"לצנן את הדטה סנטר ביעילות – ובעלויות מופחתות"

כך המליץ איטליו מזוק, מנהל פיתוח עסקי, APC-שניידר אלקטריק, לאזור דרום אירופה, שדיבר בכנס DATA CENTER 2019 שנערך היום (ב') יחד עם ואלריה בלוקו, מומחית לתחום קירור דטה סנטרים ומנהלת מוצר בחברה

"מנמ"רים ניצבים כיום בפני שוקת שבורה: עליהם לטפל במגוון רחב יותר של אפליקציות, ובמידע הגדל בקצב אקספוננציאלי, כאשר התשתיות אינן תמיד ערוכות לטיפול בהיקפי הגדלים. מה שנדרש הוא לשנות את התפיסה של תפעול הדטה סנטר, ולקרר אותו באופן יעיל יותר, אולם בעלויות מופחתות", כך אמר איטליו מזוק, מנהל פיתוח עסקי, APC-שניידר אלקטריק לאזור דרום אירופה.

מזוק דיבר בכנס DATA CENTER 2019. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי, אנשים ומחשבים.

מזוק דיבר יחד עם ואלריה בלוקו, מומחית לתחום קירור דטה סנטרים ומנהלת מוצר בחברה. לדבר השניים, "העידן הדיגיטלי מחייב את הארגון שהדטה סנטר שלו יפעל בצורה מיטבית סביב השעון. לשם כך נדרש לאמץ פתרונות מבוססי תוכנה לניהול הדטה סנטר, כך שיהיה מודרני, קל לתפעול ויעיל. דטה סנטר המנוהל באמצעות תוכנה מאפשר לפעול ברציפות ומסביב לשעון, מתריע על תקלות בצורה פרו-אקטיבית, מסייע לתקן ליקויים בזמן אמת, מאפשר להעביר תקציבים מתחזוקה שוטפת לחדשנות, ועוזר לארגון לפעול ברמה עסקית מיטבית. זאת, כי כל נפילה, משמעותה בעידן הכלכלה הדיגיטלית, פגיעה עסקית-כלכלית, ובנוסף – פגיעה במוניטין הארגון".

"גם בעידן הענן", אמרו השניים, "הדטה סנטר נותר רכיב מאד משמעותי וקריטי בפעילות ה-IT הארגוני. הוא משמש כמרכז העצבים של הארגון וזה מחייב לשמור עליו שיפעל בזמינות מרבית, יעילות גבוהה ויתירות מקסימלית".

"ארגונים", ציינו השניים, "מאמצים את תפיסת מחשוב הקצה, Edge Computing. האנליטיקה והביג דטה יכולים לפעול, ופועלים – במשולב, כך הארגון יכול לקבל כמויות מידע עצומות, להכניסו לטיפול בפלטפורמות אנליטיות ולקבל בזמן אמת תובנות בעלות משמעות עסקית לארגון. תופעה זו תתחזק ככל שמגמת האינטרנט של הדברים תגדל. לכן, יותר ויותר ארגונים מאמצים מיני-דטה סנטרים, שנמצאים קרוב לשטח ומארחים את השרתים והאפליקציות, החיוניים לביצוע הפעולות בזמן אמת. המגמה גם מואצת בשל העלויות הגבוהות של תעבורת הרשת, הנדרשת להעברת המידע מהשטח לדטה סנטר המרכזי, או לענן – ובחזרה".

לדברי השניים, "האתגרים מגיעים מכמה מקומות. האחד, היקף התעבורה הדיגיטלית צומח מדי תקופה פי 3. בתוך הדטה סנטר, נדרש לטפל באתגר הקירור. צריכת החשמל לטובת הקירור גדלה פי 1.5. מנגד, יש לצמצם את היקף פליטות הפחמן הדו חמצני פי 2. לכן, האתגר הוא להיות יעילים פי 3".

ואלריה בלוקו, מומחית לתחום קירור דטה סנטרים ומנהלת מוצר ב-APC-שניידר אלקטריק. צילום: ניב קנטור

ואלריה בלוקו, מומחית לתחום קירור דטה סנטרים ומנהלת מוצר ב-APC-שניידר אלקטריק. צילום: ניב קנטור

החדשות טובות, אמרו מזוק ובלוקו, "הן שהמגמות החדשות בעולם הדטה סנטר הארגוני יכולות לסייע לנו להתמודד עם האתגרים הללו".

שניידר אלקטריק, אמרו השניים, "משתלבים במגמה של שיפור היעילות האנרגטית בשלושה היבטים: העלאת הטמפרטורה בדטה סנטר, תוך ניהול זרימת האוויר. זאת, כי כך ניתן להקטין את גודל המצנן וגם לחסוך עליות חשמל. ההיבט השני הוא שימוש במדחסים משני מהירות. הם יותר יעילים אנרגטית ומאפשרים לקבל תפוקת קירור גדולה יותר – באותו גודל של קופסה. ההיבט השלישי הוא שימוש ב-קררים: בתוך המדחסים שבמערכת מיזוג האוויר, יש מערכת מבוססת גז להחלפת האוויר החם בקר. הגזים הללו מגדילים את אפקט החממה כי הם פוגעים באוזון. אנו בשניידר אלקטריק פועלים להחלפת הגזים הללו בגזים ידידותיים יותר לסביבה, אשר מאפשרים תפעול של הדטה סנטר בטמפרטורות גבוהות יותר, תוך ניצול אנרגטי טוב יותר".

"אנו מספקים לדטה סנטר", סיכמו השניים, "מערכות צינון קירור ייחודיות. שניידר אלקטריק מובילה מגמה של מעבר ממערכות מסורתיות למערכות מתמחות, אשר מניבות חיסכון תפעולי ויעילות עסקית. השימוש בטכנולוגיות הללו מעניק חיסכון של עשרות אחוזים בצריכת האנרגיה בדטה סנטר, ומספק יעילות אנרגטית לצד יותר יכולות ניהול משולבות בבקרה דינמית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים