בניגוד לכללים: עובדי פייסבוק נתנו ביקורות חיוביות על Portal – באמזון

העובדים נתנו ביקורות חיוביות על המוצר – על אף המדיניות הן של אמזון והן של פייסבוק ● ברשת החברתית הורו לעובדים להסיר אותן

ה-Portal הראשון. צילום: פייסבוק

אחד החוקים שאמזון מנסה לכפות באשר לביקורות שיכולים משתמשים להשאיר באתר שלה הוא למנוע מגורמים מעורבים לעשות זאת. הכוונה היא לעובדים ששייכים לחברה שמייצרת את המוצר, עובדי חברת הפרסום שלו וכדומה.

רק שלא תמיד זה מצליח לה. כך, לדוגמה, במקרה של Portal, התצוגה החכמה החדשה של פייסבוק. בסוף השבוע התברר שכמה עובדים של החברה השאירו ביקורות חיוביות מאוד על המכשירים שהם רכשו, על אף שהם אמורים, כאמור, להימנע מכך.

מי שעלה על זה הוא בעל הטור קווין רוז, ששם לב שהשמות של חלק מאלה שהשאירו ביקורות חיוביות כל כך מזכירים שמות של עובדים בפייסבוק. הדבר אושר מאוחר יותר בציוץ של אחד ממנהלי החברה, אנדרו בוסוורת', שציין שכנראה מדובר בעובדי החברה, אך טען כי הדבר "לא תואם ולא הונחה על ידה". הוא ציטט ממכתב פנימי שהופץ בקרב העובדים עם השקת המוצר: "אנחנו, באופן חד משמעי, לא רוצים שעובדי פייסבוק יהיו מעורבים בהשארת ביקורות למוצרים שאנחנו מוכרים באמזון", ואמר כי "נבקש מהם להוריד את הביקורות".

יש לציין שאמזון סימנה את כל הביקורות הללו ככאלה שהושארו בידי אנשים שביצעו רכישות בפועל של המוצרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים