"הכלכלה הדיגיטלית בנויה על הדטה סנטר"

כך לדברי יגאל שניידר, מנכ''ל אלכסנדר שניידר, שדיבר בכנס DATA CENTER 2019 שנערך היום (ב') ● לדבריו "ישנן כיום חמש מגמות בולטות בעולם הדטה סנטר, הטומנות בחובן הזדמנות עבור מנהלי השרתים, המנהלים חוות שרתים ותיקות - להתייעל אנרגטית ולחסוך מיליוני שקלים בהוצאות השוטפות שלהם"

יגאל שניידר, מנכ''ל אלכסנדר שניידר. צילום: ניב קנטור

"שילוב של טכנולוגיות משבשות, כגון לימוד מכונה ובינה מלאכותית, יחד עם המעבר לדור 5 בסלולר והתפוצצות הנתונים המשונעים בהזרמת וידיאו – מביאים לגל של חדשנות בעולם הדטה סנטר. זאת, כאשר מתכננים ומפעילי שירות נערכים לשינוי בדרך שבה אנו מתכננים ומנהלים חוות שרתים. כיום ישנה הבנה כי הכלכלה הדיגיטלית בנויה על הדטה סנטר", כך אמר יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר.

שניידר דיבר בכנס DATA CENTER 2019. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי, אנשים ומחשבים.

לדברי שניידר, "ישנן כיום חמש מגמות בולטות בעולם הדטה סנטר. הן טומנות בחובן הזדמנות עבור מנהלי השרתים, המנהלים חוות שרתים ותיקות – להתייעל אנרגטית ולחסוך מיליוני שקלים בהוצאות השוטפות שלהם".

המגמה הראשונה, לדברי שניידר, קשורה לחוות השרתים הענקיות, ה-HyperScale. אלה חוות העונות להגדרה של מעל 10 מגה וואט, אולם ישנן חוות שהן בגודל של מאות מגה וואט. בחמש השנים האחרונות, מספרן של חוות שרתים אלו צמח מ-338 ל-628, כאשר 90% מהן הוא של 15 החברות הגדולות, דוגמת אמזון, פייסבוק, גוגל ועלי באבא. החדשנות הזורמת בעורקי חוות השרתים הללו מחלחלת אל שאר הדטה סנטרים, כמו גם אל שווקי חוות האירוח.

"המגמה השנייה", ציין שניידר, "קשורה להתפוצצות הנתונים, לדור 5 ולהזרמת סרטי וידיאו. היא מביאה לשינוי חד בעולם רשתות התקשורת. ההתכנסות של לימוד מכונה לשלב האפקטיבי שלו, מתחילה במאות טרה-בייט של נתונים. במצב יציב, לימוד מכונה ידרוש אחסון בנפחים בגודל של פטה-בייט. בשנת 2018, 50% מהמבואות במתגי התקשורת כבר הגיעו ל-25 גיגה-ביט ואף למאה גיגה-ביט. בשנת 2021 אף נראה דומיננטיות של 200 גיגה-ביט את'רנט".

"המגמה השלישית היא גודל הנתונים והדרישה לזמן שיהוי נמוך. אלה יביאו לצמיחה של קטגוריה חדשה בתחום: מיקרו-דטה סנטרים, המכונים Edge Data Centers", הבהיר שניידר.

המגמה הרביעית, לפי שניידר, קשורה לתשתית החשמל: "אנו רואים מעבר מהיר מתלות במצברי עופרת, לגיבוי למצברי ליתיום יון, אשר אורך חייהם גדול יותר ואף כפול, ואילו טביעת הרגל הנדל"נית שלהם קטנה ב-70%".

המגמה החמישית, לדבריו, היא "בתשתיות מיזוג האוויר אנו מזהים מגמה מתחזקת לחיסכון וליעילות אנרגטית. בישראל, ניתן להגיע ל-PUE, מדד ליעילות אנרגטית, של 1.2 – נתון אשר לפני כמה שנים נחשב בגדר דמיון".

Econophase – טכנולוגיה חדשה ויעילה

"החברה", אמר שניידר, "נמצאת בשוק זה 56 שנים, מונה 120 עובדים, כשיותר מ-50 מהם הם מהנדסים, ולה יותר מ-500 לקוחות, "מתוך מאה החברות הגדולות במשק הישראלי, יותר מ-90% לקוחות שלנו ישיר – או בעקיפין".

"בחוות שרתים קטנות", סיכם שניידר, "בהן נהוג לקרר באמצעות מיזוג אוויר בהתפשטות ישירה – קירור גז, בפי העם, או באמצעות תשתיות הבניין, קל להבחין בחוסר יעילות אנרגטית משווע. באמצעות טכנולוגיה חדשה, העונה לשם Econophase, ניתן לשדרג את מערכות החדר, ולהגיע ליעילות אנרגטית של 1.2 PUE – גם במישור החוף, וכך לחסוך מאות אלפי שקלים בשנה ומיליוני שקלים לאורך חיי המתקן. בעבר חשבנו שהדטה סנטרים יקטנו וייעלמו – וזה לא קרה. צריכת החשמל עולה. הספק הכי גדול של דטה סנטר הוא חברת החשמל. אנו יודעים לצמצם את הצריכה ולהניב לארגונים חיסכון של מיליוני שקלים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים