עוד אקזיט: פוינטר נמכרת ל-ID Systems תמורת 140 מיליון דולר

החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה לניהול ציי רכב ולאיתורם ● בעקבות הרכישה, שמבוצעת במזומן ובמניות, הוקמה חברת אחזקות בשם פאואר פליט, שתיסחר הן בנסדא"ק והן בתל אביב

נמכרת. פוינטר

פוינטר הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לניהול ציי רכב ולאיתורם, נמכרה ל-ID Systems האמריקנית, שפועלת בעולם ה-IIoT (האינטרנט התעשייתי של הדברים), תמורת 140 מיליון דולר – כך הודיעה החברה אמש (ד') והבוקר לבורסות בניו-יורק ובתל אביב. העסקה תבוצע הן בתשלום בסך של 72 מיליון דולר והן במכירת מניות של ID Systems בשווי של 68 מיליון. הסכום הכולל מהווה פרמיה של 19% על שווי המנייה של הנרכשת בנסדא"ק נכון לאמש.

לאחר החתימה על העסקה החליטו שתי החברות על הקמת חברה מאוחדת – חברת אחזקות בשם פאואר פליט, שבראשה יעמדו מנכ"ל ID Systems, כריס וולף, ומנהל הכספים שלה, נד נברומנטיס. מנכ"ל פוינטר, דוד מחלב, יעמוד בראש הפעילות הבינלאומית ויהיה חבר בדירקטוריון שלה, ויניב דורני, מנהל הכספים של פוינטר, יהיה סמנכ"ל בחברה הממוזגת. החברה החדשה תהיה דואלית ומניותיה ייסחרו בנסדא"ק ובבורסת תל אביב בעת ובעונה אחת.

פוינטר, שממוקמת בראש העין, מפתחת מוצרים בתחום הטלמטיקה, המבוססים על שתיים מחמש מערכות ה-GPS שיש בשוק ושעוסקות באיתור רכבים ומאפשרים תקשורת בין כלי רכב. באמצעות הטכנולוגיה שלה יכולים בעלי ציי רכבים לאתר את מיקום המכוניות שלהם, לנטר את הפעילות של כלי הרכב, ולבדוק מה יש בתאי המטען שלהם ומה נעשה עם זה. מדובר במוצרים משלימים לאלה של ID Systems, שגם היא פועלת בתחום הטלמטיקה וכאמור, האינטרנט התעשייתי של הדברים.

וולף אמר כי "העסקה משנה את מהותה של ID Systems ואת השוק שבו היא פועלת. היא משלבת את הבולטות של ID Systems בצפון אמריקה עם ערוצי השיווק הבינלאומיים של פוינטר. ביחד אנחנו הופכים לחברה עם חצי מיליון מנויים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים