הוצאות אחרות, כך דיווחה רויטרס.

יצוין כי התובענה הייצוגית הוגשה בתחילה על ידי נפגעים אמריקנים בלבד, ואולם לאחר מכן הצטרפו אליה של שני ישראלים – עו"ד מלי גרנות ויניב ריבלין, מנכ"ל בירד ישראל – ולכן מומחים הבקיאים בתחום העריכו כי גם נפגעים שמוצאם בישראל כלולים בפשרה, ואם ידרשו לזכות בפיצויים יענו בחיוב.

הפרה שחיבלה בגובה הרכישה על ידי וריזון

נזכיר כי יאהו כי חוותה שתי הפרות נתונים מאסיביות במיוחד, האחת ב-2013 והשנייה ב-2014. למעשה מדובר בהפרות נתונים כל כך גדולות עד כי הראשונה כנראה זכתה בתואר המפוקפק – הפרת הנתונים המדווחת הגדולה ביותר אי-פעם. במסגרתה נגנבו מיאהו נתונים אישיים הקשורים ליותר ממיליארד חשבונות משתמשים.

יאהו התוודתה על ההפרה הקשה רק בדצמבר 2016, בעוד שדווקא על זו "הקטנה" יותר, שהשפיעה על 500 מיליון חשבונות, הודתה החברה ראשונה, כארבעה חודשים קודם לכן.

שתי התקריות החמורות, שהחברה גם ידעה עליהן במשך שנתיים מבלי שדיווחה לציבור אודותיהן, נחשפו לאחר שיאהו וענקית הטלקומוניקציה וריזון סיכמו ביניהן ביולי על רכישת עסקי הליבה של יאהו בתמורה ל-4.8 מיליארד דולר.

אירועי האבטחה החמורים שחוותה יאהו שימשו כאזהרה לכל המעורבים במיזוגים וברכישות שעמדו על הפרק באותם ימים בעניינה של יאהו, כשהגילוי של ההפרה הראשונה אילץ אותה להנמיך את מחיר עסקת המכירה שלה במהלך המשא ומתן על הרכישה ב-350 מיליון דולר, ל-4.88 מיליארד דולר.

העסקה הסתיימה לסוף ביוני 2016 ומאוחר יותר הגיעו וריזון ויאהו להסכם פנימי על האופן שבו ישאו בעלויות "ניקוי" נזקי ההפרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים