"אנו עומדים בפתח פרק ב' של המהפכה הדיגיטלית – הכולל את המצאתה מחדש"

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. צילום: יח"צ

"אנו עומדים בפתחו של פרק ב' של המהפכה הדיגיטלית – הכולל את המצאתה מחדש", אמרה מנכ"לית יבמ, ג'יני רומטי באירוע המרכזי של כנס Think2019 שעורכת החברה בימים אלה בסן פרנסיסקו.

לדבריה, "פרק ב' יהיה מבוסס על הארגונים הגדולים. הוא גם מתבסס על בינה מלאכותית בכל מקום, ענן היברידי, אבל הדבר הכי חשוב – אמון".

רומטי הוסיפה ואמרה כי "כיום מה שמכונה דיגיטלי הוא יותר אוסף של אפליקציות בכל מיני מקומות, וגם זה הולך להימשך עם הדור החמישי ובלוקצ'יין, אבל חסרה היכולת להגדיל את ההטמעות בקנה מידה. אחד הלקחים שלמדנו הוא שצריך לבנות את הדיגיטל סביב הלקוח, כי יש דחיפה מבחוץ לקבל שירותים יותר טובים. מצד שני, השינוי הדיגיטלי דורש גם שינויים בתוך זרימת העבודה של הארגון, ארכיטקטורה גמישה".

"הלקח השלישי שלמדנו הוא שצריך פלטפורמה עסקית שתחבר את שני הדברים הללו ביחד, שתהיה מונעת על ידי נתונים, ושאנשים ירגישו כמה הטכנולוגיה באמת מעצימה אותם. הלקח הרביעי שלמדנו הוא כמובן שצריך הגינות. הלקח החמישי הוא שלעולם לא תהיה יכולת בינה מלאכותית בלי IA (ר"ת– (Information Architecture).

משפרים את טכנולוגיות הליבה

רומטי אמרה עוד כי "חטיבת המחקר שלנו מטפלת כיום בתחום הבינה המלאכותית בשלושה תחומים – ראשית, משפרים את טכנולוגיות הליבה, שנית, כאמור, מהימנות ותמיכה ביכולת התרחבות (סקיילאביליות) ושיפור יכולת הלמידה הממוחשבת. אנו משלבים למידה עם חשיבה".

רומטי הזכירה עוד כי בשבוע שעבר הודיעה החברה שהיא מתכננת לפתוח מרכז מחקר המוקדש לפיתוח הדור הבא של חומרת בינה מלאכותית. לדבריה, "הדבר הגדול ביותר שאנחנו עובדים עליו הוא איך לאמן מערכות בינה מלאכותית עם פחות נתונים". כמו כן היא הבטיחה כי בקרוב צפויות הכרזות נוספות על המחקרים המתבצעים במרכז זה.

יבמ הודיעה השבועבנוסף כי היא תתמזג עם קו השרתים PowerAI שלה עם ווטסון כדי להאיץ את תהליך הלמידה. "מדובר במערכות בינה מלאכותית שמפתחות מערכות בינה. המטרה שלנו היא לייעל את התהליך ולהפוך אותו מהיר פי אלף. בסטודיו ווטסון שלנו, במקום שהמתכנת יחליט על השלבים הבאים, מערכת בינה מלאכותית עצמה בוחרת את האלגוריתמים בצורה הטובה ביותר כדי לעבוד על הנתונים הרלוונטיים", אמרה.

תוכנה לאיתור הטייה

בהיותה מודעת לפגיעה בתעשיית הטכנולוגיה שצברה לאחרונה על אובדן ושימוש לא נכון בנתוני המשתמש, השיקה יבמ לאחרונה שירות תוכנה לסריקת מערכות באמצעות בינה מלאכותית לאיתור הטיה. "להיות מהימן פירושו לתקן את החברה, לחיות ולעבוד בעידן זה, כך שאף אחד לא יישאר מאחור", אמרה.

אמנם המיזוג של יבמ עם רד-האט, תמורת 34 מיליארד דולר, שעליו הוכרז באוקטובר, נמצא כעת בבדיקה על ידי הרשויות הנוגעות בדבר, ועדיין אין אפשרות להכריז על מוצרים משותפים, אבל בכל זאת, הזמינה רומטי לבמה את מנכ"ל רד האט, ג'ים וייטהרסט, והשניים עסקו בשיחה שסיפקה כמה רמזים על העתיד לבוא משיתוף הפעולה בין השתיים, אך לא הניבו הודעות מרכזיות.

רד-האט מילאה תפקיד משמעותי בעולם הקוד הפתוח, ורבים מהכלים שנועדו לעבד ולהעביר נתונים בקצה מתפתחים במערכת אקולוגית זו. כתוצאה מכך, יבמ תוכל לנצל את המהלך להרחבת נוכחותה בתחום מיחשוב הקצה, וכן לגידול בעולם הקונטיינרים – סביבות תוכנה שמאפשרות ליישומים לפעול על סוגים רבים של מחשבים ומערכות הפעלה.

וייטהרסט התייחס לפוטנציאל זה בדבריו הקצרים, כשהוא מדבר על לינוקס ועל עליית שירותי הקונטיינרים. "זה המקום שבו מתרחשת כמות עצומה של חדשנות תוך שימוש במערכות אוטונומיות המניבות נתונים", אמר וייטהרסט.
הוא הוסיף כי "זו דוגמא ראשונה לאופן שבו רד-האט ויבמ יכולות לשלב כוחות כדי לכתוב פרק חדש בתשתיות בקצה הרשת. השילוב של מה שאנחנו יכולים לעשות ביחד הוא באמת מרגש."

וייטהרסט תיאר גם את אמונתו כי לטכנולוגיות המופעלות על ידי כלי הקוד הפתוח של החברה שלו יש פוטנציאל עצום לעתיד המחשוב הארגוני. "הערך האמיתי הוא כאשר ניתן למנף את נתונים והתהליכים שיש בארגון באמצעות סדרה של טכנולוגיות," אמר. "מה שאנחנו מנסים לעשות זה להפוך חדשנות פתוחה מתכלים עבור הארגון".

בהמשך התייחסה רומטי למחסור העצום בעובדים בעלי הכשרה רלוונטית לתחומים של היום והציגה מספר פרויקטים להכשרה בין היתר של נשים מבוגרות, יוצאי צבא ואף ילדים באזורי מצוקה שמקבלים הכשרה טכנולוגית מקיפה ביחד עם תואר אקדמי. רבים מהם נקלטו ביבמ ומנהלי התוכנית מציעים לחברות אחרות לקלוט את בוגרי הפרויקט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים