2019 – שנת "הכל כשירות"

יכולות ארגוניות ויחסי ספק-לקוח יעמדו למבחן בשנת 2019, בה הגמישות תהיה המפתח להצלחה עסקית ● ארגונים חייבים להתכונן באופן פרואקטיבי לכל תרחיש, על מנת להימנע משיתוק העסק, במיוחד בשנה שצפויה להיות מאוד דינמית

07/01/2019 13:55
גיל חרוט, מנהל מכירות בכיר בחברת האנרגיה Eaton ישראל. צילום: ניב קנטור

ארגונים גדולים צומחים בעזרת רכישות, מיזוגים וחיפוש אחר אזורים גיאוגרפיים חדשים, הכל כחלק מתהליך ארוך של גלובליזציה. ב-2019 מגמה זו עשויה להתחזק, ובאופן טבעי לדחוק החוצה שחקנים קטנים. חברות אשר יתקשו לעמוד בקצב השינויים, יצטרכו להתאמץ למצוא וליישם טכנולוגיות חדשות, ולעתים גם אסטרטגיות חדשות, על מנת להישאר רלוונטיות.

מפיצים ומשווקים כבר מרגישים את ההשפעה של שינוי זה, כאשר הם נדרשים למצוא דרכים חדשות וטובות יותר לעשות עסקים, כדי לעזור ללקוחותיהם לעשות יותר עם פחות משאבים.

בשנה הקרובה נראה אתגרים רבים גם סביב גיוס כוח אדם בעולם ה-IT. ארגונים צריכים להמשיך לשחק על האיזון העדין בין גיוס העובדים המוכשרים ביותר לבין גיוס עובדים בני השגה, כאלה שלא "עולים יותר מדי" לעסק.

כיצד יש לגשת לכוח העבודה של בני דור ה-Y זו שאלת המפתח, אולם להשיג את העובדים הכישרוניים ביותר, תהיה עדיין משוכה לא פשוטה. ארגונים יצטרכו לשקול מערכת תמריצים כדי למשוך את אותם עובדים, מהכשרה, דרך משכורות ותנאים, ועד יישום טכנולוגיות חדשניות ותרבות ארגונית גמישה. למעשה, ארגונים צריכים לעשות ככל שביכולתם על מנת להיות מושכים יותר בעיניי דור ה-Y, אשר יכול להצעיד את העסק שנים קדימה.

הגישה הנוכחית בעולם עבודה, במיוחד הדיגיטלי, של "תמיד פעיל" – Always On, מביאה עמה דרישות אנרגטיות כבדות מכל חברה, לא רק טכנולוגית. הדרישות לאנרגיה מעמיקות ומתרחבות וכתוצאה מכך, יש התמקדות גוברת באחסון אנרגיה וכפועל יוצא – שימוש יעיל יותר באנרגיה.

בשנה הקרובה, תחום אחסון האנרגיה ימשיך להתחדש ולהעמיק את המגמה, תוך התרחקות ממודלים הנשענים על פתרונות כגון גנרטורים. העניין הגובר במקורות אנרגיה, והרצון לאנרגטיות יעילה יותר, מביאים הזדמנות מעולה לשחקניות בשוק ה-IT להוכיח את יכולתן לנתב את הטרנספורמציה האנרגטית שלהם ליעילות הלקוחות שלהן, כאשר הפחתת עלויות וחיזוק ההמשכיות העסקית בראש סדר העדיפויות.

XaaS – מגמה הולכת וגוברת ב-2019

תוכנה כשירות, אנרגיה כשירות, פלטפורמה כשירות, תשתית כשירות, למעשה – הכל כשירות תהיה המגמה של 2019. לא מעט פעמים בשנים האחרונות אנו שומעים על XaaS (ר"ת X-as-a-Service), כאשר האיקס עשוי לבטא מגוון רחב של פתרונות ושירותים. תחום ה-IT הוא זה שמביא לעולם את המונחים האלה ולכן אין זה מפתיע כי המגמה הזו עשויה להתחזק בשנה הקרובה.

השנה הקרובה תספק לארגונים דרכים שונות להפקת המרב מהפתרונות שלהם. עסקים רבים מחפשים באופן תמידי כיצד לקצץ בעלויות תפעול ו"לשחרר תקציבים". בנוסף לחיסכון בעלויות, גישת "הכל כשירות" מאפשרת לעסקים להיות גמישים, בתקופה שאין חשוב יותר מכך. כשהטכנולוגיה משתנה בצורה מהירה כל כך, עסקים רבים מודעים לכך שהפתרון של היום, זה אשר נרכש/נוצר לטווח של 5-10 שנים, עלול בקלות להפוך ללא רלוונטי תוך זמן קצר מכך, וכך גם העסק עצמו, כאשר יתדרדר במיקומו בשוק ובתחרות. על כן נדרשת התחדשות קבועה ומתמשכת ומודל "as-a-service" מאפשר זאת. שנת 2019 תניע לקוחות, ובעקבות כך את התחום כולו, אל עבר השימוש במודלים מסוג זה יותר ויותר.

לסיכום, שפע הזדמנויות מחכות לנו בעולם ה-IT בשנה הבאה עלינו לטובה – מחיזוק הגנת הסייבר ועד עלייה בשליטה של הטכנולוגיות המתחדשות בתעשיות השונות, עם עלייה משמעותית במגוון המוצרים והפתרונות בשוק. שוק ה-IT עלול להיראות אנמי לפעמים, אבל על ידי מעורבות גבוהה יותר בעסקי הלקוחות ומחויבות עמוקה יותר, תוך הרחבת קהל הלקוחות בהתאם לאסטרטגיית IT אחידה, ניתן לצפות לשנה נוספת של צמיחה.

הכותב הוא מנהל מכירות בכיר בחברת האנרגיה Eaton ישראל

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים