פסיקה בארה"ב: אסור לאלץ משתמש לפתוח סמארטפון באמצעים ביומטריים

הטכנולוגיות החדשניות של זיהוי הפנים וזיהוי טביעת האצבע לא יכולות להיות מנוצלות על ידי המשטרה כדי להכריח חשודים לפתוח את מכשיריהם, כך קבעה שופטת פדרלית בקליפורניה

מבקר המדינה מסכים: ליקויים ביישומים הביומטריים הממשלתיים. אילוסטרציה: BigStock

השופטת הפדרלית, קנדיס ווסטמור, שעומדת בראש בית המשפט המחוזי של מחוז צפון קליפורניה, קבעה לאחרונה פסק דין שמעניק למשתמשי סמארטפונים הגנה רבה יותר מפני רשויות אכיפת החוק.

על פי אפל אינסיידר, השופטת פסקה כי המשטרה ואנשיה אינם יכולים להכריח משתמש לפתוח את הטלפון החכם שלו באמצעות טכנולוגיה ביומטרית, תהא אשר תהא. משמעות הפסיקה היא ששוטרים לא יוכלו עוד להכריח אדם, לא משנה במה הוא חשוד, להשתמש בטביעת האצבע שלו או בזיהוי פניו בכדי לפתוח את המכשיר שברשותו ובבעלותו.

בעבר נאסר על רשויות אכיפת החוק לאלץ בעלי ניידים לפתוח אותם באמצעות קוד, עם זאת, לפני פסק הדין הנוכחי יכלו השוטרים לדרוש מחשוד לעשות שימוש באמצעים הביומטרים שכבר הזין בניידו בכדי לפתוח את הטלפון שלו. משום שהתיקון החמישי מונע מאדם מלהפליל את עצמו, החליטה השופטת כי גם אילוץ לשימוש בביומטריה על כל גווניה, נחשב ככזה המייצר הפללה עצמית ואסרה על השימוש בו בתוך אילוץ מעתה.

לא משנה מה החשד – זכותו של אדם לא להפליל עצמו

במקרה שאליו נדרשה השופטת ווסטמור, התבקש בית המשפט לאשר צו חיפוש הקשור לחשודים שלכאורה היו מעורבים במזימת סחיטה – הם איימו לשחרר סרט וידיאו מביך של הקורבן, אלא אם כן ישלם להם. בקשת הצו נזקקה לרשות מבית המשפט לחייב את החשודים לפתוח את מכשיריהם שנמצאו על ידי השוטרים באמצעות סורק טביעת אצבע או מערכת זיהוי פנים.

השופטת ווסטמור קבעה שהבקשה רחבה מדי, שכן היא אינה מוגבלת למכשיר מסוים. היא הוסיפה כי הבקשה להשתמש בסורק טביעת אצבע, בקורא איריס או במנגנון זיהוי פנים בכדי לפתוח כל מכשיר "סותרת את התיקון הרביעי והחמישי".

חשוב לזכור עם זאת כי פסק הדין הזה יכול להיות מבוטל בעתיד על ידי שופט גבוה יותר, אבל לעת עתה יש להחלטת בית המשפט בכל הנוגע בטכנולוגיה הביומטרית שמגינה על מכשירים תוקף, והחוק האמריקני תחת הפסיקה האחרונה בוחר לגונן על פרטיות האדם ולשמור על זכותו שלא להרשיע את עצמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים