וורדפרס וגוגל יציעו יחד מערכת ניהול תוכן לאתרי חדשות מקומיים

הפלטפורמה, Newspack שמה, תציע "אינטגרציות מחוץ לקופסה" עם מערכות שונות של מודעות ומנויים, כולל מול מערכות גוגל ומיועדת במיוחד למו"לי חדשות קטנים

שיתוף פעולה עם גוגל לבניית Newspack - מערכת ניהול תוכן. WordPress

ענקית החיפוש גוגל וחברת אוטומטיק, העומדת מאחורי פלטפורמת ניהול התוכן והבלוגים וורדפרס, והודיעו אתמול (ב') על Newspack – מערכת ניהול תוכן (CMS) חדשה שהיא "פלטפורמת קוד פתוח מתקדמת לפרסומי תוכן ולהפקת הכנסות בעבור ארגוני חדשות".

השותפות הבהירו כי Newspack מכוונת במיוחד לבעלי אתרי חדשות מקומיים קטנים, כאלו אשר נאבקים על תשומת לב הגולשים וההכנסות, ושאין להם משאבי טכנולוגיה זמינים או נרחבים.

לדברי גוגל המטרה העיקרית של Newspack היא "לסייע לבעלי אתרים קטנים להצליח על ידי בניית שיטות עבודה מומלצות למוצר, תוך הסרת הסחות דעת שעלולות לגזול משאבים נדירים". בנוסף לגוגל ואוטומטיק, מממני הפרויקט כוללים את Lenfest, ConsenSys ו-Knight Foundation.

שירות חינמי בתחילת הדרך

אוטומטיק מזמינה שותפים להגיש בקשה להיות בודקים ראשונים של הפלטפורמה ולספק משוב על תפקודה. לפי הודעת החברות לא יגבה תשלום בעבור השימוש בפלטפורמה עד לינואר 2020. לאחר מכן השימוש יעלה 1,000-2,000 דולר לחודש. אוטומטיק גם בישרה כי בשלב ההשקה הראשונית "אתרים אשר נועדו בעיקר עבור חדשות במתכונת אודיו או וידיאו לא יתמכו".

נשיא חברת אוטומטיק, קינזי ווילסון, אמר כי "אנו מתכננים לספק אינטגרציה שמחוץ לקופסה עם מערכות מודעות ומערכות מנויים שונות, כולל News Revenue Hub. השלב הראשון של היוזמה יהיה לסרוק את התעשייה ולהבין אילו כלים צריכים להיבנות מלכתחילה".

במהלך השנים האחרונות גוגל חזרה והדגישה את חשיבותה של העיתונות לחברה. יוזמת Google News מספקת מימון ובונה תכונות חדשות המותאמות לבעלי אתרי חדשות. הפרויקט האחרון מתמקד, כאמור, במיוחד בחדשות המקומיות ובמו"לים הקטנים, ולפי גוגל, המערכת החדשה תספק תמיכה ואינטגרציה מול מוצריה השונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים