הסטארט-אפים בתחום הפינטק כובשים את תל אביב

מנהלים של 10 סטארט-אפים בתחום החם משתתפים בימים אלה באקסלרטור של בנק ברקליס ו-Techstars, שמתקיים בעיר ● "תל אביב היא האב שוקק של פינטק", אמרה הילה אוביל ברנר, מנהלת התכנית

הילה אוביל ברנר, מנהלת האקסלרטור של בנק ברקליס ו-Techstars. צילום: יח"צ

מנהלים ומפתחים מ-10 סטארט-אפים בתחום הפינטק, שישה מהם מחוץ לישראל, שוהים בימים אלה בתל אביב ומשתתפים באקסלרטור שעורכים בנק ברקליס הבריטי ו-Techstars.

מדובר בתכנית בת 13 שבועות לסטארט-אפים בתחומי הפינטק, שמפתחים טכנולוגיות שיסייעו לעסקים לקדם את האסטרטגיות שלהם בתחום הפיננסי. מנהלים בכירים מברקליס, מומחים מ-Techstars ומובילי תעשייה נוספים מסייעים לחברות להגדיר ולשפר את המודלים העסקיים שלהן. לאחר שלושה חודשים של תהליך ליווי על ידי מנטורים יציגו החברות את הטכנולוגיות שיפתחו באירוע שיתקיים בתל אביב.

עם 14 מחזורים שכבר סיימו את התכנית בלונדון, ניו-יורק ותל אביב, האקסלרטור של ברקליס ו-Techstars הוא בין הגדולים בעולם המופעלים על ידי בנק. עד היום השתתפו בו יותר מ-140 חברות, ששוויין הכולל מוערך כיום בלמעלה מ-700 מיליון דולר. חלק מהמוצרים והטכנולוגיות שפיתחו החברות משמשות את ברקליס. כמו כן, הבנק כרת כמה הסכמים עם חברות בוגרות התכנית, שמסייעים לשנות ולפתח את המודל העסקי שלו.

"הבחירה בתל אביב – לא בכדי"

הילה אוביל ברנר, מנהלת האקסלרטור, אמרה לאנשים ומחשבים כי "התכנית מארחת 10 סטארט-אפים משדות שונים של עולם הפינטק, שיחד מייצרים פתרונות חדשניים בתחומים כגון בלוקצ'יין, סייבר, בנקאות פתוחה, ניהול סיכונים, תשלומים וכיוונים מלהיבים נוספים של טכנולוגיות פיננסיות. בשנים האחרונות הפכה תל אביב למרכז עולמי בכל הקשור לפינטק ובשל כך אנחנו מבטיחים שעוד תשמעו רבות על הישגי המחזור הנוכחי".

"תל אביב היא האב פועם ושוקק של היי-טק באופן כללי, אך יותר מכך של טכנולוגיה פיננסית באופן ספציפי", ציינה אוביל ברנר. "מיקומו של האקסלרטור של ברקליס נבחר להיות תל אביב לא בכדי – היא דורגה כאחת הערים הכי חדשניות, מתקדמות ומעודדות יזמות בעולם. לאורך השנים, חברות פינטק בולטות צמחו בעיר, ובכללן פיוניר, למונייד ונקסט אינשורנס. התכנית שלנו משתמשת בסביבה הטכנולוגית הקיימת ומציעה ליזמים גישה למנטורים, תמיכה וניסיון שכסף לא יכול לקנות".

"בכל מחזור יש מספר חברות ישראליות ומספר כאלה שמגיעות מחו"ל", הוסיפה. "השנה התכנית כוללת ארבעה סטארט-אפים ישראליים ושש חברות בינלאומיות, שרשת הקשרים שתיווצר להן במהלכה תהיה חשובה גם עבורן וגם עבור תעשיית הפינטק הישראלית".

אילו סטארט-אפים משתתפים באקסלרטור?

אוביל ברנר ציינה שהסטארט-אפים משתתפי האקסלרטור נבחרו מתוך מאות חברות שהגישו בקשה להתקבל אליו. "המחזור הנוכחי הוא אחד המגוונים עד כה, וכולל טכנולוגיות המציעות פתרונות בתחומי הגנת המידע, תשלומים באמצעות מובייל, דיווחי מס ועוד", אמרה.

10 החברות המשתתפות במחזור 2019 של האקסלרטור הן: Brandable Technologies, שמפתחת פלטפורמה טכנולוגית שמשרתת את שוק ה-B2B לרכש עקיף; Cashew Fintech, שמפתחת פתרונות תשלום קוד QR ל-C2B, באמצעות אפליקציות המובייל של הבנקים; Crowdsense, שמציעה זיהוי אוטומטי מוקדם של אירועים משפיעי שוק לסוחרים פיננסיים; Fostrum, שמפתחת פלטפורמה המשרתת את מימון הכלכלה הדיגיטלית; Gannuity, שבונה פלטפורמה שלדבריה מייצרת הכנסה פנסיונית מובטחת; Kred, שמפתחת פתרונות בנקאיים לקהילות אשראי שיתופיות בהודו; PayPeanuts, שהפלטפורמה שלה מאפשרת תשלומים על תוכן באינטרנט תמורת נקודות של מועדוני לקוחות; Snippet Finance, שמפתחת פלטפורמה שעליה ניתן יהיה להציע הלוואות מבוססות משכורת; Untied, שמציעה מערכת המתממשקת עם שלטונות המס, ובכך מקלה על דיווחי המס של יחידים וחברות; ו-Wenspire, שלדבריה מציעה פלטפורמת הגנת מידע לכל סוגי המידע בכל תסריט.

לדברי אוביל ברנר, החל מהמחזור הנוכחי, Rise growth Investments, תכנית ההשקעות החדשה של בנק ברקליס, שהושקה השנה, תשקול לממן בהמשך חלק מהסטארט-אפים שהשתתפו בתכנית. בכל מחזור עומד סכום ההשקעה שלה על עד 10 מיליון ליש"ט.

מאריקיט קורקורן, מנהלת התכניות בקבוצת החדשנות בברקליס, אמרה כי "זהו המחזור הרביעי של האקסלרטור שמתקיים בתל אביב וכבר נרקמו מספר שותפויות בין הבנק לחברות שלקחו בו חלק. נסייע ל-10 החברות המשתתפות לקדם את עסקיהן לשלב הבא".

מתעניינים בפינטק? רוצים להתעדכן בחידושים בתחום? הירשמו לכנס Fintech Junction של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים