בראשונה: הסכם קיבוצי במת"ף – העובדים יקבלו תוספת של כ-14%

500 עובדי זרוע המחשוב של הבינלאומי ייהנו מתוספות שכר, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, קיצור שבוע העבודה בחברה ובונוס שנתי ● סוכם שמספר העובדים שאינם מועסקים ישירות על ידי מת"ף יצומצם בהדרגה

הסכם חדש. צילום אילוסטרציה: BigStock

לאחר שמונה חודשים של סכסוכי עבודה, ועד עובדי מת"ף (מחשוב ותפעול פיננסי) מקבוצת הבנק הבינלאומי, ההסתדרות והנהלת החברה – חתמו היום (א') על הסכם קיבוצי ראשון, שיסדיר את תנאי העסקתם של כ-500 עובדי המחשוב בבנק.

ועד עובדי מת"ף ניהל יותר משנה וחצי משא ומתן מול הנהלת החברה במטרה לחתום על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. במשך תקופת זמן זו ההנהלה נקטה סחבת והתבצרה בעמדותיה. נוכח האמור, הוכרז על סכסוך עבודה והחלו צעדים ארגוניים.

מספקת את כלל טכנולוגית המידע, המחשוב, התקשורת ואבטחת המידע

במאי האחרון ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במת"ף. הסכסוך חל על כ-550 עובדי החברה. מת"ף מספקת ומתפעלת את כלל טכנולוגית המידע, המחשוב, התקשורת ואבטחת המידע לכל הבנקים בקבוצת הבינלאומי: הבנק הבינלאומי, בנק אוצר החייל, בנק מסד, UBank ובנק פאג"י.

עובדי מת"ף התארגנו בהסתדרות במרץ 2017, ולאחר כמה חודשים, נציגות העובדים וההנהלה החלו במשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה. בין עילות הסכסוך שהוכרז: סחבת ממושכת ומכוונת בניהול המשא ומתן מצד ההנהלה, כך לפי ועד העובדים, כמו גם קליטת עובדים שלא בהעסקה ישירה, וכן על כוונת ההנהלה לערוך שינויים מבניים במתף באופן חד צדדי. ביוני הוחרפו העיצומים.

באוקטובר האחרון בית הדין האזורי לעבודה דחה את בקשת הנהלת מת"ף, להוציא צו מניעה נגד העובדים. אלה נקטו משך כשבוע וחצי בעיצומים שפגעו בעבודת הבנק. הרקע לעיצומים היה כוונת ההנהלה להוציא חלק מהשירותים למיקור חוץ, כחלק מרפורמה בתעודת הסל. בית הדין קבע כי הצעדים שננקטו על ידי העובדים היו מידתיים.

עובדי מת"ף התאגדו בהסתדרות לפני כשנתיים. ההנהלה הכירה בהתאגדות העובדים ופתחה במו"מ עם הוועד להסדרת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי. כעת, עם סיומו של המו"מ והגעת הצדדים להבנות, סוכם על שורת נושאים אשר יבטיחו את ביטחונם התעסוקתי של העובדים, וישפרו באופן מיידי את תנאי העסקתם.

כחלק מההסכם נקבע כי העובדים יקבלו תוספות שכר בשיעור כולל של כ-14%, שישולמו להם במלואן בתוך שנה ושלושה חודשים. בנוסף, יקבלו העובדים מענק חתימה ובונוס שיחולק להם פעם בשנה. עוד סוכם על הגדלת ההפרשות הפנסיוניות והשכר הפנסיוני של העובדים, לצד שיפור בדמי ההבראה והגדלת מספר ימי החופשה. על פי ההסכם, הנהלת החברה תקצה מדי שני לוועד העובדים כספים שייועדו למען פעילויות רווחה לעובדים.

בין הצדדים סוכם כי מספר העובדים שאינם מועסקים ישירות על ידי מת"ף יצומצם בהדרגה, שכן בשנים האחרונות גדל היחס בין עובדי החוץ לעובדי מת"ף באופן שצמצם משמעותית את מספרם של עובדי מת"ף. ההסכם אף קובע כי תינתן עדיפות ברורה לעובדי מת"ף באיוש משרות פנויות וכי תהיה מעורבות של נציגות העובדים בכל הקשור לתהליכי סיום העסקה בחברה. עוד הישג בהסכם הוא קיצור אורך שבוע העבודה בחברה ל-41 שעות.

מוועד עובדי מת"ף נמסר היום בתגובה כי "ההסכם הזה הוא אבן דרך היסטורית בחברה, הוא מביא לתום עידן הפיטורים השרירותיים בחברה. העמידה המשותפת של העובדים יחד, הצליחה להביא בסופו של דבר להבטחת עתידם התעסוקתי – תוך שדרוג זכויותיהם ותנאי שכרם".  רן שהרבני, יו"ר הוועד, הודה לכל מי שליווה את הוועד מאז התאגדות העובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים