פרטנר: ההנהלה והעובדים חתמו על הסכם קיבוצי לשלוש שנים נוספות

עובדי פרטנר יקבלו תוספת שכר של 1% ושל עד 1.5% נוסף, בהתבסס על ביצועי החברה ומנגנון השתתפות העובדים ברווחים ● בנוסף, תוקם קרן סיוע לעובדים נזקקים, ייקלטו כ-20 עובדי קבלן להעסקה ישירה וההתנדבות המאורגנת של עובדי פרטנר תוכר כפעילות בשכר, על חשבון שעות העבודה

חותמים על ההסכם הקיבוצי: מימין - יו"רית ועד העובדים של פרטנר, קרן אופק; מנכ"ל החברה, איציק בנבנישיתי; יו"ר הסתדרות המעו"ף וממלא מקום יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, ארנון בר-דוד; יו"ר איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההיי-טק, יקי חלוצי; וסמנכ"ל משאבי אנוש ומנהל בפרטנר, עינת רום. צילום: דוברות ההסתדרות

ההנהלה ונציגות העובדים של פרטנר, כמו גם ההסתדרות, חתמו היום (ד') על הסכם קיבוצי חדש בחברה, שיהיה תקף לשלוש שנים ויחול על כ-3,000 עובדי החברה.

בין החותמים על ההסכם היו מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, יו"ר הסתדרות המעו"ף וממלא מקום יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ארנון בר-דוד, ויו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי. הוא ממשיך את ההסכמים שהושגו בחברה ב-2016 ומבטיח שמירה על ביטחונם התעסוקתי של העובדים, וכן על זכויותיהם הסוציאליות והפנסיוניות.

ההסכם קושר בין הצלחת החברה לתגמול העובדים – דבר מאתגר משהו בסביבה התחרותית מאוד של שוק הסלולר. הוא כולל תוספת שכר מידית בגובה של 1% לעובדים עם ותק גדול משנה וחצי, שתשולם רטרואקטיבית משכר חודש ינואר 2019, ותוספת נוספת לשכר בשיעור של עד 1.5%. תוספת זו מותנית בביצועי החברה, תיקבע במנגנון המבוסס על שיעור הגידול ב-EBITDA במחצית הראשונה של 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018, ותוענק לאחר פרסום תוצאות הרבעון השני של 2019.

עוד מסדיר ההסכם את מענקי השיתוף ברווחים לשנים 2019-2021. נקבע בו כי הצדדים ידונו לקראת סוף השנה במנגנון תוספות השכר לשנים 2020 ו-2021, מתוך שאיפה להיטיב את התנאים ככל שמצב החברה יאפשר זאת, לטובת העובדים ולטובת איתנותה הפיננסית של פרטנר.

כחלק מההסכם ייקלטו כ-20 עובדי קבלן בפרטנר להעסקה ישירה, והוותק שהם צברו עד כה בחברה יוכר לטובת זכאות לזכויות שונות ואף לצורך מתן קביעות. בנוסף, הצדדים הסכימו על הקמת קרן שתופעל בשיתוף בין ההנהלה והוועד ושאליה יופרשו מדי שנה 70 אלף שקלים לטובת סיוע לעובדים נזקקים. סעיף חברתי נוסף בהסכם קובע כי שעות התנדבות של העובדים בפעילות למען הקהילה שתערוך ותארגן פרטנר תהיינה בשכר מלא (למעט סייגים).

עוד כולל ההסכם הגדלת מספר העובדים שיהיו זכאים לערך יום כוננות משופר וחופשה מרוכזת בחול המועד – הן בפסח והן בסוכות, עם שני ימי חופש על חשבון המעסיק. כמו כן, החל מ-2021 תגדיל פרטנר את ההפרשה שלה לרכיב פיצויי פיטורים לנציגים שהוותק שלהם הוא שלוש שנים ומעלה. כן הוא כולל תקציב לפעילויות רווחה, תוספת יום בחירה וערבי חג על חשבון החברה, השתתפות בתשלום קייטנות בחודשי הקיץ, חידוש תקציב קרן מלגות, ערך יום הבראה בסך 500 שקלים, קצבת ביגוד שנתית, קרן השתלמות לעובדים שהשלימו שלוש שנות ותק בחברה עם שיעור הפרשה מקסימלי מטעם המעסיק, והשתתפות בתשלומי גני ילדים.

"הסכם של פרטנרים לדרך"

בנבנישתי אמר כי "חתמנו היום על הסכם של פרטנרים לדרך. זהו הסכם של עובדים ששותפים גם לאתגרים ולתנאי השוק הקשים וגם לפירות ההצלחה. הוא שם בבסיס פעילותה של פרטנר את האחריות לרווחת העובדים ולביטחון התעסוקתי שלהם".

חלוצי אמר כי "ההסתדרות מודעת לתקופה המאתגרת שעוברת על ענף הסלולר ומעוניינת שפרטנר תצליח לצאת מחוזקת מהתקופה הזו. ברור לנו שאיתנותה הפיננסית של החברה ואופק ההתפתחות שלה הם הערובה הטובה ביותר לביטחון תעסוקתי וכלכלי לעובדים. לפיכך נרתמנו להסכם שקושר בתקופה זו בין הצלחת החברה ותגמול העובדים".

קרן אופק, יו"רית ועד עובדי פרטנר, ציינה כי "ההסכם החדש מהווה בשורה גדולה וחשובה לעובדים. גם בימים של טלטלות עזות שאנחנו חווים בענף התקשורת הצלחנו לשמור על היציבות התעסוקתית והתנאים של אלפי עובדים. הנהלת פרטנר מבינה שהנכס האמיתי של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים