פייסבוק מסגירה את ההיגיון שמאחורי אלגוריתם פיד החדשות

החברה חושפת סופסוף פרטים על האלגוריתם שקובע אילו פוסטים מופיעים בעדכון החדשות שלה ● הדברים מגיעים במסגרת ניסיונותיה של ענקית הרשתות החברתיות להיות שקופה יותר ולאפשר למשתמשיה שליטה רבה יותר ברזי הפלטפורמה

פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק השיקה אתמול (ב') תכונה חדשה שנועדה להפוך את ה-News Feed – פיד החדשות שלנו – לשקוף יותר. התכונה נקראת "מדוע אני רואה את הפוסט הזה?", ואמורה לעזור למשתמשים להבין למה עדכון החדשות שלהם נראה כפי שהוא נראה. אבל ענקית הרשתות החברתיות לא עוצרת רק בהבנת ההיגיון שעומד מאחורי האלגוריתם שלה, אלא גם מוכנה לעזור למשתמשים להתאים אישית את עדכון החדשות לצרכיהם ורצונם.

בתחילת ימיה של פייסבוק, כשמספר האנשים הפעילים על הפלטפורמה היה קטן יחסית, ורחוק שנות אור מ-2.3 מיליארדי המשתמשים שיש לה כיום, מי שבילה בפלטפורמה פשוט ראה את כל מה שחבריו ברשת החברתית העלו אליה. אלו היו ימים פשוטים יותר, והרבה יותר קלים להבנה. עם זאת, ככל שיותר אנשים הצטרפו לרשת החברתית, החברה החלה להתערב בעדכון החדשות של המשתמש, ולא כולם אהבו זאת.

ההתערבות ההיא הייתה טובה בעבור פייסבוק, כיוון שאפשרה לרשת החברתית להחליט מה ראו המשתמשים ומתי, כולל תכנים ממומנים וכאלו שמסיבותיה שלה רצתה ביקרם. החברה סיפרה שהיא מפעילה אלגוריתם לארגון חכם של ה-Feed. אבל מעטים הבינו מה טיבו. מני שמועות על העדכון הזה ועל הצורך בעריכת מניפולציות שונות עליו הפכו לפוסטים ויראליים, רצו בסביבה והטעו עוד יותר את החברים, שניסו להשתלט על מה שהם מקבלים מול העיניים בעת כניסה לפייסבוק. ולשווא.

הפיצ'ר החדש "למה אני רואה את הפוסט הזה?" ינסה לתקן את הבעיה.

פייסבוק צייצה ב-Newsroom שלה בטוויטר, פירטה אודות המאפיין החדש, והסבירה שהוא נועד "לעזור לכם להבין טוב יותר ובקלות רבה יותר את מה שאתם רואים מחברים, מדפים ומקבוצות בעדכון החדשות שלכם". זו לפחות הכוונה.

כפי ששם התכונה, "מדוע אני רואה את הפוסט הזה?", מרמז – היא אמורה להסביר למשתמשים למה פוסט מסוים מופיע בפיד ולכן ניתן יהיה לראות כיצד האינטראקציות הקודמות של המשתמש הובילו להופעת הפוסט בעדכון, וגם לקבל מידע על האופן שבו הפעולות שלו משפיעות על האלגוריתם. התכונה תיתן גם קיצורי דרך לפקדים הדרושים בכדי להתאים אישית את עדכון החדשות.

כל מה שהמשתמש יצטרך לעשות הוא ללחוץ על התפריט הנפתח בפינה הימנית של הפוסט, ולחקור את התוכן שלו. כמו כן, ימצאו המשתמשים מעתה באזור זה גישה לבקרות כמו: See First (ראה ראשון), Unfollow (אל תעקוב), News Feed Preferences (העדפות עדכון החדשות) ו-Privacy Shortcuts (קיצורי פרטיות), במטרה לעזור להם להתאים אישית את האתר או האפליקציה אליהם.

גם "מדוע אני רואה את המודעה הזו?" משתדרגת

מעניין לגלות שפייסבוק למעשה הציעה למשתמשים תכונה דומה בשם "מדוע אני רואה את המודעה הזו?" כבר משנת 2014, וזו הראתה להם מה עומד מאחורי הפרסום המסוים שנופל דווקא בחיקם. גם תכונה זו משתדרגת כעת, ויתווספו לה פרטים לגבי מה שהוביל את המפרסמים למקד דווקא את המשתמש המסוים ויכולת לשלוט טוב יותר בכך.

"זו הפעם הראשונה שבנינו מידע על האופן שבו הדירוג פועל ישירות בתוך האפליקציה", כתבה מנהלת המוצר של פייסבוק, רמיה סת'ורמן, בהודעת בבלוג החברה.

"אנשים רצו להיות מסוגלים לנקוט בפעולה", הוסיפה, "אז עשינו את זה קל לנהל את מה שאתה רואה בעדכון החדשות ישירות מהתכונה הזו".

שני העדכונים הם חלק ממה שפייסבוק מצהירה שהוא "ההשקעה המתמשכת" שלה שנועדה בכדי לתת לאנשים "יותר הקשרים ושליטה" בפלטפורמה. "אנו נמשיך להקשיב למשוב שלכם ולפתח את התכונות האלו לאורך הזמן," כתבה סת'ורמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים