Wiliot הישראלית גייסה 30 מיליון דולר; בין המשקיעים: אמזון

החברה העוסקת בפיתוח פתרונות חדשניים בתחום המוליכים למחצה השלימה גיוס של 30 מיליון דולר בסבב שני, המביא אותה להיקף השקעה כולל בסך של 50 מיליון דולר ● בסבב הנוכחי השתתפו חטיבת ההשקעות של AWS, קרן ההשקעות של סמסונג ו-Avery Dennison

מימין לשמאל: אלון יחזקאלי, סגן נשיא אנלוג; טל תמיר, מנכ״ל Wiliot; ירון אלבוים, סגן נשיא ומנהל פיתוח Wiliot. צילום: דיוויד גראב

חברת Wiliot הישראלית, העוסקת בפיתוח פתרונות חדשניים בתחום המוליכים למחצה, השלימה גיוס של 30 מיליון דולר. זה סבב גיוס ההון השני של החברה, אחרי שקודם לכן גייסה 20 מיליון דולר. בסבב הגיוס הנוכחי לקחו חלק חטיבת ההשקעות של אמזון בענן, AWS (ר"ת Amazon Web Services), קרן ההשקעות של סמסונג ו-Avery Dennison. בכך הן מצטרפות למשקיעים הקיימים של החברה, הכוללים את Norwest Venture, 83North, Grove Venture partners, M Ventures וקוואלקום, שיחד גייסו עד כה 30 מיליון דולר. הכסף ישמש להעמקת פעילות הפיתוח של החברה.

השבב של Wiliot מחובר לאנטנה מודפסת בעובי של נייר וגודל של בול רגיל ומאפשר לאמת נתונים כגון מיקום, לחץ וטמפרטורה מכל מוצר, באמצעות שידור מספר סידורי מוצפן. המוצר מחולל מהפיכה בשוק התקני הבלוטות' הקיימים כיום, באמצעות הורדת מחיר ועלויות תפעול שהגבילו עד היום את יישום הטכנולוגיה.

פריצת הדרך של Wiliot תאפשר שימוש בננו-טכנולוגיה בכדי להתחבר לכל מוצר או חפץ ולהפוך אותם למוצרים חכמים שיוכלו לתקשר עם הענן באמצעות כל מכשיר בעל התקן בלוטות', נקודות Wi-Fi וטכנולוגיית האינטרנט של הדברים.

טל תמיר, מייסד שותף ומנכ"ל החברה אמר: "אנו מאמינים כי רכיבי אלקטרוניקה מתכלים, ללא צורך בסוללות ובעלויות נמוכות, הם הבסיס לעתיד של האינטרנט של הדברים. אנו נמצאים בחזית של שינוי דרמטי באופן בו מוצרים מיוצרים, הדרך בה הם מופצים, היכן ובאיזה אופן הם נמכרים ואופן השימוש והמחזור שלהם. שימוש מחדש בקרינה סביבנו, במקום שימוש בסוללות, ויצירת חיישן בגודל מזערי, יוצר דרכים חדשות לצרכנים להתחבר אל כל מוצר ולאפשר אספקת נתונים כמו טמפרטורה, משקל ותנועה, ואף האם יש צורך להזמינו מחדש. כל זאת ללא סוללות או רכיבים יקרים. מחזור החיים הבלתי מוגבל של התגים מאפשר את הטמעתם בכל מוצר והפיכתו למוצר חכם אשר מחובר לאינטרנט של הדברים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים