יו"ר ה-FCC הודה לקונגרס שעצר את החזרת חוקי ניטרליות הרשת

אג'יט פאי מתייחס אל הדיפת החקיקה מימי אובמה - שבוטלה עם כניסתו לתפקיד ושאיימה לחזור לחיים עקב לחצים פוליטיים שונים - כאל ניצחון שלו ושל רשות התקשורת הפדרלית בהובלתו

ניטרליות הרשת. אילוסטרציה: digitalista/BigStock

יו"ר רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, אג'יט פאי, זקף לזכותו ניצחון אתמול (ב') בנושא שנוי במחלוקת במיוחד – חוקי ניטרליות הרשת. פאי טען כי הקונגרס נכשל בהחזרתן לחיים של התקנות מעידן ברק אובמה, שאותן הצליח לבטל אחרי כניסתו לכהונה בעקבות חילופי הגברי בבית הלבן בשנת 2017.

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC. צילום: טוויטר

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC. צילום: טוויטר

פאי, מינוי של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הוביל את ההתנגדות לתקנות שהותקנו בימי הממשל הקודם. כללי ניטרליות הרשת – המכונים באופן רשמי יותר "סדר האינטרנט הפתוח של 2015" – הם הגבלות שנקבעו לספקיות שירותי אינטרנט (ISPs) מפני מתן עדיפות לסוגים מסוימים של תעבורת אינטרנט ובמקביל לקיפוחם של אחרים. במלים אחרות, הכללים אוסרים על ספקיות פס רחב את העדפת שירותיהן על חשבון מתחרותיהן.

פג הזמן להפוך את ההפיכה

הנציגים הדמוקרטים של הקונגרס הובילו מאמץ לבטל את החלטת ה-FCC, שטענה שברצונה להחזיר את "חופש האינטרנט", ושכאמור מחקה את האיסורים המוקדמים על חסימת או האטת תעבורת האינטרנט או תשלום עבור שירות מהיר יותר. הקונגרס הציע לבטל את כללי ה-FCC החדשים, הסנאט אישר בתמיכה של שלושה רפובליקנים, אבל המהלך נכשל ולא עלה להצבעה בבית הנבחרים, שבו רוב המחוקקים הם רפובליקנים. וכעת הזמן שהוקצב לשינוי חוקי ה-FCC החדשים של פאי וחבריו פג.

"אני מרוצה מכך שרוב חזק של שתי המפלגות בבית הנבחרים האמריקני סירב להחזיר את תקנת האינטרנט הכבדה", התבטא פאי בהצהרה רשמית. "הם עשו את הדבר הנכון – במיוחד בהתחשב בתוצאות החיוביות בעבור הצרכנים האמריקנים, מאז אימוץ החזרת צו חופש האינטרנט (Restoring Internet Freedom Order)", הוסיף פאי.

יו"ר ה-FCC הדגים באמצעות נתונים סטטיסטיים את גישתו וגישת ה-FCC, שלדבריו הובילה למהירויות פס רחב גבוהות ולהרחבה מהירה יותר של סיבים לבתים מאשר בכל שנה קודמת.

"כרגיל, אג'יט פאי מלא בעצמו", אמר אוון גריר מקבוצת Fight for the Future, שנאבקה לשמור על כללי הניטרליות. "הטענה שלו כי מהירויות פס רחב עלו היא מדיניות טכנולוגית המקבילה לטענה ש'יורד שלג בחוץ', ולכן שינוי האקלים הוא מתיחה".

גריר אמר שתומכי ניטרליות הרשת מתכוונים להמשיך להילחם בנושא. "התנועה לחופש האינטרנט חזקה יותר משהייתה אי פעם כעת, כשהגענו ל-2019", כתב גריר בהודעת דוא"ל לתקשורת, "נמשיך להילחם במדינות, בבתי המשפט ובקונגרס. זה רק עניין של זמן עד שניטרליות הרשת תהיה שוב החוק של הארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים