שנת התיירות 2019: אלו יהיו הטרנדים החמים בענף

ירידה במחירי הדלק ובמחירי הטיסות, המשך השתלטות טרנד הפלגות הנופש על החופשה הזוגית והמשפחתית וגידול בלתי נמנע בהיצע שירותי התיירות און-ליין ● שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית השיווק באשת טורס מנתחת את המגמות לשנה הקרובה בתיירות חופשת הקיץ מתארכת

10/01/2019 14:00
ההיי-טקיסט המטייל

"מזג האוויר משתנה, כדור הארץ מתחמם והקיץ מתארך, הקור הקשה באירופה ובאזור הים התיכון מתחיל מאוחר יותר מבעבר, מה שמאריך את חופשות הקיץ. בחודשים ספטמבר, אוקטובר ונובמבר עדיין נעים ברוב היעדים ותכנון החופשה משתנה בהתאמה", מתארת שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית השיווק של אשת טורס, את מה שהיא מכנה תיירות של "קיץ אינדיאני".

לדבריה, "ב-2019 נמשיך לראות את הישראלים טסים בתדירות גבוהה יותר ולאורך כל השנה, בכל הגילאים (מבני נוער ועד מבוגרים)". באשר לצפי של החברה ליעדים החמים של השנה הקרובה, היא מפרטת: "המזרח הרחוק נהיה קרוב מתמיד וגם דרום אמריקה צוברת תאוצה עם פתיחת יותר ויותר טיסות ישירות וכניסת חברות תעופה נוספות לפעילות בשוק הישראלי. גם יעדי מזרח אירופה, כמו פולין וגיאורגיה, היו בין היעדים האהובים השנה על הישראלים לשופינג וחופש וצפויים להמשיך להתחזק. יעדים נוספים שבהם צפויה עלייה בביקושים בעקבות פתיחת טיסות ישירות הם אלבניה, טנריף וחבל סצ'ואן בסין".

באשר לשינויים בגמישות בהזמנות, אמרה כהן-עורקבי, כי "אם בעבר נהגו לרכוש יותר חבילות נופש סגורות של טיסה ומלון, היום המגמה נוטה יותר להרכבה עצמית של חבילות הנופש, בוחרים טיסה בנפרד ובית מלון בנפרד".

שירלי כהן עורקבי סמנכלית שיווק באשת טורס. צילום: יח"צ

שירלי כהן עורקבי, סמנכלית שיווק באשת טורס. צילום: יח"צ

רוב הישראלים מזמינים את הטיסות והמלון לחופשה בנפרד

בהקשר זה, היא פירטה, "סקר שערך השנה מכון הגל החדש בקרב 500 נשאלים עבור אשת טורס, מגלה כי רוב הישראלים מזמינים את הטיסות והמלון לחופשה בנפרד. 53% מהנשאלים בסקר דיווחו שהם מזמינים טיסה ומלון בנפרד, לעומת 47% שהזמינו חבילה הכוללת טיסה ומלון מחברת תיירות. 67% מהנשאלים הזמינו את הטיסה באינטרנט (61% באמצעות המחשב, 6% באמצעות הנייד), 23% באמצעות שיחה טלפונית ו–10% הזמינו פנים אל פנים מול סוכן. הגמישות מתבטאת גם במועד ההזמנה – לצד רבים שעדיין מזמינים ברגע האחרון, יותר ויותר ישראלים מזמינים את החופשה זמן רב מראש".
מגמות סותרות בגזרת המחיר

"בשלהי 2018 הייתה ירידה משמעותית במחירי הדלק. באם הירידה תמשך, מחירי הטיסות צפויים להמשיך לרדת", אמרה כהן-עורקבי. "ייתכן ולראשונה יואט הגידול בנתח השוק של חברות ה -LOW COST בנתב"ג. זאת מכיוון שהפרשי העלויות בינן לבין חברות ה-LEGACY (חברות התעופה הסדירות) מצטמצם, שכר הטייסים עולה אצלם ויש צפי לסיום הסובסידיה הממשלתית אחרי הבחירות לטיסות בנתיבים חדשים".

מגמה נוספת שזיהתה כהן-עורקבי היא צמיחה בטיולי הפרימיום. "לצד חופשות וטיולים בעלויות נמוכות לקהלים מגוונים, ניתן לראות יותר טיולי פרימיום ייחודיים ונושאיים (טיולי קונספט) בעלויות גבוהות וברמת שירות גבוהה. ניתן לראות גם מגמות סותרות בפנייה לסוכנים. מצד אחד, יותר הזמנות אונליין במוצרים "פשוטים": טיסות, בתי מלון וכד', ומצד שני, בטיולים מאורגנים- טיולי פרימיום ובמוצרים מורכבים, קיים צורך גבוה יותר בקבלת שירות של סוכן נסיעות", פירטה כהן-עורקבי.

באטומי. צילום: יח"צ

באטומי. צילום: יח"צ

ב-2019, היא הוסיפה, נמשיך לראות מגוון הולך וגדל של מוצרי תיירות עם תוכן ייחודי ותיירות נושאית – כבר לא רק טיסה ומלון, אלא חופשות בעלות ערך מוסף- נוסף. יותר ישראלים טסים להופעות מוזיקה, אירועי ספורט (כצופים במשחקי כדורגל, טורניר טניס ועוד) וגם כמשתתפים (במרתונים ברחבי העולם, בטיולי אופניים וכד'). כמו כן, גם הטיולים קולינריים – סיור ביקבים וכד', צפויים לעלייה בהתעניינות ובביקושים". תחום נוסף שהופך טרנדי הוא טיולי השייט. "נראה כי הישראלים "גילו" את הקרוזים, שמאפשרים טיול במספר רב של ארצות, במלון צף ומפנק עם מגוון אטרקציות ומסעדות, בלי לארוז ולפרוק כל פעם במקום אחר, בעלות תועלת מאוד משתלמת", היא הסבירה.

"הדיגיטל ממשיך להתפתח בקצב מסחרר"

"תחום הדיגיטל בתיירות ממשיך להתחדש ולהתפתח בקצב מסחרר, כאשר מספר ההזמנות המתבצעות אונליין עולה משנה לשנה. השחקנים הבינלאומיים התחזקו וכניסתם למרחב המקומי מחייב את חברות התיירות להתקדם ולצמצם את הפער הטכנולוגי. היבט טכנולוגי נוסף שממשיך לצבור תאוצה הוא השימוש בדטה ופרסונליזציה – איסוף וצבירת מידע אודות הלקוח ותחומי העניין שלו מאפשרים לספקים הפועלים בזירה להגיש לו ישירות מוצרים הרלוונטיים עבורו. המידע, שמגיע הן מהיסטוריית ההזמנות והן מהרגלי הגלישה, מאפשר להציע הצעות ספציפיות ללקוחות ספציפיים. כך, לדוגמה, לקוח שטייל במסגרת טיול מאורגן, יקבל מעתה והלאה רק הצעות לטיולים מאורגנים, כאשר המיקוד מגדיל את הסיכוי שאותו לקוח יצפה בפרסומים", אמרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים