רעננה: מיזם חדש יקדם את תחום ה-AI – בשיתוף הגורמים הרלוונטיים

המיזם מאגד את כל הגופים בעיר הפועלים בנושא: העירייה, חברות ההיי-טק והאוניברסיטה הפתוחה ● ישראל היא השלישית בעולם במספר הסטארט-אפים בעולם ה-AI שפועלים בה, ורעננה מעוניינת למצב את עצמה כמובילה בתחום זה

חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה. צילום: דוברות העירייה

עיריית רעננה, חברות היי-טק הפועלות העיר והאוניברסיטה הפתוחה חנכו לפני ימים אחדים מיזם חדש בתחום הבינה המלאכותית. זאת, כחלק מהתכנית שהציג ראש העיר החדש, חיים ברוידא.

ישראל מדורגת במקום השלישי בעולם במספר הסטארט-אפים העוסקים בבינה מלאכותית – 362 במספר, כשמקדימות אותה רק סין וארצות הברית. עיריית רעננה מעוניינת למצב את העיר כמובילה בישראל בתחום זה.

המרכז ברעננה יפעל בשיתוף פעולה בין כל גורמי העירייה, כפלטפורמה להקמת וביסוס השותפות, חברות ההיי-טק והתוכנה הפועלות בעיר, שיתרמו מהידע, המקצועיות וניסיונן, וכן האוניברסיטה הפתוחה, כגוף לקידום החינוך והפעילות האקדמית בתחום הבינה המלאכותית.

במפגש שבו הוכרזה הפעילות הציג ברוידא את חזון Raanana AI וציין כי הכוונה היא לפתח קהילת ידע בתחום הבינה המלאכותית ובתחומים נוספים. לדבריו, "בין עקרונות מתווה המרכז: הקמת מועצה מייעצת בתחום הבינה המלאכותית לקידום תכנית השותפות, שיתוף פעולה עם מערכת החינוך בעיר בנושא, בהובלת מנהל החינוך, קידום המחקר והפיתוח העסקי בעולם זה, לבניית הכשרות ולימודים אקדמיים, פיתוח ההון האנושי בעיר ועוד. כמו כן, מתוכננים יריד תעסוקה שנתי, הקמת פורומים מקצועיים, ותערוכות לחילופי מידע והעשרה".

באירוע נכחו, בין היתר, מנכ"ל האוניברסיטה הפתוחה, עמית שטרייט, בכירי חברות ההיי-טק והתוכנה ברעננה, מנכ"ל העירייה, אריאל הילדסהיימר, חברת מועצת העיר, איילת סגן, ובכירי העירייה מתחומי החינוך, מערכות המידע, האסטרטגיה וההתנדבות. עוד השתתפו בו תלמידות כיתות ח' ו-ט' במגמת הרובוטיקה והטכנולוגיה בעיר, ששיתפו את הנוכחים במוצר שפיתחו, שמאתר באמצעות חיישנים התייבשות אצל חיילים או מתאמנים. הן מעוניינות בשיתופי פעולה עם חברות ההיי-טק הרענניות, על מנת לפתח ולקדם את המוצר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיה בסנציק

    מעונינת להצטרף למיזם כעורכת פטנטים

אירועים קרובים